Kjenner liv!

Annie1

Flørter med forumet

Hei hei, jeg har nå meldt meg inn hos augsust-gjengen [:)]
Dette er mitt andre svangerskap og merker allerede liv nå i 12 uke!
Er det noen andre som gjør det alt?
Deilig å kjenne at det er noen der inne!

Åh!!! Er så missunnelig!
Jeg ligger med hendene på magen og konsentrerer meg hardt hver morgen og kveld, og INNBILLER MEG at jeg kjenner noe der inne (men det er nok bare innbillning!)

Gleder meg til det kommer!!!
Er så utålmodig!!! Åhh.... vil skrike, så utålmodig er jeg!

Siden dette er mitt første svangerskap, vet jeg jo ikke helt hvordan liv kjennes ut, men jeg har kjent noe 'risling' inni der de siste dagene, av og til, og tenkt 'OI! Var det den lille?'
Men vet ikke - blir vel i tilfelle tydeligere etterhvert.

Hei hei...
Ja det er nok litt enklere for de som har barn fra før, de vet jo liksom hvade skal kjenne etter....Med min første kjennte jeg det ikke før jordmoren min sa det til meg...vi var på kontroll og hun lurte på om vi hadde kjent noe, men jeg trodde det bare var luft og mens hun undresøkte meg kjente hun det og da forsto jeg at det var jo barnet som var "luft" tihi...det ble litt latter utav det da[:D]
Denne gangen kjenner jeg det leer på seg inni magen alt nå, men det krever at du konsentrere deg godt og ligger helt stille...så må du kjenne etter de "vanlige" lydene først sån som hjerteslagene dine, og tarmbevegelsene og liksom sortere bort disse og da inni mellom kjenner du noe som ikke hører til blandt de vanlige dunkene og noe som kommer bare innimellom og det er nok barnet ditt som prøver å si hei...
Lek med den lille trykk fingeren forsiktig inn mot livmora og du kjenner innvendig at det kommer svar tilbake... Det er så utolig gøy[:)]
Det er for tidlig å kjenne det med egne hender ennå for barnet er så lite at det ikke rekker frem. Men det kommer etter hvert[;)]

Back
Topp