Kjenner mindre liv

førstebarnet97

Flørter med forumet
Julibarna2024☀️
Hei!
Jeg begynte å kjenne liv 16+6. Kjente ikke hver dag da, men begynte å kjenne hver dag fra ca 18+4, spesielt på morgen og kveld. Nå har det vært så stille de siste to dagene, og jeg blir så bekymret :( er 20+0 idag. Var på OUL for en uke siden og da var alt bra, og morkaka ligger bak.
Flere som har det sånn? Er i Oslo nå, vurderer å bestille en ultralyd imorgen dersom jeg ikke kjenner noe særlig ikveld..
 
Kjente lite liv i to døgn.

Fikk tips om å legge meg ned på siden etter å ha styrtet 1-2 glass med saft (drakk solbær), og telle antall bevegelser - uten andre forstyrrelser, i 1-2 timer. DA kjente jeg virkelig aktivitet, og jordmor «friskmeldte» lille. Nå er hun aktiv igjen, så tror det skyldtes at hun har snudd seg og «forandret bevegelsene», så jeg kjente de ikke på samme måte. Trengte derfor å legge meg rolig ned, uten mobil, musikk, bok etc, og bare kjenne etter!

Forsøk det, om du merker færre enn 10 bevegelser på 2 timer - ring føden!! Jeg hadde 20 bevegelser på 38 minutter, så det ble veldig futt i lille her av to glass solbærsaft :Heartred
 
Kjente lite liv i to døgn.

Fikk tips om å legge meg ned på siden etter å ha styrtet 1-2 glass med saft (drakk solbær), og telle antall bevegelser - uten andre forstyrrelser, i 1-2 timer. DA kjente jeg virkelig aktivitet, og jordmor «friskmeldte» lille. Nå er hun aktiv igjen, så tror det skyldtes at hun har snudd seg og «forandret bevegelsene», så jeg kjente de ikke på samme måte. Trengte derfor å legge meg rolig ned, uten mobil, musikk, bok etc, og bare kjenne etter!

Forsøk det, om du merker færre enn 10 bevegelser på 2 timer - ring føden!! Jeg hadde 20 bevegelser på 38 minutter, så det ble veldig futt i lille her av to glass solbærsaft :Heartred
Takk for tips :Heartred sitter på hotellrommet nå og styrter brus, eneste jeg har tilgjengelig :dead: håper det hjelper!!
Har lite håp med føden, de tar deg vel ikke inn så lenge du ikke har bikka 23/24? uker.. Ikke så mye de får gjort for lille så tidlig.. :(
 
Takk for tips :Heartred sitter på hotellrommet nå og styrter brus, eneste jeg har tilgjengelig :dead: håper det hjelper!!
Har lite håp med føden, de tar deg vel ikke inn så lenge du ikke har bikka 23/24? uker.. Ikke så mye de får gjort for lille så tidlig.. :(
Stemmer, er jordmor frem til 23+0! Beklager det!

Men legg deg ned på venstresiden, og kun noter eller skriv ned på noe når du kjenner liv, ingen andre forstyrrelser. Masse masse lykke til! :Heartred Som oftest er alt helt fint, de bare har snudd seg, sparker mot rygg, beveger seg annerledes etc!
 
Takk for tips :Heartred sitter på hotellrommet nå og styrter brus, eneste jeg har tilgjengelig :dead: håper det hjelper!!
Har lite håp med føden, de tar deg vel ikke inn så lenge du ikke har bikka 23/24? uker.. Ikke så mye de får gjort for lille så tidlig.. :(
*sniker*

Føden kan muligens ta deg inn, men da sjekker de eventuelt kun med doppler og ikke UL.. Ul sjekk får man fra uke 24, sånn var det her i alle fall. Så det kan jo være verdt å ta en tlf for evt sjekk med doppler :Heartpink
 
Tenkte jeg skulle oppdatere deg inatt, men endte med at jeg sovna :angelic: tusen tusen takk for tipset, det fungerte og jeg kjente en del liv :Heartred:Heartred
Åh så godt å høre!! De skremmer oss av og til de små søte :smiley-ashamed004 :Heartred
 
Back
Topp