Kjennes ut som jeg rakner!

Mayamoren

Elsker forumet
Julimammaer 2016
Andre som har følelsen av å rakne?

Utrolig smerte/ubehag både på sidene og helt nederst i magen.
Er i uke 28, liten vektoppgang, men stor mage...

Er kanskje bare huden som strekker seg, men kan ikke huske at det har vært så vondt med de to andre?!

Noen tips og triks?
 
Kjenner det ofte her. Stikker på en måte i huden og er ganske øm.. Har også liten vektoppgang men svær mage.

Smører huden med en ganske tykk krem og syns det hjelper litt på, får mer den følelsen om magen er tørr.. Kjenner det kan gi seg litt om jeg legger meg nedpå litt, får baby lengre 'inn' enn om jeg står..


Desverre ikke så mye annet å komme med. Husker med første så kunne jeg kjenne huden strakk.. Lente meg i stolen for å plukke opp noe og revna godt på andre siden...auuu!
 
Tror jeg kjente noe lignende, merkelig nok før magen begynte å vokse. Kjentes som underhuden sprengte. Nå når magen popper kjenner jeg ikke noe. Bare litt mer kynnere nå.
Prøvd å lindre med varmt vann? Oljemassasje?
 
Har hatt noen lignende smerter i nedre del av magen, var inne på føden å fikk sjekket for sikkerhets skyld å de mente det kunne være hode som lå i siden å trykte. Ble anbefalt å ta Paracet og kunne legge varmeflaske på der jeg hadde smerter.
 
Kjennes ut som det er dypere enn huden i grunn:-/ Kjennes ut som en kombinasjon av treningsverk og at kroppen rives i to:)

Smører for harde livet, selv om jeg vet at det ikke har noe å si i forhold til strekkmerker. Tror ikke jeg har fått noen nye enda, men de popper vel opp etterhvert tenker jeg:-/

Skal til jordmor i morgen, får høre med henne.
 
Ja, men hos kommer smertene fra keisersnitt arret. Har hatt noen skikkelige ubehagelige ilinger som har fått meg til å stoppe opp. Trodde en stund jeg hadde fått premature rier.

Sjekk med jordmor :)
 
Føler magen skal revne på midten til tider. Litt er fordi magemusklene strekkes og litt er fordi jeg får kynnere og dermed knyter alt seg. Absolutt ikke godt, og er derfor jeg er sm fra jobb, for klarer maks 30 min før jeg må legge meg nedpå pga smertene... Men, som alt ant man klager over: det er helt normalt :wtf:
 
Fikk knall vondt på ene siden av magen når jm drev å trykte. Sa jeg hadde kjent slike smerter flere ganger, da smerter som du beskriver. Hun sa det var muskel sener som strakk seg? :eek: helt normalt :p
 
Fikk knall vondt på ene siden av magen når jm drev å trykte. Sa jeg hadde kjent slike smerter flere ganger, da smerter som du beskriver. Hun sa det var muskel sener som strakk seg? :eek: helt normalt :p

Tror egentlig at det er akkurat det.

Har i tillegg et arr fra blindtarm som jeg tror kan være litt av problemet:)

Syns bare det er rart at det skal være verst i tredje svangerskap! Nå er det jo 12 år siden sist da:)
 
Tror egentlig at det er akkurat det.

Har i tillegg et arr fra blindtarm som jeg tror kan være litt av problemet:)

Syns bare det er rart at det skal være verst i tredje svangerskap! Nå er det jo 12 år siden sist da:)
Dette er mitt andre. Første var tvillinger. Likevel er dette svangerskapet mer vondt og med flere plager :p 7,5 år siden sist ;)
Kanskje vi begynner å bli gammel rett og slett :p
 
Back
Topp