Hadde ks første gang så ingenting der..
Første fødsel var jeg urolig i forkant, hadde hatt hodepine noen dager. La meg for å hvile mitt på dagen, kl 16 gikk vannet med et høyt knep. Var ikke i tvil om at det var rier som kom etterpå, det var vondt. Mem husker godt at de ikke var regelmessige. Alt fra 25 min til 5min i hytt og pine.. ute 0200.
Andre gang la vi oss i 12 tiden, men jeg fikk ikke sove. Hadde rar følelse i kroppen igjen. Satt i sofaen og kjente at det trykket svakt i ryggen. Kan ikke sammenlignes med kynnere. Det vat konstant og flyttet seg gradvis over til skambenet. Husker jeg googlet rier uten å finne noe som fortalte va jeg opplevde akk da. 0145 gikk vannet med et smell og en foss.. 3 timer senere var hun ute. 11 dager før.
Trdje gang gikk slimproppen i biter fra lørdag til mandag. Som små avtygde biter av en sprettball jeg finner etter hunden her iblant
Tirsdag morgen våknet jeg av bosbilen 0730. Kjente akkurat det samme presset, men denne gangen veldig diffust og av og på.. tok tiden og det var akk 10 min mellom. Gikk på do etter en time og fant da litt blod. Riene ble ikke vonde før i 15 tiden og han var ute 1930. 12 timer fra start til slutt. Passelig syns jeg
1 dag før termin.
Jeg tror rier kan oppleves veldig forskjellig!
Sist gang la jeg godt merke til at magen ikke engang var hard under trykket fra ryggen. Fet bare var et ubehag der som ene gangen var kpnstant mens det andre gang kom og gikk. Det er jo oppbyggingen til fødsel, men jeg synes den er lett å ta feil av..