Kjenner ingenting...

Mamii 27

Glad i forumet
Hm.. Fatter ikke.. Merker jo ingeting. Halsbrannen er nesten borte (mye plaget med det for noen uker siden). Jeg er bare litt kvalm etter måltider, men ikke veldig merkbart.
Jeg er ikke trøtt og sliten.. Ikke spyr jeg.. Ikke har jeg dilla på noe... Ikke går jeg opp i vekt (fint nok;).. INGENTING!!

Seriøst!! Er så redd for at jeg får en MA til... Hjelper ingenting å bekymre meg, men fy søren så irriterende og stressende å tenke på. Sa det til legen min for en uke siden, at jeg ønsket ultralyd tidligere fordi jeg mistet sist, og var bekymret,men det gadd han ikke høre på gitt. "de kan ikke gjøre noe med det likevel, om du skulle miste". Nei, men jeg slipper gå tre uker med et dødt foster inni meg da!! Og jeg slipper gå å lure.. Huff!
Tror jeg MÅ kjøpe meg angelsound. Og jeg som aldri har vært noen bekymret type da, bekymrer meg aldri for noenting. BLÆ!!

(Måtte bare få det ut!) ;) Puh, det var godt :)

Helt normalt. Symptomer på lik linje med ingen symptomer er helt normalt. da jeg gikk med guttungen hadde jeg ingen plager bortsett fra kvalmen hvis jeg ikke spiste frokost, men det gikk over etter hvert. Noen opplever å føle seg bedre i uke 8-9. Sikkert fordi hcg stabiliserer seg og når en topp da, før det synker etter hvert og blir liggende på et fast antall. 
Halsbrann oppleve jeg ikke før i siste trimester da ungen pressa hele magesekken oppunder haka, Dilla hadde jeg heller ikke før i midten av svangerskapet men ikke overdrevent dilla på noe heller. Tror ikke du skal bekymre deg. Bare vær glad for at du slipper å henge over doen:) 

Takk, det hjelper å høre at folk har opplevd det før, og det har gått bra :)

Jeg hadde så mange symptomer da jeg gikk gravid med dattera mi, spøy 10 ganger hver morgen før skolen, og hadde alt annet man kunne få. Nå har jeg ingenting. Vet ikke om jeg skal le eller gråte! Hehe.

Men en ultralyd hadde gjort seg, hadde vært litt kjekkere da!! Men men, det går vel bra. Er vel ikke SÅ stor sjanse for at jeg mister igjen, når jeg har fått barn fra før (har jeg skjønt..).

Haha, det er så rart. Jeg går over i uke 8 i natt og i kveld kjenner jeg absolutt INGENTING! Så jeg ble superbekymret og googla: Symptomer uke 8. Kom opp masse tråder fra forum der andre mister symptomene i uke 8-9 og plutselig begynner å føle seg bedre, så kommer det tilbake etter et par uker igjen. Det roa meg veldig og nyter at jeg klarer å gjøre noe hjemme for første gang på 4 uker! Var litt sammentreff at du skrev tråden samme kveld emoticon

Mozzarella skrev:
Haha, det er så rart. Jeg går over i uke 8 i natt og i kveld kjenner jeg absolutt INGENTING! Så jeg ble superbekymret og googla: Symptomer uke 8. Kom opp masse tråder fra forum der andre mister symptomene i uke 8-9 og plutselig begynner å føle seg bedre, så kommer det tilbake etter et par uker igjen. Det roa meg veldig og nyter at jeg klarer å gjøre noe hjemme for første gang på 4 uker! Var litt sammentreff at du skrev tråden samme kveld emoticon

Hihi, godt det er flere av oss :) Det er jo litt ekkelt, men samtidig så skjønner jeg at man bør nyte det ;) Hvert fall i forhold til åssen jeg hadde det sist svangerskap :)

Håper det merkes mer snart da, om jeg ikke må spy liksom :) hehe

første sv.skap: ingen symptom uten om litt svimling innimellom og ømme bryster.
andre sv.skap: kvalm, kvalm og atter kvalm og ømme bryster
tredje sv.skap (no): litt kvalm, svimmel (lavt blodtrykk), trøtt men ingen ømme bryster.

alle sv.skap er forskjellige så er så vanskelig å si dette med symptomer osv, og det er så alt for lett å sammenligne første og andre sv.skap. eg gjør det litt no og på tredje, men har skjønt litt mer at ingen er like.. iallefall til no.. er i uke 8 no, sist uke hadde eg absolutt ingen symptomer. var på privat ultralyd denne uken og såg ett bankende hjerte:)

å kjøpte anglesound no tror eg vil bare gjøre deg mer bekymret. du finner ikkje hjertelyden så tidlig med den, iallefall etter det eg har skjønt. og mange finner sin egen og ikkje vet forkjell.. eg har ikkje kjøpt noen gang og kommer ikkje til å kjøpe. tror det gir mer bekymringer enn ro egentlig.

men dette var meg da:p

~knocked up~ skrev:
tredje sv.skap (no): litt kvalm, svimmel (lavt blodtrykk), trøtt men ingen ømme bryster.

Takk for betryggende svar :)

Nei, tenkte egentlig på angelsound for resten av svangerskapet, for det er større sjans for å miste med diabetes har jeg skjønt - dødfødsel og. Men etterhvert merker man jo spark, så det holder sikkert i massevis.
Nei, jeg må nok bare snart bli trygg på at det går bra. De sa jo at verdiene mine var bra på første legesjekk - langtidsblodsukker og sånt, og da skal det vel være like stor sjans for at det går bra for meg og.

Takk for svar alle :)

~knocked up~ skrev:

Takk for betryggende svar :)

Nei, tenkte egentlig på angelsound for resten av svangerskapet, for det er større sjans for å miste med diabetes har jeg skjønt - dødfødsel og. Men etterhvert merker man jo spark, så det holder sikkert i massevis.
Nei, jeg må nok bare snart bli trygg på at det går bra. De sa jo at verdiene mine var bra på første legesjekk - langtidsblodsukker og sånt, og da skal det vel være like stor sjans for at det går bra for meg og.

Takk for betryggende svar, ~knocked up~ :)

I hvilken uke hadde du MA sist?
jeg hadde en SA i uke 12 sist jeg var gravid, og fikk derfor en UL nå i går (ca uke 10). Det var en kjempelettelse for meg å se at alt stod bra til denne gangen. Mått krangle litt for å få UL, men det var verdt det. Prøv å ring en annen lege hvis du har mulighet til det? Eller betal for en privat UL hvis du er veldig bekymret. Ville heller brukt pengene på det enn sånn Angel Sound. Det tror jeg det er veldig stor sjanse for at du ikke får til å bruke riktig, og blir bare mer bekymret.

Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å få en UL for å få bekreftelse på at alt står bra til, og så kan du kose deg i sommer og nyte at du er i kjempefin form :)

altså ikke for å skremme sånn sett, men det at man har barn fra før er ingen garanti på noen måte at man ikke kan oppleve sa eller ma etter førstemann. Jeg har hatt både en sa og en ma etter guttungen ble født. Men da merka jeg det på en veldig dårlig magefølelse og at jeg ikke hadde noen symptomer i det hele tatt pluss veldig vondt i magen og korsryggen, pluss blødning. Det er lett å bekymre seg, kanskje lettere på nr to. I allefall om man har opplevd å miste før. Men både en selv og spiren har det best om man klarer å tenke positivt og slappe av. Noen har symptome rog andre ingen, men er man veldig urolig og tror det kan være noe så snakk med legen eller gynekolog og finn ut hva man skal gjøre. Og det å bruke anglesound selv kan skape enda mere forvirring og uro, for det er vanskelig å finne hjertelyden selv. Til og med leger og jordmødre sliter med det. Og ingen leter etter hejrtelyden før etter 12 uke. 
Nei slapp av og nyt svangerskapet jenter. Dessverre er det slik at hvert tredje svangerskap går til grunne men 2 tredjedeler blir vakre bebiser:) Det er vår tur nå

Lizarella:
Jeg var på ultralyd da jeg var 9+6, og da fant de ikke hjertelyd, hjertet hadde sluttet og slå i uke 7, for embryoet var 11mm bare.
Jeg også kunne tenke meg å bare sjekke for å vite at jeg ikke går og gleder meg (eller bekymrer meg) lengre enn jeg må - i og med at jeg gikk tre uker med null liv sist. Synes det var veldig rart at legen min var så vrang, det var jo han som henviste meg sist. Men jeg kan sikkert ringe på sykehuset og spørre.
Angelsound hadde jeg vel egentlig bare kjøpt for moroskyld tror jeg. Men klarer meg, holder med å kjenne babyen sparke etter hvert :) Går nok bra.
Ja,føler meg jo nesten litt utakknemlig. Og jeg er egentlig en typisk: Jaja, går det galt, så er det bare å prøve igjen. Me får sjå ;)

Ubeleilig:
Det jeg mente med at det er mindre sjans etter jeg har fått barn fra før er at det er ikke noe alvorlig galt med meg som tilsier at jeg ikke kan bære frem et barn. Og det er faktisk større prosent sjans for å miste etter kun en abort, enn etter et svangerskap. Jeg mente ikke at det var avgjørende. Når det kommer til din SA, så tenker jo jeg at det er noe som de fleste går igjennom, men at få merker det - det sies at veldig mange går igjennom en sånn i løpet av livet, men fordi man ikke planlegger graviditet, så tenker man ikke på det. Så det hadde ikke jeg vært bekymret for nå, om det var meg da, for neste graviditet. Det er etter MA og SA etter 10 uker og sånt jeg er bekymret for. Vanskelig å forklare hva jeg mener ved å skrive, men prøver :)

Lizarella:
Jeg var på ultralyd da jeg var 9+6, og da fant de ikke hjertelyd, hjertet hadde sluttet og slå i uke 7, for embryoet var 11mm bare.
Jeg også kunne tenke meg å bare sjekke for å vite at jeg ikke går og gleder meg (eller bekymrer meg) lengre enn jeg må - i og med at jeg gikk tre uker med null liv sist. Synes det var veldig rart at legen min var så vrang, det var jo han som henviste meg sist. Men jeg kan sikkert ringe på sykehuset og spørre.
Angelsound hadde jeg vel egentlig bare kjøpt for moroskyld tror jeg. Men klarer meg, holder med å kjenne babyen sparke etter hvert :) Går nok bra.
Ja,føler meg jo nesten litt utakknemlig. Og jeg er egentlig en typisk: Jaja, går det galt, så er det bare å prøve igjen. Me får sjå ;)

Ubeleilig:
Det jeg mente med at det er mindre sjans etter jeg har fått barn fra før er at det er ikke noe alvorlig galt med meg som tilsier at jeg ikke kan bære frem et barn. Og det er faktisk større prosent sjans for å miste etter kun en abort, enn etter et svangerskap. Jeg mente ikke at det var avgjørende. Når det kommer til din SA, så tenker jo jeg at det er noe som de fleste går igjennom, men at få merker det - det sies at veldig mange går igjennom en sånn i løpet av livet, men fordi man ikke planlegger graviditet, så tenker man ikke på det. Så det hadde ikke jeg vært bekymret for nå, om det var meg da, for neste graviditet. Det er etter MA og SA etter 10 uker og sånt jeg er bekymret for. Vanskelig å forklare hva jeg mener ved å skrive, men prøver :)

sånn sett skjønner jeg. Ja, de fleste kan oppleve en sa, uavhengig av barn fra før av eller ikke. Bare det jeg mente, Visste ikke om de etter uke 10 som du har opplevd. 

ubeleilig skrev:
sånn sett skjønner jeg. Ja, de fleste kan oppleve en sa, uavhengig av barn fra før av eller ikke. Bare det jeg mente, Visste ikke om de etter uke 10 som du har opplevd. 

Alles in ordnung ;) - eller hva det heter :)

Hadde jeg ikke vært på UL hadde jeg ikke merket at jeg var gravid... Jeg har INGEN symptomer, ikke litt kvalme en gang ;) Så det trenger ikke å bety annet enn at du er heldig som ikke har så mange, eller at de bare har forsvunnet av naturlige årsaker ;)

da jeg var gravid sist, ga alle symptomene seg rundt uke 9-10 (mener jeg det var). så hvertfall en til i gruppa, hvor det kan skje hvis det er noe trøst:)
skjønner at du er bekymret, hadde jo vært mye lettere for deg å fått en UL! :/

Jeg har det og sånn nå... Var veldig plaget av kvalme og svimmelhet en stund, og masse mensmurringer men det har gitt seg mer eller mindre nå. Eneste jeg fortsatt har er null energi... Men puppene er enorme og magen har vokst så det tyder vel på at alt er i orden :) Var jo på ul i uke 7 og så at alt var i orden. 

Men hvis du er veldig redd så ville jeg tatt en ul bare for å få roet nervene. Det har hjulpet mye på meg før i hvertfall :) Men jeg vet det er lett å bli redd når man har kjent mye før og plutselig ikke kjenner det mer, enn om man aldri har kjent noe.

Men du skal nok se at alt er i orden, men for sin egen skyld er det jo greit å få vite det ved en ul og :)

Hei hei...innom å sniker litt jeg...hører egentlig til på september...Tenkte bare jeg skulle si at jeg har vært så og si symptomfri hele dette svangerskapet...Har selv en MA og en SA bak meg, så jeg var på ingen måte rolig i begynnelsen ettersom symptomene uteble...Jeg var kvalm en ukes tid rundt uke 6-7...litt halsbrann i starten og litt stikkinger en sjelden gang...ellers ingen ting...Men i dag kjenner jeg lille skatten min hver eneste dag...og jeg har rundet 27 uker! Så det er faktisk sånn at få eller ingen symptomer er like vanlig som mange eller alle;) Ingen svangerskap er like...så mitt råd...er prøv å senk skuldrene og nyt det hele...du er heldig..Men klarer du ikke..da bestiller du en privat ul (noe jeg gjorde...) var godt å se den lille med mine egne øyne!

Mamii 26 skrev:
Takk for betryggende svar, ~knocked up~ :)

Det er barnets slag, spark og bevelgelser og evt endringer i dette  som forteller oss om barnet trives og har det bra. Hjertelyden er det siste som forsvinner og angelsound kan gi en falsk trygghet. Nettopp derfor velger jeg å ikke anskaffe meg dette, men heller kjenne etter bevegelsene når den tid kommer. Det er også en god grunn til at de fleste leger ikke vil høre etter hjetelyden før uke 14- Det er nemlig ikke vanlig å høre den før det og de vil ikke uroe den gravide unødvendig...

Og når det er sagt så har jeg nesten ingen symptomer denne gangen (bare litt tøtt og oppblåst) Det hadde jeg heller ikke med forrigemann. Med førstemann hadde jeg "alle" symptomene i boka. Alle svangerskap er forskjellige og det har etter min erfaring ingenting å si for utfallet av svangerskapet hvor mange symptomer man har.....

Lykke til :)

Back
Topp