Kjennes de første riene ut som kynnere?

Tiril123

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
❤ Juliskattene 2018 ❤
Til dere som har født før, kjentes dine første rier ut som kynnere? Var det regelmessigheten som gjorde at du først ble "obs"? Eller var det aldri noe tvil da riene startet?

Min siste fødsel startet med at vannet gikk og når riene da startet, var det aldri noe tvil. De ble ganske heftige ganske raskt. Har inntrykk av at jeg "hoppet over" den første oppbyggingen til riene..men mulig jeg tar feil.

Mine rier i latensfasen var nesten som vanlige kynnere, men litt sterkere og med ganske heftig nedpress i tillegg. Kom hvert 2.min og varte 1-1,5min helt fra starten av. Etter et par timer gikk vannet og da økte det ganske raskt på :P

Nei, mine første rier var ikke som kynnere. Mine kynnere er dog helt smertefrie, bare ubehagelige når alt blir så stramt og det er vanskelig å puste. De første riene var mer som mageknip "der nede" og i/rundt livmor. Var ikke i tvil om at det var rier, men var litt usikker på om det bare var modningsrier. Det var lenge mellom dem og de var helt håndterbare, dvs jeg kunne kjøre bil, lage middag osv. Selv om det var best å ligge rolig. Det tok seg opp ila noen timer, og så ble de ikke fullt så håndterbare lenger ;)

Hadde ks første gang så ingenting der..

Første fødsel var jeg urolig i forkant, hadde hatt hodepine noen dager. La meg for å hvile mitt på dagen, kl 16 gikk vannet med et høyt knep. Var ikke i tvil om at det var rier som kom etterpå, det var vondt. Mem husker godt at de ikke var regelmessige. Alt fra 25 min til 5min i hytt og pine.. ute 0200.

Andre gang la vi oss i 12 tiden, men jeg fikk ikke sove. Hadde rar følelse i kroppen igjen. Satt i sofaen og kjente at det trykket svakt i ryggen. Kan ikke sammenlignes med kynnere. Det vat konstant og flyttet seg gradvis over til skambenet. Husker jeg googlet rier uten å finne noe som fortalte va jeg opplevde akk da. 0145 gikk vannet med et smell og en foss.. 3 timer senere var hun ute. 11 dager før.

Trdje gang gikk slimproppen i biter fra lørdag til mandag. Som små avtygde biter av en sprettball jeg finner etter hunden her iblant:p
Tirsdag morgen våknet jeg av bosbilen 0730. Kjente akkurat det samme presset, men denne gangen veldig diffust og av og på.. tok tiden og det var akk 10 min mellom. Gikk på do etter en time og fant da litt blod. Riene ble ikke vonde før i 15 tiden og han var ute 1930. 12 timer fra start til slutt. Passelig syns jeg:) 1 dag før termin.

Jeg tror rier kan oppleves veldig forskjellig!
Sist gang la jeg godt merke til at magen ikke engang var hard under trykket fra ryggen. Fet bare var et ubehag der som ene gangen var kpnstant mens det andre gang kom og gikk. Det er jo oppbyggingen til fødsel, men jeg synes den er lett å ta feil av..

Kynnere er jo egentlig sammentrekninger som begynner oppe i magen og strammer nedover. Rier begynner nede og kniper i området trusekant og nedover, men hele magen blir også hard da.
Har hatt den sistnevnte typen i mange uker allerede, og nå er de veldig hyppig og jeg har i tillegg fått et veldig nedpress fordi baby ligger langt ned og livmorhals har åpnet seg. Mine rier var aldri vonde sist fødsel så veldig heldig da.:) og mine rier er veldig uregelmessige.

Her gikk vannet og de første riene som kom kjentes ut som svake menssmerter, å så ble de bare sterkere og sterkere, mens kynnere er mer at magen blir til en hard ball som kan være ubehagelig.. Spent på hvordan det ble denne gangen..!

Back
Topp