Kjent lite liv idag

Orangedrops

Flørter med forumet
Har kjent spark fra babyen siden uke 19. Har morkaken foran magen men har kjent kraftige spark og dult siden uke 19. Har begynt å kjenne "døgnrytmen" til babyen nå (er 22 uker). Men idag har jeg bare kjent 1 spark..prøvd å drikke saft,spise sjokolade uten at babyen reagerer. Burde jeg være bekymret?
 
Sånn har jeg hatt det de to siste dagene også - men i dag igjen sparker han opp tarmene mine :p så lenge du kjenner romstering, burde det gå fint. Stol på magefølelsen din :) hvis ikke du kjenner liv i det hele tatt ville jeg tatt kontakt med lege eller jordmor :)
 
Jeg har det sånn støtt og stadig selv. Kommer helt Ann på hvordan han ligger. Har selv merket han lite de siste 2 dagene selv om jeg kjenner spark innimellom. :)
 
Legen min sendte meg på føden sist uke (22) da jeg sa jeg var usikker på om jeg kjente noe, hadde jo gått fra kraftige spark og til å være usikker på om det var luft eller dult jeg kjente. For hun sleit med å finne hjertelyd med doppleren. Så ikke vær redd for å ta kontakt med føden. Ble godt tatt imot og han lå litt sånn til at det var vanskelig å kjenne spark, men alt var bra. Når jeg da slappet av,så kom sparkene dagen etter. De merker om vi stresser pga lite spark, og blir gjerne rolige... Så blir gjerne ikke kraftige spark før vi er beroliget.
 
Jeg er 22+3 i dag og har enda ikke begynnt å kjenne bevegelse eller spark! Er der normalt? Har morkaka liggende forann.
 
Jeg er 22+3 i dag og har enda ikke begynnt å kjenne bevegelse eller spark! Er der normalt? Har morkaka liggende forann.

Tror det er VELDIG forskjellig, jeg er 19+5 og har ikke kjent noe enda. Har også morkaka foran.
 
Har kjent spark fra babyen siden uke 19. Har morkaken foran magen men har kjent kraftige spark og dult siden uke 19. Har begynt å kjenne "døgnrytmen" til babyen nå (er 22 uker). Men idag har jeg bare kjent 1 spark..prøvd å drikke saft,spise sjokolade uten at babyen reagerer. Burde jeg være bekymret?

Jeg fikk med denne teksten som skriv fra Drammen sykehus

http://www.oslo-universitetssykehus.no/pasient/diagnoser-og-sykdommer/lite-liv-i-svangerskapet

Veldig ofte så snur barna seg i denne perioden og sparkene vill endre seg, jeg hadde det med storebror og kom stressa som f inn på sykehuset og da kjente jeg plutselig masse spark.
 
Roet meg kratig ned idag. Kjenner endelig spark og dult. Er nok sant i det at stress gjør barnet mer rolig.
Godt å ha forumet som kan betrygge litt. Men om jeg ikke hadde kjent liv idag hadde jeg ringt føden tvert,stoler på magefølelsen :) tusen takk jenter!
 
Har kjent spark fra babyen siden uke 19. Har morkaken foran magen men har kjent kraftige spark og dult siden uke 19. Har begynt å kjenne "døgnrytmen" til babyen nå (er 22 uker). Men idag har jeg bare kjent 1 spark..prøvd å drikke saft,spise sjokolade uten at babyen reagerer. Burde jeg være bekymret?

Drikk kaffe XD
 
Jeg er i uke 20, i uke 18-19 kjente jeg mer liv,
Men nå i det siste jeg kjenner ikke så mye, det bekymrer meg huff.. Er det vanlig at man ikke kjenner det hverdag kanskje eller at det blir mindre aktivitet. Morkaken ligger foran har det noe å si?
 
Er straks 24 uker og ikke kjent liv idag.
Spist litt sjokolade og drukket kald brus, men like stille.
Idag er jeg nok beskymret og litt usikker på hva jeg skal gjøre..
 
Er straks 24 uker og ikke kjent liv idag.
Spist litt sjokolade og drukket kald brus, men like stille.
Idag er jeg nok beskymret og litt usikker på hva jeg skal gjøre..

Legger ut til deg også.

Jeg fikk med denne teksten som skriv fra Drammen sykehus

http://www.oslo-universitetssykehus.no/pasient/diagnoser-og-sykdommer/lite-liv-i-svangerskapet

Veldig ofte så snur barna seg i denne perioden og sparkene vill endre seg, jeg hadde det med storebror og kom stressa som f inn på sykehuset og da kjente jeg plutselig masse spark
 
Legger ut til deg også.

Jeg fikk med denne teksten som skriv fra Drammen sykehus

http://www.oslo-universitetssykehus.no/pasient/diagnoser-og-sykdommer/lite-liv-i-svangerskapet

Veldig ofte så snur barna seg i denne perioden og sparkene vill endre seg, jeg hadde det med storebror og kom stressa som f inn på sykehuset og da kjente jeg plutselig masse spark

Jeg har egentlig tatt det ganske rolig, kjente liv sent og aldri kjent mye, men ingenting var nytt.
Nå går jeg jo straks inn i uke 25 så bør jo følge litt med. Før har jeg alltid også tenkt at det faktisk ikke er noe å gjøre og et svakt foster i uke 25 tror jeg også har lite å gjøre på utsiden.
Men er jo viktig å følge med på rutiner osv.
 
Jeg har også morkaken foran. Er 24+0 i dag. Jeg hadde samme opplevelse som deg for en uke siden. Har kjent masse spark, også på utsiden på magen, siden uke 20 ca. Men alt på venstre siden av magen. Er førstegangsfødende og hadde nok kjent bevegelse/kribling før det, men ikke helt skjønt hva det var.

Jeg hadde begynt å ane et mønster i sparkinga til gutten i magen. Plutselig ble det helt stille i forhold til hva jeg var vant til. Om jeg lå helt stille på ryggen kunne jeg kjenne at det var små bevegelser, men ingen spark som jeg hadde vennet meg til. Ante at bevegelsene hadde flyttet seg til høyre side. Og tenkte at det sikkert var fordi han hadde flyttet på seg at jeg kjente mindre.

På svangerskapskontroll i dag tok legen UL for å sjekke pulsen til baby. Da spurte jeg om morkaken og fortalte at jeg ikke kjenner spark på høyre side og at det varierer. Hun kunne bekrefte at ca 80% av morkaken ligger foran på høyre side hos meg.

Dette var veldig betryggende og bekreftet mine antagelser. Mulig det er samme hos deg. At du har morkaken lokalisert mer på en side enn den andre og at det spørs hvor babyen din sparker om hvor mye du kjenner :)
 
Back
Topp