Kjenner liv?

-Nymphadora-

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Ja! det gjør jeg. Har vel gjort det i over en uke, men ikke vært helt sikker på hva det var. Men nå er jeg sikker. Det er lille skatten min. 
Er 15+3 ifølge  megselv, men ifølge 2 ultralyder så mener både jordmor og overlege at jeg er 16+3. 

Kjenner dere liv ennå?

eg kjenner noke som kittla, men jordmora mi sei det er berre luft:)
er 15 veker i morga, så regner med eit par veker til uten tegn..

blome skrev:

Sies jo at man kjenner det tidligere med andremann. Med første mann kjente jeg ingenting før uke 19. 

blome skrev:

Ehm! Hvordan i all verden kan hun uttale seg om det?! 

Jeg tror nok du kjenner liv og etterhvert du kjenne samme ting bare sterkere og da kjenner du det igjen! :) :) 

Her kjenner jeg det best om babyen ligger nede og sparker i urinblæren.. Har morkaken foran, så kjenner ingenting der! :/ 

Jeg også, men ikke hver dag da! Er bare 15+1 i dag så er ikke så rart at jeg ikke kjenner noe hver dag (håper i alle fall at alt er i orden med reka)

Ja sparke hver dag;) hehe godt det er mye liv:)
kjempe kjekt:) er 18+4 og førstegangs:)

Nå er jeg også sikker på at jeg kjenner liv! <3 men det var ikke boblete eller sommerfuglaktig, mer sparkete. jeg er i uke 18 i morgen. samboeren min kjenner det også, så da har jeg fått bekreftet at det ikke bare er innbilning. lykke! ><3>

Får litt småangst kjenner jeg, siden jeg ikke kjenner noe som helst her! ikke har jeg gjort det heller... er jo 18+3 i dag.... hmf :/ JEG VIL OGSÅ KJENNE LIV!! 

Ikke få angst! Jeg ble først sikker i går, etter å kjent lenge mens jeg lå på magen. Nå er ikke jeg ekspert, men det har vel mye å si hvor babyen ligger om du kan kjenne det?

Jeg har kjente live i uke 15+0

Ja jeg kjenner liv :)
Jeg er 17+3 og har kjent liv i over en uke - men har vært stresset med eksamen så har prøvd å "ikke legge merke til det", men nå de siste 4 dagene har det vært umulig - så nå er konsentrasjonen min totalt borte :S

"Lille Lykkeliten" sparker og slår med armer og ben og styrer på inni magen.. Jeg må bare le :) Det er helt fantastisk! Jeg har ikke sett eller hørt babyen siden ul 8+5- har ikke vært til jordmor ennå, så jeg har ikke fått bekreftet at alt er i orden. Men nå må nå det være det :) JEg skal på ul 12/6 :)

Jeg kjente litt bevegelse i uke 16, men var ikke sikker. I pinsen var vi på hytta og da kjente jeg tydelig at babyen snudde seg. Det var en rar følelse. Jeg lå ikke å kjente etter, men satt ved et bord og snakket med familien. Etter det var det stille et par dager som gjorde meg bekymret. Men igår kunne jeg kjenne tre svake spark. Er 18+4 i dag og førstegangs.

Er det normalt at det kan gå noen dager uten å kjenne særlig liv så tidlig eller bør jeg være bekymret?

FayIselin skrev:
Jeg kjente litt bevegelse i uke 16, men var ikke sikker. I pinsen var vi på hytta og da kjente jeg tydelig at babyen snudde seg. Det var en rar følelse. Jeg lå ikke å kjente etter, men satt ved et bord og snakket med familien. Etter det var det stille et par dager som gjorde meg bekymret. Men igår kunne jeg kjenne tre svake spark. Er 18+4 i dag og førstegangs.

Er det normalt at det kan gå noen dager uten å kjenne særlig liv så tidlig eller bør jeg være bekymret?

Mener man ikke "skal kunne" kjenne det daglig før ca uke 24.. Men noen kjenner det daglig mye tidligere! :) 

FayIselin skrev:

Mener man ikke "skal kunne" kjenne det daglig før ca uke 24.. Men noen kjenner det daglig mye tidligere! :) 

Evterpe skrev:
Ikke få angst! Jeg ble først sikker i går, etter å kjent lenge mens jeg lå på magen. Nå er ikke jeg ekspert, men det har vel mye å si hvor babyen ligger om du kan kjenne det?

Ikke vær redd kjære deg! :) Er mange som ikke kjenner noe før de er langt over 20 uker på vei! :) 

En bekjent gikk nesten til termin uten å vite at hun var gravid! :) 

Tror jeg kjenner noe, men fryktelig usikker, og jeg er 17+4 i dag... med sønnen min kjente jeg det fra uke 15, og kunne faktisk kjenne det utenpå lenge før ordinør ultralyd, mens denne gangen synes det knapt at jeg er gravid, og jeg er usikker på om jeg i det hele tatt har kjent liv ennå... Så her er det stpr forskjell fra sist...

Her har jeg kjennt bevegelse i et par uker nå, og det er like herlig hver gang jeg kjenner minien Kjenner det absolutt ikke daglig, men innimellom :)

Forrige gang tok det en evighet før jeg kjennte bevegelse!

Back
Topp