Kjenner jeg er sjalu

Trollmor26

Forumet er livet
Aprilbarna`15
på svigerinna Mi i USA.
Der får de flere UL og er tidlig på sjekk for å se at alt er fint .
Jeg har egentlig aldri bekymret meg . Men nå kjenner jeg litt på det altså . Dette er mitt 4 barn . Og jeg har aldri tenkt MA og SA.
Det skulle vært en tidlig kontroll med UL for alle gravide . Tror mange hadde sluppet både bekymringer og kanskje depresjoner om de fikk det . Er 5+2 i dag, så ikke kommet langt . Men føler vel egentlig at tiden går fort .
Litt lyst å ringe å ordne time til jeg er i uke 12 nå. Kanskje fint å ha en dato å se fram til .
Med mine 3 første så jeg liv på TUL, Men kun for at legekontoret har et apparat .

Ja, skulle vært en UL-undersøkelse tidligere enn 18 uker. Hvis ikke jeg hadde betalt selv for å få en TUL i mitt siste svangerskap hadde jeg risikert å komme på 18-ukers kontroll og få beskjeden om at embryoet hadde sluttet å vokse da.... Når de fant det ut hos meg hadde jo hcg steget og jeg hadde alle symptomer, inkludert en liten mage allerede. Hadde egentlig ingen grunn til å tro at noe var galt. Og kroppen lot ikke til å ville gjøre noe med det heller. Man skulle hatt en TUL for å sjekke at hjertet er i gang, og så kan man heller vente en stund.

Jeg har diabetes, og får mange ul pga tett oppfølging.
Syns det var veldig kjekt sist, for da hadde vi "hilst" masse på jenta før hun kom [emoji4]

I USA tror jeg man får en sykehusregning på 10-15 000 etter å ha født, så kjenner meg ikke misunnelig på det [emoji38][emoji4] Klart det er trygt og godt med ekstra oppfølging og trygghet, men jeg skjønner litt politikken i det og... flott at det finnes private tjenester og få kjøpt [emoji4]

Er enig i at vi godt kunne fått en tidlig ul, men det er jo bare å bestille seg en privat time da:)

I USA tror jeg man får en sykehusregning på 10-15 000 etter å ha født, så kjenner meg ikke misunnelig på det [emoji38][emoji4] Klart det er trygt og godt med ekstra oppfølging og trygghet, men jeg skjønner litt politikken i det og... flott at det finnes private tjenester og få kjøpt [emoji4]

Kun de som ikke er forsikret . Søsteren til svigerinnen min måtte ha KS akutt. Måtte selge hus og alt for å betale .

Back
Topp