Kjenner liv?

MsJohnsen

Andre møte med forumet
Dette er veldig merkelig.. Eg har noe som kjennes ut som bevegelse i magen på høyre side. Det kjennes ut som små spark,det går til og med an å se det utenpå magen. Dette skal ikke være mulig i uke 6?? Har kjent det et par dager,men dette er jo umulig? Hva annet kan det være?? Dette er mitt 2. barn. Har ikke kontaktet lege/jordmor enda,men tenker eg vil ha en ul i uke 12

Dette er veldig merkelig.. Eg har noe som kjennes ut som bevegelse i magen på høyre side. Det kjennes ut som små spark,det går til og med an å se det utenpå magen. Dette skal ikke være mulig i uke 6?? Har kjent det et par dager,men dette er jo umulig? Hva annet kan det være?? Dette er mitt 2. barn. Har ikke kontaktet lege/jordmor enda,men tenker eg vil ha en ul i uke 12
Det er helt umulig ja. Livmoren din er høyst sannsynlig fremdeles under skambeinet, så det går ikke.

Mest sannsynlig er det tarmene som flytter på seg og lager plass til at livmoren skal vokse. Kjennes ekstra mye ut når man har gått gravid tidligere for da «husker» kroppen hvordan den skal tilpasse seg en voksende livmor. Og så er det jo vanlig at tarmene fyller seg opp med luft i denne prosessen. Når luften flytter på seg kan man innimellom se det på utsiden av magen :)

Hadde flere fantomspark i starten, har slutta nå! Veldig spesiell følelse når du vet at det ikke kan være baby så tidlig :hilarious:

Jeg har akkurat samme følelse, og de gir meg flash back til forrige graviditet og sparking. Føles så utrolig rart ut når jeg vet at den lille ikke er mer enn 2 mm og at det ikke kan være den :hilarious: Men skjønner akkurat hva du mener, for det er helt likt spark!

Haha ja,eg har konkludert med at det ikke er spark,for det *sparker* nesten hele tiden er nok fantomspark eller luft. Men gud eg har lurt

Sniker fra august :angelic: mest sannsynlig er det luft som passerer tarmsystemet! Det kan både kjennes som spark (luftboblene som turmulter seg nedover) OG faktisk synes på utsiden! Veldig spesielt men sånt kan skje:hilarious:

Back
Topp