Kjenner ikke liv

Sommerbarn25 <3

Betatt av forumet
Sommerspirene 2025
Hei dere,

Jeg begynte endelig å kjenne liv for ca en uke siden, og har den siste uken kjent liv hver dag. Noen dager mer og andre mindre. I går kjente jeg nesten ingenting hele dagen, og i dag her jeg ikke kjent noe som helst.

Jeg har stresset mer de siste to dagene om det har noe å si. Kjenner jeg blir utrolig bekymret, er 20+5 i dag..

Noen som har opplevd det samme eller kjenner seg igjen i situasjonen?

De første ukene jeg begynte å kjenne liv, var det flere dager jeg ikke kjente noe, men så var det plutselig mye liv igjen. Bevegelsene kan variere fra dag til dag, spesielt såpass tidlig. De har fortsatt god plass inni der, og de snur seg mye, så det kommer an på hvordan de ligger. Om de sparker innover, så vil du nok ikke kjenne bevegelsene. Det sies vel at det er fra uke 24-26 man bør kjenne liv daglig, og bevegelsesmønstrene blir vanligvis ikke regelmessig før i uke 28. Hvis du har vært mer stresset de siste dagene, kan jo kanskje det også være grunnen for at du ikke har kjent noe særlig - fordi du ikke har hatt så mye tid til å kjenne etter?
Men hvis du er bekymret, bør du ta kontakt med jordmor/fastlege ❤️

Hei dere,

Jeg begynte endelig å kjenne liv for ca en uke siden, og har den siste uken kjent liv hver dag. Noen dager mer og andre mindre. I går kjente jeg nesten ingenting hele dagen, og i dag her jeg ikke kjent noe som helst.

Jeg har stresset mer de siste to dagene om det har noe å si. Kjenner jeg blir utrolig bekymret, er 20+5 i dag..

Noen som har opplevd det samme eller kjenner seg igjen i situasjonen?
Jeg har kjent mindre de dagene jeg har stresset rundt for sparkene er jo ikke så sterke enda og om han snur seg og sparker innover eller mot morkaken så kjenner jeg ikke noe særlig. Det er ikke før 24+0 man skal kjenne noe hver dag så tror du kan slappe av ❤️

Også vil jeg legge til at i forrige svangerskap fikk jeg aldri noe fast mønster og jordmor sa at det og er helt normalt.

Back
Topp