Kjenner ikke livmor

mrs.g

Glad i forumet
Jeg er 12+6 og kan fortsatt ikke kjenne livmor over bekkenkanten. Er det andre som har det likt? Jeg er så redd for at spira har sluttet å utvikle seg. Var hos jordmor på fredag, og hun kunne ikke høre hjertet. Men hun sa at det var veldig tidlig, og at livmora mi ligger langt nede og barnet i bunnen av livmora. Krysser fingrene for at alt er bra, men blir litt småbekymra. Vurderer å dra til enda en ultralyd, men er så redd for å se et dødt foster...

Legen min klarte ikke å kjenne livmoren min 14+6

Det kan ta lang tid før man kjenner den :-) er jo rundt uke 12 den begynner å komme opp som regel. Og det er jo heller ikke vanlig å høre hjertelyd ennå. :-)

Jeg kjenner ingenting. Gjorde ikke det sist heller :P Er nå 13+2.

Jeg kjenner ingenting, bort sett fra at jeg er oppblåst som en ballong. Men d er kun tarmene. Gyn klemte litt på magen min og sa at jeg var i rute (ikke skjønner jeg va han kjente), og han klarte å få gode bilder med utvendig ul. Jeg har ikke prøvd meddoppler, men er jo mange leger som ikke vil prøve før 15-16 uker.. Jeg er 12+6.

Jeg begynte å kjenne den først for noen dager siden, er 14+5 nå. Legen sa den hadde begynt å komme opp når jeg var på kontroll litt uti uke 12, men jeg kjente absolutt ingen ting selv :)
Har tidligere gått et halvt svangerskap, ofte kjenner man det bedre når man har vært gravid før utifra det jeg har lest

Last edited:
Er 15 i morgen og kjenner heller ikke mye av livmoren enda... Kun morgenen før jeg har tissa

Jeg hadde det likt sist gang jeg gikk gravid. Magen var helt flat fram til uke 15 ca. Jeg er kun i uke 12+3 nå, men denne gangen kjenner jeg livmoren godt allerede. Har fått litt mage. Det er vanlig at det tar litt lengre tid første gang. Tror ikke du trenger å være bekymret

Back
Topp