Kjennes ut som knivstikking i ene siden av underlivet

Qwertyu

Glad i forumet
Himmelbarn
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg HAR så intense smerter i ene siden av underlivet, ingen blod men helg sinnsykt vondt. Kjennes som noen vrir en kniv rundt og rundt på ene siden. Føler på et slags nedpress også.
Det er så smertefullt at jeg automatisk kniper igjen øynene i smerte til tider. Har vart i 2-3 timer nå og ser ikke ut til å gi seg.

Noen som har kjent på det samme? Vet hva det kan være?
Er 21+0 idag..
 
Ring føden eller jordmor for en sjekk :) lykke til
 
Ring føden eller jordmor for en sjekk :) lykke til
Jordmor er stengt for dagen og jeg er så livredd for å ringe føden, på om det er «for lite» å ringe for?
Førstegangsgravid og aner ikke hvordan ting skal kjennes ut, men det føles uutholdelig..
er det vanlig å ringe føden av slike grunner?
 
Er du usikker og engstelig, ring. Enkelt og greit. I verste fall får du beskjed om å oppsøke legevakt
 
Ringte og fikk beskjed om å komme inn, er på vei nå..
De vil nok heller sjekke en gang for mye enn for lite, så som andre skriver (og til ettertanke, for vi er nok flere som blir å komme i den «ringe, eller la være» situasjonen) at det verste man kan få beskjed om er at man må dra på legevakt eller kontakte JM dagen etterpå. Ring alltid, ikke uroe seg :) Håper alt er bra, og at de har svar til deg hva det skyldes.
 
Så bra at du ringte og får en sjekk. Jeg har lest at bekkensmerter ved symfysen kan gi litt slike smerter, så det kan jo være en mulighet. Kan tidvis kjenne det der selv, ikke som en kniv men en slags brennende følelse.
 
Så bra :) satser på at det er helt ufarlig
 
Bulende vannblære, 1cm åpning og innleggelse. Ser ut som det ikke går veien da jeg bare er 21+0 :(
 
Ååh, hva skykdes det? Er det noe de kan gjøre for å holde det lukket? Krysser fingrene for deg :Heartred
 
Håper de klarer å bremse det hele. :Heartred Godt du ringte og fikk komme inn.
 
Bulende vannblære, 1cm åpning og innleggelse. Ser ut som det ikke går veien da jeg bare er 21+0 :(
Oj, huff så bra at du ringte og fikk tatt turen! Så skummelt, vet ikke helt hva bulende vannblære er men håper inderlig at de klarer å stoppe dette...:(
 
De sier at det finnes solskinnshistorier men at realistisk sett så er sjangsen veldig liten for at dette går bra. De har et ørlite håp om at når urinveisinfeksjonen som er gått i nyrene nå er over så vil det trekke seg tilbake.
Bulende vannblære er egentlig at fostersekken er «gått ned» og buler ut i livmorhalsen som gjør at den nå ikveld hadde 1cm åpning. Sannsynligheten for at vannet kommer til å gå og at fødselen starter innen kort tid er ganske stor. De kan ikke gjøre noe for å bremse det dessverre... Det er så altfor mange uker igjen til det kan gå bra også..

Heldigvis har jeg verdens fineste og beste mann (for meg) her med meg! Vet ikke hva jeg skulle gjort om jeg måtte ligge her alene...
 
Å kjære deg :( ord blir fattige. Håper at dere får en solskinnshistorie utav dette
 
Å Nei dette var jo ikke det jeg håpet å lese når jeg ligger inn her idag.
Har og en slags stikkende følelse men er ganske sikkert på at det er symfysen som verker hos meg. Ingen nedpress.

Lenge siden du har hatt kontroll siden de ikke har klart fange opp uvi'en? Krysser alt jeg har får at dette går bra :Heartred
 
Å Nei dette var jo ikke det jeg håpet å lese når jeg ligger inn her idag.
Har og en slags stikkende følelse men er ganske sikkert på at det er symfysen som verker hos meg. Ingen nedpress.

Lenge siden du har hatt kontroll siden de ikke har klart fange opp uvi'en? Krysser alt jeg har får at dette går bra :Heartred
Nei, det var det verste vi kunne få beskjed om :(
Håper det bare er symfysen ja!

Nei, var inne 01.08 og fikk konstatert UVI, fikk antibiotika. Var hos legevakten igjen nå på mandag fordi det gjorde så vondt i magen og ryggen i tillegg. Da mente de det var satt seg i nyrene så jeg fikk ny antibiotika.. men dette MÅ ikke skyldtes UVI’en, kunne kommet uansett. Vi venter på kontroll nå for å se om drt er noen utvikling siden igår..
 
Nei, det var det verste vi kunne få beskjed om :(
Håper det bare er symfysen ja!

Nei, var inne 01.08 og fikk konstatert UVI, fikk antibiotika. Var hos legevakten igjen nå på mandag fordi det gjorde så vondt i magen og ryggen i tillegg. Da mente de det var satt seg i nyrene så jeg fikk ny antibiotika.. men dette MÅ ikke skyldtes UVI’en, kunne kommet uansett. Vi venter på kontroll nå for å se om drt er noen utvikling siden igår..
krysser fingrene for at dere får mer håp etter kontrollen idag
 
Å kjære, kjære deg :( Så forferdelig!!
Krysser alt jeg har, men skjønner godt du ikke ser så positivt på det med dårlige odds...
Håper det blir en mirakelbaby :Heartred:Heartred

Stor stor stykeklem :(
 
Jordmor er stengt for dagen og jeg er så livredd for å ringe føden, på om det er «for lite» å ringe for?
Førstegangsgravid og aner ikke hvordan ting skal kjennes ut, men det føles uutholdelig..
er det vanlig å ringe føden av slike grunner?
.
 
Back
Topp