Kjenner ikke noe......

isbjørn

Elsker forumet
Jeg er nå 15+4 og venter nr 4. Jeg tror ikke jeg har kjent noe liv enda, har nesten ikke ømme bryst lenger, altså kjenner så å si ikke at jeg er gravid. Flere som har det slik? Føler mange her har kjent liv i ukesvis....... Husker ikke når jeg kjente noe de andre gangene. Var på min første kontroll på tirsdag (15uker da), men legen prøvet ikke å finne noe hjertelyd.

Jeg er 16 uker å kjenner heller ingenting ennå. Dette blir min andre. Føler meg heller ikke så gravid lenger. Men var hos legen i går, å fikk forklart min bekymring. Å da lyttet vi etter hjerte som vi endelig fant etter mye leting. Så selv om jeg ikke merker noe så er det liv :)
Hvis du er bekymret ta kontakt med legen igjen, eller jordmor. Be om at de lytter etter hjerte :)

Utenom at livmora mi har vokst, så kjenner jeg ingen ting.

(og liv i ukesvis er høyst usikkert altså. Faglige kilder sier at det er fra ca uke 16 vi kan kjenne noe.)

Alt er sikkert i orden, alle svangerskap er ulike, så selvom det er nr 4 trenger det ikke bety noe☺️ Men fra uke 14 pleier de å kunne høre etter hjertelyden da, så om du er bekymret så få deg en time hos fastlegen igjen og si du vil han skal høre etter hjertet. Ellers så sier de jo at å kjenne liv som sagt er individuelt og kan vente på seg til halvveis i svangerskapet om så. ☺️

Kan være at morkaken ligger fremme. med mitt første barn kjente jeg ingen ting før uker etter oul , da var morkaka fremme. med nr 2 kjente jeg liv ofte fra uke 13 da var morkaka bak. er nå 15 uker og tror je har kjent no men er ikke sikkert, tror kanskje morkaken er fremme denne gangen. mitt 5 svangerskap men 3 ungen :)

Min morkake er lav og ikke årsak til at jeg ikke kjenner noe, det et bare reelt ikke vanlig

Er 15+ 4 og begynte så smått å kjenne noe i forje uke, ikke ofte men f.eks om jeg lå på magen. Kjenner ikke spark men litt snuing om magen ligger litt i klem. Med nr 1 kjente jeg først i uke 19. Med nr 2 kjente jeg i 14, iblant. Men aldri spark så tidlig:) så absolutt ikke unormalt å kjenne noe på et par uker ennå:) ring jordmor å få henne til å lytte:)

Jeg er nå 15+4 og venter nr 4. Jeg tror ikke jeg har kjent noe liv enda, har nesten ikke ømme bryst lenger, altså kjenner så å si ikke at jeg er gravid. Flere som har det slik? Føler mange her har kjent liv i ukesvis....... Husker ikke når jeg kjente noe de andre gangene. Var på min første kontroll på tirsdag (15uker da), men legen prøvet ikke å finne noe hjertelyd.

Jeg kjenner heller ingenting enda, har kjent tidlig med de tre andre, men nå er det ingen symptomer lenger eller noe jeg kan tro er lille heller. Jeg er 14 uker, og husker jeg kjente liv med nr 2 og 3 på denne tiden. Var hos jordmor forrige uke og da hørte jeg hjertelyden. Så satser på at alt er I orden. :-)

Kusina til kjæresten kjente ikke noe før halveis i svangerskapet fordi babyen lå sånn at hun ikke kunne kjenne det. Jeg har heller ikke kjent liv enda! Det er jo veldig individuelt, og det er vel også vanlig at svangerskapssymptomene blir litt borte på denne tiden i svangerskapet =)

Jeg er 17+1 og trooor jeg har kjent noe 1 gang. . Tenker det snart vil bli mer å kjenne..

Takk for alle svar:). Ja tror det er normalt å ikke kjenne enda, så satser på at det er liv der inne. Greit å vite at mange har det likt.... Magen vokser, så det vises jo...

Back
Topp