Kjenner lite begegelse?

Mai-frø<3

Blir kjent med forumet
Føler jeg har kjent lite bevegelse di 2 siste dagene, er 27+4. Har vært mye mer liv en nå liksom....
Vet ikke om det er psykisk eller hva det er :p hva syntes dere jeg bør gjøre?

Hei hei!
Jeg hadde to sånne dager i forrige uke, følte jeg kjente mye mindre enn ellers! Men tenkte at så lenge jeg kjente noe avventer jeg legebesøk, og dagen etter var det turbo der inne igjen :) tror virkelig ikke du trenger å bekymre deg, men om du gjør det kan du jo ta en telefon til lege/føden :)

Klem fra meg

Hat såvidt kjent noe idag, så venter til kvelden da hun pleier å være mest aktiv ;) tusen takk for svar! :)

Jeg hadde akkurat to dager med mye mindre aktivitet og ble litt bekymret, men det gikk over. Nå er hun faktisk mer aktiv i våkenperiodene enn tidligere. For meg virker det som hun bare hadde en endring i aktivitetsmønsteret, for hun er annerledes enn hun pleide å være før de to dagene. Tror det er normalt at ting forandrer seg, men du skal jo kjenne noe "liv".. Du kan drikke noe sukkerholdig og klemme litt hardere på siden av magen og se om du får noe reaksjon, det er i allefall det jeg har fått beskjed om å prøve :)

Det går helt sikkert fint Når jeg hadde en sånn periode så spiste jeg noe med sukker eller noe kaldt. Du kan jo ringe jordmora di :)
Jeg har litt motsatt problem de siste dagene. Jeg har merket liv hele dagen lang non stop.. blir bekymra av det også:smiley-ashamed005

Jeg hadde en helg hvor hun var rolig å jeg ikke kjente noe, heldigvis ble det mye liv på mandagen etter ;)
Men da jeg var hos jordmor nylig, så spurte hun om jeg kjente liv hver dag. Og sa hvis jeg ikke kjente noe en dag så burde jeg ringe sykehuset, for nå var jeg så langt på vei at jeg burde kjenne noe hver dag. Er i uke 29 og hadde ikke sagt noe om den helgen. Så hvis du ikke kjenner noe ved mye sukker og litt dunking i magen, så skader det ikke å ringe for å vær på den sikre siden ;)

Har kjent noen få spark nå i kveld *lettet* så noen få er jo bedre enn ingenting :) får følge litt med i morgen å se hvordan det er da, om hun fortsetter å være så rolig ringer jeg til legen å spør :)
Bedre å spør en gang for mye enn en gang for lite ;)

Variere veldig fra dag til dag,men jordmora sa til meg at så lenge man kjenner noe så er det ikke noe særlig å bekymre seg for. Ho sa at babyen enda har mye plass å gå på så de flytter seg ofte og tiltider så kan de legge seg slik at man ikke kjenner alle bevegelser like godt.

Ser du har fått mange fint tips :)

Det er riktig som jordmora di sa, man skal kjenne liv daglig nå. Og heller en tur for mye på føden enn en for lite. :)

Min racer har så langt ikke gitt meg noe grunn til bekymring, men med begge de to andre hadde jeg en runde hver på føden for å registrere aktivitetet etter lite/ingen bevegelse på mange timer. Og de var så glade for at jeg kom inn å sjekket :)

Føler jeg har kjent lite bevegelse di 2 siste dagene, er 27+4. Har vært mye mer liv en nå liksom....
Vet ikke om det er psykisk eller hva det er :p hva syntes dere jeg bør gjøre?
Så lenge du kjenner liv, er jo det et godt tegn, men de anbefaler vel at man tar kontakt med helsepersonell om man er usikker for å få UL/kontroll.

Back
Topp