Kjenner spark og bevegelser utvendig.

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Hei!

Jeg er 25+4 uker på vei og lurer på når det er vanlig å kjenne spark og bevegelser utvendig?? 

Jeg kjenner jo at det beveger seg inni magen, men ikke så kraftig som andre gravide beskriver... Har også ikke fått noe særlig mage, skal sies at jeg er veldig overvektig. Men uansett.. Kan det være at fosteret ikke vokser skikkelig??

Du skal kjenne mye liv både inni og uten på magen når su er så lagt på vei, Jeg er 15 uker og kjenner masse liv, men dette er mitt 2 barn , så det har jo litt og si, men du skal ikke bekymre deg, værrre om du ikke kjenner liv

Jeg kjente ikke liv før etter uke 20, og deretter tok det noen uker før det kjentes fra utsiden. Om det med overvekt har noe å si kan sikkert ekspertene svare på, men for min del tok det i alle fall lengre tid siden jeg har morkaken foran på magen. Den ble dermed som en slags støtdemper. Sparkene oppleves fortsatt ikke som veldig kraftige, og jeg våkner ikke av spark om natten. Og jeg er ganske slank. Alt har vært helt normalt på alle kontroller :). Er forøvrig i uke 28.

Det er nok veldig varierende når man kjenner spark, og hvor kraftige de kjennes.

Vil tro at siden du er veldig overvektig så er det vanskelig for barnet å få sparket så hardt at det forplanter seg gjennom fett og hudlag og at du kjenner det utenpå magen. Så lenge du kjenner bevegelse så tror jeg ikke det er noe å bekymre seg over...

Back
Topp