Kjenner mindre liv nå

Mysecondbaby

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Er det flere som meg ? Kjenner mindre liv ? Kan det være pga plassmangel?

Sent from my iPhone using BV Forum

Det virker som om jeg kjenner mindre liv, men egentlig er det bare at bevegelsene har forandret seg. De får liksom ikke slått og sparket og knuffet slik som før. Spørs jo litt hva slags leie de har også.
Det er mer stryking og "grafsing" jeg kjenner nå. Pluss en del dytting øverst i livmoren.

Hvis du er bekymret så bør du kontakte føden, men som regel kjenner man liv om man spiser eller drikker noe søtt og legger seg på sofaen :)

Sykehusene har visst rekordmange henvendelser nå. Er visst Pga varmen! De små blir daffe også! Prøv å drikke kald cola eller saft (med sukker ikke kunstig søtning). Eller ta en kald dusj å se om det hjelper! :)

Jeg tror hun ligger der, for jeg kjenner litt liv men ikke som før da jeg kjente mye mer enn nå .. Regner med det er pga plassmangel

Jeg leste nylig en artikkel om at myten om at man skal kjenne mindre liv på slutten ikke er sann.. Det kan kjennes annerledes ut siden det er liten plass, men man skal kjenne samme mengde aktivitet som før. Derimot kan jeg kjøpe forklaringa om at det er varmt for de og de blir daffe for det blir jo vi også gjerne i varmen.

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app

Jeg kom akkurat på at jeg ikke har kjent så mye liv i dag, kjenner liv, men det er ikke mye. Drakk nettopp saft og spiste litt sjokolade, får se om det hjelper.

Leste også at du ikke skulle kjenne mindre liv mot slutten, skal vær like mye liv, men kan føles annerledes.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har selv kjent mindre liv, men har merket det att jeg nesten ikke kjenner att hun beveger seg, men om jeg ser eller kjenner på magen så merker jeg bevegelsen. Magen kan fint hoppe uten att jeg føler noe som helst..

Hvor mye liv skal en kjenne etter å ha drukket 4 glass med kald saft, spist sjokolade og tatt en dusj, og hvor lenge etterpå? Kjenner litt liv, men det er minimalt.

Min jordmor sa at nå mot slutten skal man klare å få "svar" fra babyen i form av bevegelse hvis man dytter på magen/drikker noe kaldt, men bevegelsene er annerledes enn tidligere siden det er så trangt. Kan du ikke ringe føden og beskrive over telefon hvordan det føles, så kan dem hjelpe deg å vurdere om det høres normalt ut eller ei? Min er daffee i responsen enn tidligere, trangt + varmt, men jeg får en reaksjon når jeg går inn for det (selv om det gjerne ikke er annet enn en fot som flyttes), og når jeg er oppe og vandrer retning badet nattestid, og det ikke er så kokvarmt lenger, kjenner jeg ofte mer aktivitet.

Har blitt litt mer bevegelse nå, men syns ikke det er så mye som det pleier. Pleier å vær full action om kveldene. Får respons når jeg dytter i magen nå, men fikk ikke det før jeg drakk noe hehe. Men hvor mye liv skal man egentlig kjenne etter man har spist sukker eller drukket kald brus?

Usikker altså, men vil bare si at jeg hadde det akkurat sånn for er par dager siden. Spurte jordmor og hun sa det var helt normalt når det er så varmt som det er nå. Har du prøvd å ta an kald dusj? Men er du i tvil så skal du alltid ringe føden og høre:)

Her er det veldig opp og ned, så kan også hende at babyen din har en rolig dag. I går gråt jeg fordi jeg synes hu lagde så lite liv, mens i dag er det no voldsomt med fest i magen :p

Det er veldig varierende her, men generelt sett er det mye roligere nå i varmen. Kjenner litt "bølging" i magen, men det er så og si aldri dunk eller dult lenger. Hjelper som regel ikke å drikke noe kaldt heller hos meg.

Var hos legen idag og hun sa at det normalt da det er mindre plass nå mot slutten

Usikker altså, men vil bare si at jeg hadde det akkurat sånn for er par dager siden. Spurte jordmor og hun sa det var helt normalt når det er så varmt som det er nå. Har du prøvd å ta an kald dusj? Men er du i tvil så skal du alltid ringe føden og høre:)

Det hjalp å drikke saft. I dag har det vært full action igjen :)

Her er det like mye liv, bare at det vises på magen at det er mindre plass og gutten større :p Ikke alltid like behagelig alle disse rare bevegelsene han kommer på å skal gjøre -.-' Meen så lenge det er liv og jeg slipper bekymringer skal jeg være glad :D
Synes jeg han har vært rolig for lenge hjelper det godt å dytte litt i han :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her er det fortsatt like mye liv, men det er ikke de samme bevegelsene lenger. Men det kommer vell av at det er mindre plass :p

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Back
Topp