Kjent liv enda?

Fint å høre du har opplevd det samme :) kjenner du utenpå selv? Typisk det at baby roer ned når far vil hilse på
Litt usikker faktisk :hilarious: Jeg tror jo jeg gjør det, men det er litt svakt, så usikker på om jeg kjenner det fordi jeg kjenner det inni, liksom... Om det ga mening :hilarious:
 
Nå kjenner jeg små dult og spart utenpå magen også :)
Er 21 + 6 i dag.
 
18+0 og i dag kjente både jeg og samboer spark fra utsiden ❤️
 
19+4 og endelig kjent spark! Kan være jeg har kjent tidligere, men i dag var jeg helt sikker på hva det var. Kjente også på utsiden en gang. Har livmor plassert på fremsiden og er førstegangs❤️
 
19+4 og endelig kjent spark! Kan være jeg har kjent tidligere, men i dag var jeg helt sikker på hva det var. Kjente også på utsiden en gang. Har livmor plassert på fremsiden og er førstegangs❤️
Så koseliig ❤️ Så deilig å kjenne det jevnt igjennom dagen nåå
 
Er 20+2 og fant ut at jeg har morkaken mot magen på OUL, men har egentlig siden OUL kjent tydelig med liv igjennom dagen ❤️ Det kan ikke være noe annet nå, aldri følt så mye dult i magen før jeg ble gravid ihvertfall :hilarious:
 
Er 21+5 nå og har kjent liv i et par uker nå vel. Men denne uka syns jeg det har vært mindre igjen. Hadde dager der jeg kjente det hver morgen og kvekd i senga i tillegg til når jeg satt forover ved pc eller middagen. Men nå siste dagene er det bare svakt et par ganger om sagen, som like gjerne kan være romling fra tarmen. Andre som opplever det sånn? Mener å ha lest at fra uke 24? Skal bevegelsene være regelmessig og man skal begynne følge med på mønster og evnt endringer så jeg skal vel ikke uroe meg for uregelmessigheter per nå?! har jordmortime 6. des. Føles lenge til, men vil ikke være hysterisk heller :)
 
Er 21+5 nå og har kjent liv i et par uker nå vel. Men denne uka syns jeg det har vært mindre igjen. Hadde dager der jeg kjente det hver morgen og kvekd i senga i tillegg til når jeg satt forover ved pc eller middagen. Men nå siste dagene er det bare svakt et par ganger om sagen, som like gjerne kan være romling fra tarmen. Andre som opplever det sånn? Mener å ha lest at fra uke 24? Skal bevegelsene være regelmessig og man skal begynne følge med på mønster og evnt endringer så jeg skal vel ikke uroe meg for uregelmessigheter per nå?! har jordmortime 6. des. Føles lenge til, men vil ikke være hysterisk heller :)

Jeg har det også sånn :) Husker det samme fra sist svangerskap også. Så tidlig som nå har babyen masse tumleplass og kan i perioder ligge sånn til at man ikke kjenner sparkene noe særlig. Det betyr ikke at den er mindre aktiv, vi bare kjenner mindre. Var inne for en sjekk pga dette i uke 29 sist (med morkake bak, så var vant til MYE liv). Da hadde baby lagt seg i tverrleie med beina mot min rygg. Var mye aktivitet på UL, men jeg kjente lite av det. Det er selvfølgelig lurt å følge litt med, du kjenner din baby best, men det er normalt at det går opp og ned enn så lenge :)
 
Er 21+5 nå og har kjent liv i et par uker nå vel. Men denne uka syns jeg det har vært mindre igjen. Hadde dager der jeg kjente det hver morgen og kvekd i senga i tillegg til når jeg satt forover ved pc eller middagen. Men nå siste dagene er det bare svakt et par ganger om sagen, som like gjerne kan være romling fra tarmen. Andre som opplever det sånn? Mener å ha lest at fra uke 24? Skal bevegelsene være regelmessig og man skal begynne følge med på mønster og evnt endringer så jeg skal vel ikke uroe meg for uregelmessigheter per nå?! har jordmortime 6. des. Føles lenge til, men vil ikke være hysterisk heller :)

Jeg synes det har vært veldig greit å lese på kjennliv.no :) der står det at hvis du er 24 uker eller mer, og bekymret for lite liv, skal du kontakte føden, hvis du er under 24 uker skal du kontakte lege/jordmor ved neste anledning. Litt usikker på hvorfor de skiller ved 24 uker, kanskje fordi bevegelsene er mer uregelmessig, men skulle man bli bekymret er det vel greit å kontakte føden og så vil de veilede og finne ut av neste steg. Det står også på kjønnsliv.no at fra 28 skal bevegelse være mer regelmessige og at det kan være lurt å registrere bevegelser en gang om dagen for å følge med.
 
Jeg synes det har vært veldig greit å lese på kjennliv.no :) der står det at hvis du er 24 uker eller mer, og bekymret for lite liv, skal du kontakte føden, hvis du er under 24 uker skal du kontakte lege/jordmor ved neste anledning. Litt usikker på hvorfor de skiller ved 24 uker, kanskje fordi bevegelsene er mer uregelmessig, men skulle man bli bekymret er det vel greit å kontakte føden og så vil de veilede og finne ut av neste steg. Det står også på kjønnsliv.no at fra 28 skal bevegelse være mer regelmessige og at det kan være lurt å registrere bevegelser en gang om dagen for å følge med.

Det er fordi barnet ikke er levedyktig før uke 24, så hvis det skulle være noe galt- kan man ikke redde barnet før den tid. Derfor går skillet der.
 
Er 20+2 og fant ut at jeg har morkaken mot magen på OUL, men har egentlig siden OUL kjent tydelig med liv igjennom dagen ❤️ Det kan ikke være noe annet nå, aldri følt så mye dult i magen før jeg ble gravid ihvertfall :hilarious:

helt likt her!! Etter OUL har jeg kjent dult hver dag❤️
 
I går 19+5 kjente jeg tydelige spark på utsiden av magen :) omtrent samme tid som forrige svangerskap.
 
Begynte så vidt å kjenne det i uke 15. Kjente utenpå magen første gang i uke 17 :) mye daglig liv nå, er jeg i uke 24.
 
Er i uke 21+4 og kjenner fortsatt ikke spark utenpå magen. Har morkake på fremre vegg som kanskje forklarer det da…
 
Back
Topp