kjenner jeg gruer meg litt(barnehagebytte)

bondekone

Forumet er livet
Å kjenner jeg gruer meg til at fra høsten ska jeg ende jenta til en annen barnehage som også er større en den ho går i og langt i fra den barnehage hverdagen vi er vandt til, vi føler litt både mannen og jeg det virker som 2 barnehager som er helt forskjellige i forhold til hverandre. Begge sa igår etter at vi var på foredlre møtte der for første gang i går :hva er det vi har gjort, er dette riktig.
vi er veldig usikre av forskjelige årsaker. barnehagen ahr ensten 25 flere barn en der ho går nå, de er delt etter årstrinn helle dagen gijenom uten om mellom 07-09. Så de vil kun gå i reine årskull ut fra det vi forsto det som på møtte. Virket ike som de hadde noen aktiviteter som gikk på tvers av aldersgrupper noe jeg synnes er synd for jeg føler at både små og store har gått av å være med andre barn i alle aldre. I tilleg så blir en ikke møtte i gangen, en ordner alt i garderoben og slikt først, så går en videre inn der siter en person som en ska gi alle beskjeder til angående ting som evnt må tas hensyn til løpet av dagen. Så må en følge barne videre enten til kjøkkene eller det romme de samles på morgenen. For oss er dette helt stikk motsatt av vi er vandt til,vi som er vandt til å møtte hygelige ansatte i gangen om morgen som tar å følger barna innover der de leker.
En ting som vi syntes var positivt er at de har varmmåltid 2 ganger i uka, de har også bursdgasmenyer med varmmat ungene kan velge når de har bursdag, og barnehagen kjøper inn og lager. Dette har vi kjøpt inn der ho går nå
Fikk ingen info om førskoleklubber eller noe, hvordan dette fungerte i det helle tatt. Noe som vi har fått god info fra den ho er i nå og der vet vi de har et helt suppert oppleg i forhold til førskolebarn.
De hadde en stor og fin uteplass å tumle på med gapahuk oppe i skogen, med en bekk som rente igjenom og en litten dam som var inngjerdet som det var rompetroll i nå, som ungene var å studerte med de ansatte gjennom våren og sommere, og høsten.
De hadde også fargekoder på ungene ut fra hvilke alder de var, alt av info fikk en på lapper en måtte ta selv i hylla, alle barna satt alfabetisk i gangen.

kan være at alt ble så nytt og uvandt og stort,mye info på en gang som gjør at vi føler det som vi gjør
Vi vet jo at jenta har godt avå bytte barnehage slik at ho får kontakt med de ho ska gå på skole med,

kjenner frykta veldig godt, siden jenta på 5 nettopp har skifta bhg. no er denne ikkje så stor som den di skal begynne i, men den var dobbel så stor for jenta mi og det har gått veldig bra. det er litt skummelt på morgenen,men takket være ei veldig kjekk gruppeleder, så er ho aktiv og med i all lek etter at me har sagt hadet. dei ansatte der har bare flotte ting å seie om kordan ho er i leik med dei andre og ingen sutring eller savning av mamma.
  her er det en friluftsbhg ho går i så dei er for det meste ute eller på tur i løpet av dagen. da deler dei seg opp i grupper på 4-7 barn pr voksen, der da dei er på samme alder.  
 håper at jenta finner seg til rette og vil trives med dei andre på sin alder. for å sitere bror min, det er veldig viktig å gå iallefall ett år i bhg sammen med dei en skal gå på skule sammen med. han gjorde ikkje det, pga lang avstand, og det vart tungt for han å begynne når alle kjente kvarandre fra før.

masse lykke til!!!! :)))

ms.bonita skrev:
kjenner frykta veldig godt, siden jenta på 5 nettopp har skifta bhg. no er denne ikkje så stor som den di skal begynne i, men den var dobbel så stor for jenta mi og det har gått veldig bra. det er litt skummelt på morgenen,men takket være ei veldig kjekk gruppeleder, så er ho aktiv og med i all lek etter at me har sagt hadet. dei ansatte der har bare flotte ting å seie om kordan ho er i leik med dei andre og ingen sutring eller savning av mamma.
  her er det en friluftsbhg ho går i så dei er for det meste ute eller på tur i løpet av dagen. da deler dei seg opp i grupper på 4-7 barn pr voksen, der da dei er på samme alder.  
 håper at jenta finner seg til rette og vil trives med dei andre på sin alder. for å sitere bror min, det er veldig viktig å gå iallefall ett år i bhg sammen med dei en skal gå på skule sammen med. han gjorde ikkje det, pga lang avstand, og det vart tungt for han å begynne når alle kjente kvarandre fra før.

masse lykke til!!!! :)))

er det vi tenke rpå også, vi håper ho vil få en lettere skolestart en hva broren fikk som ikke kjente noen siden han fortsatte i den samme helt til han begynte på skolen.

Her og så snakket de om at de brukte en del ute siden de hadde skogen rett bak barnehagen med bekk og alt som de haddeforskjelige aktiviteter og ting de testet og prøvde ut

Back
Topp