Kjenner jeg bevegelse allerede?

Fregnefanten

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
Sommerfuglene
De siste to dagene har jeg kjent små rare bevegelser i livmoren. Det skjer når jeg sitter eller ligger rolig, spesielt nå som jeg har drukket et glass med sukkerholdig brus [emoji12] går jeg helt fra vettet, eller er det mulig at det er babyen jeg kjenner?
Er 10+1 idag.
 
Tror det er for tidlig å kjenne babyen, den er jo veldig liten :) Men Det skjer jo mye der nede, jeg merker spesielt mye luftbobler som sprekker, men regner med det er i tarmen.
 
Så spennende [emoji4] D ska ver mulig å kjenne at knøttet bevege seg på denne tiden, men har forstått d sånt at svært få faktisk kjenne d. Så kjekt for deg [emoji4]
 
Jeg er 13+3(14+1 i følge forrige UL) og lurer på om jeg har kjent bevegelse en liten stund. Kjennes ut som kiling inne i magen, men nå kjenner jeg jo også veldig godt etter. Det er første gang jeg har kommet så langt så jeg aner jo ikke hva jeg skal kjenne etter heller..er dermed godt mulig at det er noe annet og[emoji6]
 
Last edited:
Jeg har kjent bevegelse i ca ei uke. Er 12 uker i følge tidlig ul. Er helt sikker på at det er bevegelse. Kjente tidlig med nr to også[emoji173] jordmor lyttet med dopler på fredag og da fant hun babyen akkurat der jeg kjenner bevegelse[emoji846] tror vi alle er litt forskjellige der. Jeg er en type som er veldig vàr på alt egentlig, merker ting som ikke andre legger merke til osv. Er vel litt høysensitiv.
 
Jeg mener også å ha kjent bevegelse! Er i likhet med Alle gode ting er 3 over her, veldig vár og sensitiv. Det har vært i samme område hver gang, og kjenner godt det ikke er tarm/luft. Er lita og tynn, har hørt man kjenner det lettere da, men blir nok ikke å kjenne så mye etterhvert, da det er snakk om at jeg kommer til å ha morkaka foran.

Blir så klart usikker i etterkant da det er svake bevegelser, ikke ofte det kjennes, i tillegg til at de fleste mener det er for tidlig har jeg skjønt her inne på BV, men men.

Kjenn etter på din egen magefølelse du, det er den som er riktig for deg! ;)
 
Tror jeg har kjent litt en ukes tid. Som småkiling. Er 12+4 nå og 3. gangs.

Fikk spm av jordmor, da jeg var der i uke 9+6 eller noe, om jeg hadde kjent noe. For det er mulig fikk jeg da beskjed om, så absolutt en mulighet for at det er det du kjenner :)
 
I svangerskapsuke 10 er embryo 8 uker gammelt , som tilsvarer gjennomsnittlig 3-4 mm og 2-4gram. Så jeg barer lurer hvordan det skal være mulig å kjenne? :)
 
I svangerskapsuke 10 er embryo 8 uker gammelt , som tilsvarer gjennomsnittlig 3-4 mm og 2-4gram. Så jeg barer lurer hvordan det skal være mulig å kjenne? :)
Man kjenner det jo om en larve kryper på huden f.eks, eller en flue. Så om man er veldig var på slikt, og fosterer beveger seg mye, så tror jeg nok man kan kjenne noe smått. Man kjenner jo også luft som beveger seg, og det veier jo ikke noe, så hvorfor ikke et lite forster på noen gram? :)
 
Jeg er 13+2 i dag (og tredjegangs), og mener også at jeg har kjent litt "romstering". Spesielt om jeg sitter på huk og lener meg litt fram. Men nå har jeg fryktelig urolig mage da, så ikke lett å si hva som er hva. Gleder meg veldig til å kjenne ordentlige spark! [emoji4]
 
Tusen takk for svar! [emoji4]
Har kjent små, kilende bevegelser når jeg har ligget i ro og kjent etter. Kan umulig ha vært tarmene jeg har kjent, for den følelsen er veldig annerledes [emoji12]
De to siste gangene på ul har småen beveget seg såpass mye at det var vanskelig å få tatt bilde [emoji28] skal på ny ul i morgen, så tenkte å spørre gyn om dette [emoji4]

Er så spennende, dette!! [emoji7]
 
I svangerskapsuke 10 er embryo 8 uker gammelt , som tilsvarer gjennomsnittlig 3-4 mm og 2-4gram. Så jeg barer lurer hvordan det skal være mulig å kjenne? :)
3-4mm i uke 10 stemmer ihvertfall ikke. Jeg var på ultralyd igår i svangerskapsuke 9 (embryo 7 uker), og den var 2,4cm og så ut som en dansende bamsemums inni der.
 
3-4mm i uke 10 stemmer ihvertfall ikke. Jeg var på ultralyd igår i svangerskapsuke 9 (embryo 7 uker), og den var 2,4cm og så ut som en dansende bamsemums inni der.
Tenker det var cm hun mente :)
 
Fikk beskjed i uke 10+1 at fostret er ikke borti livmor veggen, så jeg kunne umulig kjenne bevegelser da. Men bobling ol var ikke unormalt. Jeg kjente bevegelse veldig tidlig med begge to sist, var da ca 14 uker på vei. Så er veldig spent denne gangen, masse bobling å iling følelse 11+4 i dag.
 
Spurte gyn i går om dette. Hun sa at det var nok litt for tidlig til å kunne kjenne baby enda, men at livmoren jobber veldig mye for tiden, så å kjenne bobler og uvante følelser nedi der var veldig vanlig [emoji28]

Gleder meg til å kjenne skikkelige spark om noen uker [emoji7]
 
I dag kjente jeg tydelige "bobler som sprakk" i magen. Har aldri kjent det slik før, men nå er jeg rimelig sikker på at det er den lille jeg kjenner[emoji173]️ Er 13+6 i dag(14+4 i følge siste TUL)[emoji5]
 
Back
Topp