KJenner noe med prostatakeft?

Foxy84

Gift med forumet
Pappa har fått prostatakreft, og jeg har lest så mye som mulig om dette, han skal opereres til uka håper vi, men han har vondt når han tisser og spiser lite.

Jeg har så vondt pappa:(

Men er det noen som kjenner noen eller som har noen i familien som har dette? Jeg vil gjerne høre andre historier om dette.

Jeg vil ikke høre historier med dødfall etc....jeg er ikke klar for slike ting ennå...jeg vet at ting kan skje...men ikke ennå

den biologiske farfaren til sønnen min har hatt det, operasjonen var vellykket.. det er jo endel greier etterpå, typ inkontinens osv, men det gikk over - og tatt i betraktning hva som kan skje hvis det IKKE går bra, er jo det å måtte bruke bleie en stund bare pannekaker i forhold...Vi har ikke snakket med dem på 3 år, men jeg regner med det går bra.. Hadde nok hørt noe hvis det ikke gjorde det :)

Faren til ei vennine hadde prostatakreft.  Han ble operert for noen år siden og er i dag frisk og rask. 

Min pappa ble operert for prostatakreft for litt over to år siden. Operasjonen var vellykket den. Ble plaget med kronisk inkontinens etterpå. Fikk aldri lære seg hvordan han skulle knipe uten å ha prostata til å hjelpe seg. Så dette bør de vise faren din før han opereres. Har i ettertid fått inplantert en "stoppekran" for ikke å lekke urin. Dette har også vært veldig vellykket. Fikk tilbakefall i vår, men fikk hormonbehandling for det og har i dag en PSA innen normalverdien.

Bestefar hadde det, men han hadde flere andre krefttyper også.

Legene sa da til oss at prostatakreft er noe du dør MED, ikke noe man dør AV. Så de fleste går det bra med.

faren min hadde det for ca 10 år siden, husker ikke noe særlig i forhold til behandling, men har i hvertfall vært frisk fra dette siden, og ikke hatt tegn til tilbakefall. Håper det går bra med faren din :)

Håper operasjonen går bra! Masse lykke til!

Min far har hatt det. Vi visste ingenting før han skulle opereres. Det gikk finfint og ingenting spredte seg. Lykke til!

Kameraten til bestefaren min har dette... Vet ikke noe detaljer eller noe, bare at han har fått beskjed om at det er noe han kommer til å dø med og ikke av. Er vel forskjellige grader av det og som alt annet da, men...

Det går veldig fint med han, har jevnlige kontroller:)

Kameraten til bestefaren min har dette... Vet ikke noe detaljer eller noe, bare at han har fått beskjed om at det er noe han kommer til å dø med og ikke av. Er vel forskjellige grader av det og som alt annet da, men...

Det går veldig fint med han, har jevnlige kontroller:)
Lykke til til pappaen din! Håper alt går finfint:)

Jeg har en i familien som nylig ble diagnosert med prostatakreft. Det var på det aller tidligste stadiet av kreften heldigvis. Han skal opereres om noen uker så utover det vet vi ikke hvordan det går.

Faren til en venninne av meg fikk det for noen når siden og etter operasjonen var han like fin som før. Har ikke hatt tilbakefall.

tusen takk for svar.
Vi har fått vite at pappa skal opereres til torsdagen eller fredagen

Jeg er kjempe redd og nervøs.....

Back
Topp