Kjennetegn på kjønn..

IdaViktoria

Glad i forumet
Jeg er ikke noe særlig kvalm eller slikt, eneste symptomet som er der hver dag er tretthet og ømme bryster.
Og da kommer det selvfølgelig kommentarer som: " Du får gutt du da " , " Da blir det enda en gutt på deg ".
Siden jeg har gutt fra før ønsker jeg meg en jente denne gang, og jeg kjenner at jeg blir veldig irritert over slike kommentarer!

Hva slags symptomer hadde dere som har født før, og hvilket kjønn fikk dere da? :)

Jeg var kvalm med førstemann, men kastet nesten ikke opp, med andremann var jeg enda kvalmere og kastet opp nesten hver dag, jeg har to gutter, denne gangen er jeg også veldig kvalm og kaster opp en del, så veldig likt de andre svangerskapene.

Jeg har en venninne som har vært så og si symptomfri i sine svangerskap, hun har en jente og en gutt. Det er nok ingen fasit på form og kjønn ;)

Kastet opp hver dag frm til uke 16 og jevnlig resten av svangerskapet. Ellers vokste puppene og jeg hadde bekkenløsning. Fikk en gutt.

Symptomene ved forrige svangerskap var veldig like som nå. Store og ømme bryster, småuggen, ikke kvalm og kastet aldri opp, Fikk da en jente. I det svangerskapet hadde jeg veldig dille på epler, eplejuice osv. Denne gangen MÅ jeg ha appelsinjuice hver dag. Mulig det er en gutt denne gangen da? :p

Jeg har to gutter og en jente. For meg stemte det, jeg var mye mer kvalm med jenta og kastet opp noen ganger. Var bare litt uggen med guttene og kastet ikke opp. Denne gangen er jeg ikke kvalm ennå, men det er så tidlig at det fortsatt kan komme. Hittil har jeg guttefølelse :-)

Første gang var tyyypisk guttesvangerskap (som det kalles), og ut kom en gutt :) Jeg hadde fin og ren hud, var ganske trett i starten og ellers ingen plager eller symptomer.
Sist jeg var gravid (men som endte i SA) var jeg skikkelig kvalm, måtte spise litt hele tiden, var ikke fult så trett som med sønnen vår, og hadde uren hud og jeg hadde halsbrann omtrent hele tiden.
Denne gangen er jeg trettere enn det jeg var første gang og har ømme pupper, og litt uren hud.. sååå jeg lurer på hva det kan bli denne gang. Vi vet med 100% sikkerhet at h*n ble unnfanget på el-dagen, så om man skal regne ut i fra det blir det enda en gutt ;) egentlig så har jeg veeldig guttefølelse også (allerede)! Men med førstemann var jeg jo skråsikker på at det var ei jente da... ;)

Begge mine svangerskap har vært like. Plaget med mye kvalme begge gangene. Har en gutt og en jente ;)

Der ser du, her er det stort variasjon på symptomene og kjønnet. Fryktelig irriterende at det da står: og du er slik så får du garantert det kjønnet, om du ikke er slik får du det andre kjønnet!

Var veidig kvalm i starten med nr 1 og det ble en jente. Nr merket jeg ingen ting og det ble gutt. Nå er jeg veldig kvalm igjen men vet ikke om jeg tror det er jente for det.

Var kvalm på begge mine forrige svangerskap, men kastet ikke mye opp. Har 2 gutter. Denne gangen har jeg vært kvalm og kastet opp siden uke 4.
Må også si at h*n ble unnfanget på el dagen og dermed er sjansen størst for en gutt har jeg hørt.

Vi får se hva det blir om 9 lange uker :p

Var kvalm på begge mine forrige svangerskap, men kastet ikke mye opp. Har 2 gutter. Denne gangen har jeg vært kvalm og kastet opp siden uke 4.
Må også si at h*n ble unnfanget på el dagen og dermed er sjansen størst for en gutt har jeg hørt.

Vi får se hva det blir om 9 lange uker :p

Hehe, signerer på alt:)

har ingen barn fra før, men har jentefølelse og alle symtomer og plager peker mot jente, dessuten hadde jeg EL 2-3 dager etter siste samleie
Jeg er i perioder veldig kvalm, men ikke kastet opp. Trøtt, trøtt og atter trøtt, Ømme pupper og dilla på det søte og appelsinjuice.Er fryktelig hormonell

Veldig kvalm i begge sv.skap, slet med bekkenløsning. Vært veldig trøtt i alle 3 sv.skapene.
Har gutt og jente fra før. Begge stemte med kinesiske kartet (selv om jeg ikke tror på sånt). Denne gangen sier den jente, og jeg har jentefølelse, så får se. Har stemt på følelsen begge de forrige gangene og :)

Med nr 1 var jeg KJEMPEkvalm fra uke 6-10, kastet opp masse. Deretter i fin form. Fikk gutt :)
Med nr 2 var jeg småkvalm fra uke 4-16, kastet opp innimellom. Deretter i fin form. Fikk jente :)

Har ei jente og en gutt fra før men jeg merket ikke helt forskjelen mellom det to svangerskapene. :-)

I første svangerskap så spydde jeg og sov i fire mnd og ut kom en jente. I andre svangerskap var jeg litt kvalm og ikke brekte meg i det hele tatt, nesten ikke trøtt og ut kom det en gutt. Dette svangerskapet er likt det første, kvalme og oppkast og ekstrem trøtthet. Så blir spennende å se hva det blir denne gangen :-)

Sent from my GT-S5690 using BV Forum

Har også en gutt og jente fra før. Denne gangen er veldig likt da jeg fikk jente, så har en følelse på jente denne gangen og :)

Med førstemann hadde jeg ingen symtomer utover de som MÅ komme når magen etterhvert er så stor at det strekker overalt:-) Ikke antydning til diller, kvalme, tretthet, smerter, hormoner... Fikk en gutt etter et kritisk siste døgn av svangerskapet - og var syk et par måneder etter fødsel.

Andremann var også en gutt, men med han fikk jeg svangerskapsmigrene rundt uke 8 og var svært slapp og dårlig hele svangerskapet. Den gangen ble jeg derimot ikke dårlig, fødsel gikk greit og jeg var frisk som en fisk i det han kom ut...

Denne gang er jeg konstant kvalm, tåler svært lite anstrengelse før jeg blir "fyllesjuk" (tømmermenn, svimmelhet og bølgende kvalme). Antar det er en gutt denne gang også:-D

Alle svangerskap er ulike, og jeg har lite tro på at man kan lese kjønn av symptomene! Og selve svangerskapet sir lite om hvordan fødselen blir - mange (og det gjorde jeg også med 1.mann) tenker at om man er frisk og rask i svangerskapet er det gitt at man holder seg frisk helt ut, eller omvendt, om man er mye dårlig er det så stor fare for at ting skal kompliseres, men sannheten er at det blir som det blir:-)

Se på tabellen. dette stemme med mine forrige svangerskapene. Håper at det stemme nå også. Da har jeg en gutt i magen. :-)

chinesecal.gif

Back
Topp