Kjent liv?

Verra

Glad i forumet
Januarskatter 2015
I dag da jeg stod ved kjøkkenbenken å skulle smøre meg frokost så var det som om det vibrerte nederst i magen, jeg skvatt litt med det samme men det skjedde to ganger til. Så jeg lurer på er der liv jeg kjente?:p har aldri kjent noe lignende før. Er 16 uker i dag å første gangs gravid så vet liksom ikke helt hva jeg skal kjenne etter:p har trodd jeg har kjent liv en gang tidligere, men da kjenntes det mer ut som det var noe som strøk meg forsiktig på innsiden av magen:p Noen av dere som har kjent liv?:-)

Høres ut som det er liv begge gangene.. Før var fosteret så lite at det kunne ikke gitt deg noe mer enn strykefølelse.. 
Denne gang er jo babyen blitt mye større og kan nok gi fra seg et dytt eller to ja! :) 

Live2Learn skrev:
Høres ut som det er liv begge gangene.. Før var fosteret så lite at det kunne ikke gitt deg noe mer enn strykefølelse.. 
Denne gang er jo babyen blitt mye større og kan nok gi fra seg et dytt eller to ja! :) 

:-)

har opplevd det samme jeg også, kjempegøy  

jeg har pollenallergi og nyser mye for tiden, virker som at nysene setter igang litt aktivitet hos den lille for jeg merker ofte små spark rett etterpå  ganske unik følelse! 

Jeg kjente ikke liv før i uke 21 med nr 1, men det var fordi morkaken min lå foran slik at det dempet sparkene. Denne gang kjente jeg det på 17.mai, da var jeg 14+4 på vei :))

vibreringene, ( minner om leamus) jeg trodde det var kynnere jeg.... ?

Kjempe kjekt;) Ja eg kjenner det ofte visst eg legger meg på ryggen på kvelden. Da er det som sommerfugler i magen. Hærlig å kjenne at det er liv! Har kjent det noen uker men tok ei stund før det gikk opp for meg at det var liv eg kjente og ikkje bare innbilning:)

Jmd skrev:

Det kjenntes ikke ut som leamus, heller en litt rolig mobilvibrering:p men jeg vet jo heller ikke hvordan kynnere kjennes ut da, men strammes ikke magen og det blir vondt/ubehagelig da?

November2012 skrev:
Kjempe kjekt;) Ja eg kjenner det ofte visst eg legger meg på ryggen på kvelden. Da er det som sommerfugler i magen. Hærlig å kjenne at det er liv! Har kjent det noen uker men tok ei stund før det gikk opp for meg at det var liv eg kjente og ikkje bare innbilning:)

Så herlig da!:-) jeg ligger også å kjenner etter på kveldene, men kjenner dessverre ikke noe:/ men det kommer vell tidsnok :-) alt blir liksom mer virkelig når magen vokser å man begynner å kjenne liv:-)

Ja kjent det en liten stund,kjenner det som regel etter jeg har lagt meg:)
Fikk det bekreftet når jeg var hos jordmor igår.Mens hun lytta på hjertelyd kjente jeg noe og samtidig begynte doppleren å skurre,da sa hun at den lille sparka mot den,herlig!!

Jmd skrev:

Naah..

Under kynnere så trekker hele livmoren seg sammen så det blir akkurat som sterke menssmerter i hele mageregionen.. (der hvor livmoren er ihvertfall :P) Når man er lenger på vei, så kan du faktisk kjenne at magen blir hard! hehe..

Jeg hadde mye kynnere etter jordmortimen sist! :p

:) Ja er spennende. Blir gøy når me kan kjenne sparkene;) men er nok ei stund til. Har ikkje så mye peiling siden det er den første:) Men blir kjekt når magen vokser og vokser og ungen sparke!:)

jeg kjenne de nesten hver dag nå.. litt under navlen og alltid på ventre side..
tror jeg kjente lit i uke 17-18 med førstemann.. men det er veldig individuelt når man merker det... :)

Verra skrev:

Jmd skrev:

Det kjenntes ikke ut som leamus, heller en litt rolig mobilvibrering:p men jeg vet jo heller ikke hvordan kynnere kjennes ut da, men strammes ikke magen og det blir vondt/ubehagelig da?

Når jeg slår opp kynnere, står det at i første trimester kan de minne om mensmurringer og er små svake og uregelmessige. andre trimester er den mindre aktivitet i kynnerne.kan kjennes etter uke 20. de kan være ubehagelige, men skal aldri være smertefulle. Kynnere er bra for det "trener" opp livmoren til fødsel osv.
Er ganske sikker på at jeg har lest at de kan være som leamus et eller annet sted, eller noen har sakt det.

Ja, jeg tror jeg har kjent liv, men selv om det er tredje gang dette, så er det for lite og for lenge i mellom til at jeg er 100% sikker. Men det er stort sett på venstre side jeg kjenner noe, så jeg håper snart det kan bli litt tydeligere - jeg er jo snart 17 uker på vei nå.
Men - kynnere! Det har jeg fått veldig mye av den siste uken, og hele magen strammer seg og de sitter i lenge. Greit med kynnere, men syns de er litt vel kraftige såpass tidlig. Men det går vel helst bra det også.

er og førstegangs, og jeg tror jeg har kjent liv en liten stund. det er akkurta som det bobler litt i magen.. velgdig aktivitet denne uken. og viss jeg trykker litt på den, føler jeg at jeg kjenner noe tilbake av og til. er nå i  uke 17, så burde vel begynne smått å kjenne noe ;)

Bublan skrev:
Ja, jeg tror jeg har kjent liv, men selv om det er tredje gang dette, så er det for lite og for lenge i mellom til at jeg er 100% sikker. Men det er stort sett på venstre side jeg kjenner noe, så jeg håper snart det kan bli litt tydeligere - jeg er jo snart 17 uker på vei nå.
Men - kynnere! Det har jeg fått veldig mye av den siste uken, og hele magen strammer seg og de sitter i lenge. Greit med kynnere, men syns de er litt vel kraftige såpass tidlig. Men det går vel helst bra det også.

Ja, det er visstnok normalt med mye kynnere, spesielt med nr 3.. 
Jordmor ble overrasket over at jeg ikke hadde hatt noe kynnere, men gud, jeg fikk det godt etter hun målte SF! :P hehe

Det føles forskjellig å kjenne liv fra babyen og ha kynnere. Kynnere er når livmoren spenner seg, blir hard (du kjenner det godt ved å legge en hånd oppå magen) noen sekunder, før en kjenner at det avtar. Det er litt ubehagelig med kynnere, men helt normalt. Det betyr bare at livmoren trener seg klar til fødsel. Å føle liv føles mer som bobler i magen og kjennes gjerne når en ligger rolig og avslappet. Lykket til alle sammen :)

Hilsen meg som snart blir mamma til tre <3

Back
Topp