Kjenner jeg blir provosert *langt*

Lykkeliten_84

Forumet er livet
VIP
Ja, over hva folk mener om meg og mine sv.skap.

For 2 dager siden var jeg på reunion med ungdomsskolen, og det var gøy, men det var så mange som var sååå sjokkerte over at jeg skulle ha mitt fjerde barn.

Hun ene skrek ut at jeg var en kanin (de er forsåvidt søte de, men jeg annser meg ikke som en kanin for det om), og så spurte hun om jeg var interessert i å ha hennes barn og samtidig (greit hun var jo full, men allikevel). Jeg lo bare av henne, og sa at jeg liker å ha meg...må jo ha litt sjølironi midt oppi det hele.

Ei annen spurte om jeg lett ble gravid? Og hvordan jeg klarte det? Hvordan jeg klarer det, nei eehm du har sex uten prevensjon, svarte jeg! [8|]

Så var det ei som spyttet i fra seg at jeg fikk så mange barn fordi jeg ikke ville ut i arbeid![8|] Bare lo det vekk jeg!

Hun andre lo og sa at nå måtte vi bygge om huset for å ha plass til alle disse barna mine, og ei aen lo og sa, hun er gravid igjen med en litt sarkastisk stemme! Og hun er ei av mine beste venner!

Ja, jeg vet det er mye med 4 barn, tydeligvis veldig mye for noen sjeler. Men hva har folk med hvor mange barn jeg og min mann velger å få? Helt seriøst altså. Får jeg barn fordi jeg vil ha oppmerksomhet, får jeg barn fordi jeg vil høre på alle de sarkastiske kommentarene jeg får slengt mot meg? Er det dem jeg prøver å gjøre til lags? Er det deres annkjennelse jeg er ute etter? Eller gjør jeg det fordi jeg ønsker en stor familie, fordi jeg er glad i de barna og det livet jeg har? Vi hadde da for faen ikke fått flere barn, hadde vi ikke kunnet forsørget dem og hatt plass til dem og nok omsorg og kjærlighet for dem. Kjenner jeg spyr snart av disse idiot kommentarene folk slenger i fra seg.

Og hadde jeg følt at dette var noe vi ikke var klar for, ja da hadde vi ikke fått flere, eller vi hadde tatt abort? Det eneste jeg forventer av folk er en liten gratulerer, og har de ikke noe hyggelig å si, vel da trenger de faktisk ikke å si noe i det hele tatt. Og jeg irriterer meg grønn over mine venner sier med en sarkastik stemme at "ååå hun er gravid igjen", og tror at jeg ikke vet at de mener alvor ut av det fordi de sier det sarkastisk. Da kan de si det rett ut, men uansett så får jeg ikke barn pga de. Jeg får barn fordi jeg og min mann ville ha et barn til.

For å sette det litt på spissen, om vi så hadde bestemt oss for å få et helt jævla fotball lag (noe folk også køddet med på festen, "hun prøver å få et helt fotballlag sikkert") ja hadde det da vært deres problem. Er jo ikke som det er de som får barna, det er jeg, og det er jeg som skal oppdra og oppfostre barna og IKKE DE HEMMØKENE! Kjenner jeg bare blir så mektig irritert. Og en ting er å få slike kommentarer fra folk du kjenner men ikke har kontakt med, hadde i grunnen ikke forventet meg noe annet. Men å få slike kommentarer fra folk jeg faktisk kjenner, og annser som mine beste venner, ja da blir jeg såret samt forbannet over at de tydeligvis ikke kan unne meg dette, og bare si en enkel gratulerer istedefor å komme med alt pisspreiket!

[&o] Godt å få dette ut, fordi det tar faktisk litt nattesøvn fra meg, men samtidig griner jeg, sikkert hormonene! Men faen altså, blir sinna! Folk har ingenting med hvor mange barn jeg velger å få, og sannheten er at jeg elsker livet mitt som det er, jeg elsker barna mine og ville ikke ha byttet det ut mot det livet de andre har som innebærer festing og drikking og røyking og det som måtte vær. Der har jeg vært, og jeg er ferdig med det! Simple as that! *SUKK*

Nå måtte jeg bare gå å leite etter smilyen min...

Vet du, synes du skal be de drite i det...Ja, dessverre kommer det de vanligvis tenker ellers opp i fylla, men ja, de skulle ha hold det for seg og bare sagt gratulerer...Dustete mennesker...Selv hadde jeg blitt så såra at jeg faktisk hadde gått derfra...Sånt nekter jeg å høre...Jeg har sagt til flere i fammen at jeg ønsker meg 4 barn, og da kommer de med det ene og det andre...MEn igjen så vet de at jeg er VELDIG glad i barn og kunne ikke tenkt meg noe annet...

Om du så hadde lyst å være hjemme i stedet for i jobb så betyr ikke det at du må ha flere barn...

NEi vet du, utrolig hva folk kan lire ut av seg...

Du skal bare nyte de barna dine du og drite i lange farta hva andre mener (selvom det ikke er lett)

Masse mer klemmer din vei...

Tusen takk *Maca*...dro tidlig der ifra! De kan i grunnen være glad for at jeg har en haug med selvironi, men samtidig når jeg tenker over det så var det ganske sårenes. Hvorfor sier folk slikt egentlig? Er det misunnelse, eller hva går det i? Skjønner det ikke!

Drit i dem!

Det er bare idioti rett og slett.

Det er da deres valg hvor mange unger dere får, ingen andres!

Hadde det vert meg så hadde jeg faktisk lira fra meg et par reggler !
Det er deres barn og deres valg. De kan velge og drikke, pule og spy
om de vil ! Men det kan virke som hun som spurte hvordan dere fikk
det til faktisk prøver og få barn men at de ikke får det til og klaffe[:-]
Tenker jeg da, men ikke la dette gå utover deg og psyken din !
Hev deg over dem ! men hadde jeg vert deg så hadde jeg snakka med
hun "besteveninnen" din og sagt at det hun sa såra deg.
Men du har jo oss her inne, du trenger ikke de teite jentene[:D]

ORIGINAL: *Sperminator*

Tusen takk *Maca*...dro tidlig der ifra! De kan i grunnen være glad for at jeg har en haug med selvironi, men samtidig når jeg tenker over det så var det ganske sårenes. Hvorfor sier folk slikt egentlig? Er det misunnelse, eller hva går det i? Skjønner det ikke!

Tror nok det har en blanding av litt av hvert...Men tror mye også går i at "standarden" er to barn og en hund...

Skjønner du ble såra, selv med selvironi...Dette er jo noe du gleder deg over og så får de bemerkningene...

Nei du får bare heve deg over det snuppa, og så skulle noen være ute og slenge med leppa så får du bare si i fra hvordan du synes om den saken...

ORIGINAL: Someeone

Hadde det vert meg så hadde jeg faktisk lira fra meg et par reggler !
Det er deres barn og deres valg. De kan velge og drikke, pule og spy
om de vil ! Men det kan virke som hun som spurte hvordan dere fikk
det til faktisk prøver og få barn men at de ikke får det til og klaffe[:-]
Tenker jeg da, men ikke la dette gå utover deg og psyken din !
Hev deg over dem ! men hadde jeg vert deg så hadde jeg snakka med
hun "besteveninnen" din og sagt at det hun sa såra deg.
Men du har jo oss her inne, du trenger ikke de teite jentene[:D]

Nei, hun prøver ikke. Hun har ikke mann, hehe. Hun spurte fordi jeg har så tette barn, og var overrasket! Nei det var så mange spydige kommentarer ute å gikk, og alle prøvde å være så j@*** sarkastiske når de sa dem, kanskje fordi de ikke er så tøffe i trynet som det de ønsker å være!

Men for hvert barn jeg får blir kommentarene til folk bare mer og mer ånnsvake! Og hun venninnen skal jeg faktisk ha et ord med, hun er alltid sånn. Når det er noe alvorlig hun vil fram til, men ikke tørr å si det så sier hun det på en sarkastik måte så jeg ikke skal bli sint på henne. Og hun tror ikke dette blir mitt siste barn heller, selv om det blir vår siste!

*Spyfaktor*

ORIGINAL: *Stella*

Drit i dem!

Det er bare idioti rett og slett.

Det er da deres valg hvor mange unger dere får, ingen andres!

Ja, mildt sagt er det idioti, men at voksne mennesker på 27 år klarer å lerke i fra seg slike kommentarer, vel det er godt gjort!

ORIGINAL: *MaCa*

Tror nok det har en blanding av litt av hvert...Men tror mye også går i at "standarden" er to barn og en hund...

Skjønner du ble såra, selv med selvironi...Dette er jo noe du gleder deg over og så får de bemerkningene...

Nei du får bare heve deg over det snuppa, og så skulle noen være ute og slenge med leppa så får du bare si i fra hvordan du synes om den saken...

Ja, det er en standar å ha to barn og hunden. Men folk er da forskjellige for Guds skyld! Noen ønsker ingen barn, noen ønsker et barn, noen to og andre flere. Kan ikke folk tenke litt lenger en nesetippen sin og tenke seg om to ganger før de snakker. Jeg mener, det er voksne mennesker som sa dette. Hadde det vært en fjortisstøs eller noe i den duren hadde jeg lirka det av meg, men når de er 27 år gamle, da mener de jo tydeligvis det de sier! Jeg hadde vært flau hadde jeg vært dem!

Fy f... for noen stygge tøs!!!! Sier det samme som deg selv; hva søren har de med det å gjøre???!!! Nei, nå ble jeg SINNA!!![:@] 

Sa du noe tilbake til dem?

Men jeg tenker, de som er av dine beste venner, konfronter deg med dem. Ikke sikkert at de mente det på den måten, men at du tok det slik siden noen andre hadde snakket "negativt" om det? Kan hende du blir lettet og glad..

Huff, nei, dette var ikke kjekt å lese! Dersom vennene dine virkelig mente det på den sarkastiske måten, ja da er de faktisk ikke verdt det![:@][:'(] Stygge folk!!

Håper det vil bli bedre for deg etterhvert! Og du, jeg synes ikke det er mye med 4 barn!!

Tenker på deg!

Goklem

For noen hyggelige mennesker du gikk i klasse med [8|] Hev deg høyt over slike tåpelige kommenterer, vet det kan være vanskelig (var det nærmeste jeg kom en klemme smiley [;)]).

Vi var i 25-årslag til søsteren min for noen uker siden og det var noen der som lurte på om jeg var en babymaskin. Gutten vår vil være 5,5 år når babyen kommer.. kan ikke akkurat sies at det er en effektiv babymaskin da(i tillegg tok det nesten 2 år før spire nummer to satt).

ORIGINAL: Helene Harefrøken

For noen hyggelige mennesker du gikk i klasse med [8|] Hev deg høyt over slike tåpelige kommenterer, vet det kan være vanskelig (var det nærmeste jeg kom en klemme smiley [;)]).

Vi var i 25-årslag til søsteren min for noen uker siden og det var noen der som lurte på om jeg var en babymaskin. Gutten vår vil være 5,5 år når babyen kommer.. kan ikke akkurat sies at det er en effektiv babymaskin da(i tillegg tok det nesten 2 år før spire nummer to satt).

Er da merkelig hva folk nå for tida skal bry seg med[8|]

ORIGINAL: Mollå

Fy f... for noen stygge tøs!!!! Sier det samme som deg selv; hva søren har de med det å gjøre???!!! Nei, nå ble jeg SINNA!!![:@] 

Sa du noe tilbake til dem?

Men jeg tenker, de som er av dine beste venner, konfronter deg med dem. Ikke sikkert at de mente det på den måten, men at du tok det slik siden noen andre hadde snakket "negativt" om det? Kan hende du blir lettet og glad..

Huff, nei, dette var ikke kjekt å lese! Dersom vennene dine virkelig mente det på den sarkastiske måten, ja da er de faktisk ikke verdt det![:@][:'(] Stygge folk!!

Håper det vil bli bedre for deg etterhvert! Og du, jeg synes ikke det er mye med 4 barn!!

Tenker på deg!

Goklem

Nei, jeg sa ingenting til dem. Bare lo med dem, eller av dem kanskje? Ble litt satt ut, hadde i grunnen regnet med det, men det ble kanskje litt i det meste laget. Ble mest overrasket over å få kommentarer fra folk som har barn selv! De som ikke har barn kom bare å gratulerte og ingenting mer enn det.

Tror nok de innerst inne tenker at hvordan klarer hun å ha tre så tette barn, samt å få et til. Blir hun ikke utslitt av det, men så sier de dem bare på måten de vet best, og det er å være stygge å ikke tenke så langt.

Skal nok heve meg over de, men samtidig måtte jeg få ut litt frustrasjon. Blir jo såret når du hører ting hver eneste gang du treffer på folk, spesielt fra venner du har kjært! Er en ting å si noe en gang til noen, men jeg opplever faktisk å få de samme eller kommentarer i samme kategori hver eneste gang jeg treffer på de samme folkene! Er nesten som de er litt hengt opp i det hele! Sårer meg at folk ikke kan glede seg i lag med oss, men heller være spydige ovenfor oss!

Men som sagt, skal nok klare å heve meg over det, måtte bare få det ut!

Takk for klemmen og trøstende ord [:)]

ORIGINAL: Helene Harefrøken

Takk for klemmen [:)] Ja, de er svært hyggelige, er på samme stadiet nå som det de var i når de gikk på ungdomsskolen, tydeligvis!

Babymaskin, når du har 1 barn og venter 1 barn til. Blir helt mør kjenner jeg, folk tenker virkelig ikke før de slenger med leppene! [8|]

Du skulle vært med når jeg møtte den gamle nabokona mi i morges. Mannen min hadde fortalt at vi venter barn igjen og hun var såååå gla på våre vegne. Det var så godt å snakke med henne, for hun satte ting i perspektiv for meg. Hun fortalte at selv hadde hun fått 6 barn og hun ville ikke ha vært ett av dem foruten. Hun oppmuntret meg med hvor bra det hadde gått for dem, og minnet meg om at hvert barn faktisk er en gave. Da hun fikk sitt 5. barn hadde legen sagt til henne ved fødselen at nå fikk det være nok barn! Da hun fødte 6. barnet dukket samme lege opp, hyttet med fingeren til henne og likte det absolutt ikke. Hun hadde svart ham krasst med at han kunne si hva han ville, det var hun selv som satte stopp for hvor mange barn hun skulle ha...[;)] So you go girl med dine 4 fantastiske unger!

ORIGINAL: MNJ

Du skulle vært med når jeg møtte den gamle nabokona mi i morges. Mannen min hadde fortalt at vi venter barn igjen og hun var såååå gla på våre vegne. Det var så godt å snakke med henne, for hun satte ting i perspektiv for meg. Hun fortalte at selv hadde hun fått 6 barn og hun ville ikke ha vært ett av dem foruten. Hun oppmuntret meg med hvor bra det hadde gått for dem, og minnet meg om at hvert barn faktisk er en gave. Da hun fikk sitt 5. barn hadde legen sagt til henne ved fødselen at nå fikk det være nok barn! Da hun fødte 6. barnet dukket samme lege opp, hyttet med fingeren til henne og likte det absolutt ikke. Hun hadde svart ham krasst med at han kunne si hva han ville, det var hun selv som satte stopp for hvor mange barn hun skulle ha...[;)] So you go girl med dine 4 fantastiske unger!

TAKK, det rørte meg i sjelen[:(] [:)]

jeg slkjønner hva du mener veldig jeg selv har ikke 4 men mannen min har to fra før av vi har en sammen og ett lite nurk på vei og fy som folk mener og synes om det....... jeg synes vi er heldige jeg som kan omgi oss med så mange hærlige barn og hvor mange hvert enkelt par vil ha er som du sier opp til de..... sender deg en stor klem finner ingen klemme smiley men sender en klem uansett jeg[:D][:D][:)]

ORIGINAL: RuttiTutti

jeg slkjønner hva du mener veldig jeg selv har ikke 4 men mannen min har to fra før av vi har en sammen og ett lite nurk på vei og fy som folk mener og synes om det....... jeg synes vi er heldige jeg som kan omgi oss med så mange hærlige barn og hvor mange hvert enkelt par vil ha er som du sier opp til de..... sender deg en stor klem finner ingen klemme smiley men sender en klem uansett jeg[:D][:D][:)]

Tusen takk for klemmen [:)]

Ja, vi er heldige, kanskje litt for heldige i andre sine øyne? Barn er en velsignelse, uten dem hadde livet vært trist og grått [:)]

Skjønner veldig godt hva du mener. Moren min har 7 unger, og jeg er den eldste så jeg fikk med meg en del av de kommentarene hun fikk etterhvert. Kan tro jeg syns synd på moren min, og så skjems jeg jo for jeg var jo fjortiss i den tida. Men, folk bør bare holde kjeft hvis de ikke har noe positivt å komme med!

Når det er sagt så har jeg ei venninne som har nr 4 på vei, og jeg er nok litt dum kanskje i kommentarene mine med at jeg sier at jeg beundrer henne som klarer 4 og at hun er superwoman. Hun utdanner seg, jobber og har mye på tapetet kan du si. Håper hun sier i fra til meg om hun syns kommentarene mine er sårende.. Og det burde du også si til dine venninner, Sperminator. Iallfall hun som var ei god venninne av deg. Er ikke alltid folk skjønner at det de sier er sårende..[:)]

ORIGINAL: RuttiTutti

Tusen takk for klemmen [:)]

Ja, vi er heldige, kanskje litt for heldige i andre sine øyne? Barn er en velsignelse, uten dem hadde livet vært trist og grått [:)]

de er nok bare litt sjalu da vettu[:D][:D] fordi vi klarer noe de ikke klarer[:D][:D] det er en enorm velsignelse med disse barna [:D][:D]

Back
Topp