Kjent bevegelser?

Førstegangsfødende og er 12+2 idag. Kjenner at det er endel som skjer inni magen og på UL for to uker siden så jeg en kjempeivrig liten krabat som sparket og slo med armer. MEN - aner jo ikke hva jeg kjenner etter.... hvordan kjennes det når man kjenner liv?
For noen kan de første bevegelsene kjennes ut som bobler som sprekker eller fiskehale som slår
 
Er andregangs og kjenner bevegelser av og til, kan gå flere dager i mellom. Kjente første antydninger til noe for et par uker siden, men da var jeg usikker. Den dagen jeg var 14+0 kjente jeg tydelig denne kilinga/fiskehalen. Dytta forsiktig tilbake, og kjente det igjen på samme sted. Dytta en gang til og kjente det på nytt, rett ved siden av hånda mi, så her er det liv i leiren. Forrige svangerskap kjente jeg ikke noe før uke 17.
 
Er andregangs og tror jeg kjenner bevegelser, har ulcerøs kolitt og generelt en virksom mage så er usikker på om det er den lille eller luftbobler i tarmen, d kjennes veldig likt! Med første så «kjente» jeg ikke den lille før bevegelsene gikk over til spark (uke 19-20 tror jeg), da skilte de seg ut. Er 15 +0 i dag.
 
Førstegangsfødende og er 12+2 idag. Kjenner at det er endel som skjer inni magen og på UL for to uker siden så jeg en kjempeivrig liten krabat som sparket og slo med armer. MEN - aner jo ikke hva jeg kjenner etter.... hvordan kjennes det når man kjenner liv?

Jeg vil beskrive det som om noen kiler/stryker/koser deg på armen eller ryggen. Bare inni magen :)
 
Regner jeg med den var for leeeeeenge siden, men det spiller ingen rolle for min del ift å kjenne liv. Kjenner det jo på innsiden og ikke på utsiden

Hvada for lenge siden?
Ja, man kjenner på innsiden men ikke tenkt på at vi var så følsomme at vi klarer å kjenne etter når noe så lite beveger på seg godt gjemt der inne. Sikkert veldig individuelt
 
Hvada for lenge siden?
Ja, man kjenner på innsiden men ikke tenkt på at vi var så følsomme at vi klarer å kjenne etter når noe så lite beveger på seg godt gjemt der inne. Sikkert veldig individuelt
At livmoren kom opp som du spurte om i innlegget jeg siterte.

Den vokser og kommer opp tidligere når man har vært gjennom det før og jeg regnet med den var det før jeg visste jeg var gravid siden jeg fødte ifjor.

Veldig forskjellig når man kjenner liv og de fleste er vel 15-20 uker når de begynner kjenne, men kan og være fordi man ikke vet hva man skal kjenne etter eller ikke har noen sensitive punkter som gjør at de kjenner på innsiden på samme måte.
Jeg vet ikke, jeg har kjent tidlig med mine, men ikke tidlig på utsiden
 
Jeg er 13+0 i dag. Var på ultralyd for et par dager siden, og jordmor sa at morkaka er foranliggende så jeg kommer neppe til å kjenne noe innen jeg kommer til neste ultralyd (OUL). Er litt glad for at hun sa det, så slipper jeg å bekymre meg for at jeg ikke kjenner noe :)
 
Jeg er 13+0 i dag. Var på ultralyd for et par dager siden, og jordmor sa at morkaka er foranliggende så jeg kommer neppe til å kjenne noe innen jeg kommer til neste ultralyd (OUL). Er litt glad for at hun sa det, så slipper jeg å bekymre meg for at jeg ikke kjenner noe :)
Med 3 av mine barn har den ligget forran men jeg har kjente bevegelser fra uke 11+. Ofte kan det ta lengre tid innen man ser på bevegelse på utsiden når den ligger forran, kanske det Hun mente:)
 
Med 3 av mine barn har den ligget forran men jeg har kjente bevegelser fra uke 11+. Ofte kan det ta lengre tid innen man ser på bevegelse på utsiden når den ligger forran, kanske det Hun mente:)
Ikke uvanlig at det tar lenger tid å kjenne/kjenne daglig med morkaka foran
Merker stor forskjell jeg
 
Jeg har kjent litt et par ganger denne uken, er snart i uke elleve og kan ikke huske jeg har kjent såpass tidlig med de fire andre.. men har kjent det ca på samme sted og gleda meg over det :love7
 
Tror kanskje for første gang at jeg kjenner noe nå i skrivende stund.
Ligger på magen og slapper av i sengen og kunne plutselig kjenne små bevegelser ❤❤
 
Ja, masse. Er 15+1 i dag. Er 3 gangsfødende. Kjenner det dirrer og at noe beveger seg annerledes enn når man har luft i magen :) Har morkake bak.
 
Jeg er førstegangsfødende og har foranliggende morkake, men jeg kjenner bevegelser og dirring innimellom nå. Utrolig koselig å kjenne at det er noen der. Jeg er 15+3 nå.
 
Jeg er førstegangs, 15 uker og tror kanskje jeg kjente noe i går. Eller så er det bare ønsketenkning.
 
Ååå begynner nesten å bli lott bekymret.
Har ikke kjent noen ting enda. er 14+2 andre gangs..

Begynner med en gang å tenke på ma
 
Back
Topp