Kjenner ikke liv

Nordlandsjentan

Elsker forumet
Assistert-jentene
JuniJubel2021
Februarbarna 2023
Min morkake ligger bak fikk jeg vite på OUL. Alt så også da fint ut, det var sist tirsdag.
Men nå bekymrer jeg meg over at jeg ikke kjenner liv. Har kanskje kjent ett pr ganger noe men er svært usikker...
Er idag 20+3
Andre som har der lignende?
 
Min morkake ligger bak fikk jeg vite på OUL. Alt så også da fint ut, det var sist tirsdag.
Men nå bekymrer jeg meg over at jeg ikke kjenner liv. Har kanskje kjent ett pr ganger noe men er svært usikker...
Er idag 20+3
Andre som har der lignende?
Babyen har veldig god plass og kan ha snudd seg slik at han sparker innover, min snudde seg med ryggen til på slutten av oul, da kjenner jeg ikke spark... Ble da heller ikke noen bilder som vi skjønner mye av :dead: meen du kam jo prøve å legge deg ned, spise noe søtt og eller kaldt og ligge etter å kjenne, av og til om man er mye i bevegelse får man det ikke med seg... Det er også veldig lurt å ringe lege eller jordmor som kan gi deg bekreftelse med doopler evt en til ul :):)
 
Enig i det hun over skriver. Og kontakt lege/jordmor så du slipper å bekymre deg det er så vondt å gå rundt å være bekymret :Heartred
 
Jeg er bare 18+2, men 4gangs...
Kjenner ikke liv, selv om jeg gjorde det fra uke 16 med første. Var på ul i går og babyen spreller som bare det! Det var veldig betryggende å se, så anbefaler og sjekke om du er veldig stressa :)
 
Tredje barn 18 uker kjenner ikke liv, morkake foran og hadde det på nr to også og tok mildt sagt en evighet å kjenne liv da også:/
 
2 barn og 19 + 3 uker på vei. Kjente tydelige bevegelser i uke 17 ish, som dabbet av. Kjente ikke noe på flere dager, ble kjempebekymret da jeg også vet jeg har morkake bak. I helgen klarte jeg ikke å fungere engang, da jeg konstant gikk å bekymret meg. Bestemte meg for å bestille privat ul på lørdagen, og der var det mye fart og sprell uten at jeg kjente noen verdens ting. Babyen har rett og slett god tumleplass enda :happy: Men kjempegla for at jeg bestemte meg for å sjekke det, til tross for at jeg skal på oul om ei lita uke. Ikke noe godt å gå å bekymre seg, skaper mye unødig stress. Kanskje kan så lite som en telefon til lege/jordmor berolige deg :happy:
 
Sniker fra mars.
Er enig med de andre over mtp å ta kontakt med lege/jordmor (evt bestille privat ul om du har råd til det) for å roe bekymringene. MEN det skal sies at man «skal» ikke kjenne bevegelse før uke 24.

Om jeg forstår deg rett har du ikke kjent liv/usikker på om det du har kjent er baby.
Og da blir det noe helt annet enn om du har kjent liv og plutselig ikke kjenner det mer, som sagt så «skal» man ikke kjenne liv før uke 24.

Men er det sånn at du har kjent liv før (ikke bare en gang, men fler, og daglig) så tar du kontakt med jordmor/lege asap, for da er det «unormalt» å ikke kjenne noe (prøv selvsagt å spis/drikk noe søtt eventuelt kaldt og legg deg ned på venstre side 30 min å kjenn etter, det kan vere baby sover).

Kort forklart, har du ikke kjent liv før/at du ikke kjenner liv hver dag men en gang i blant, så er det ikke noe unormalt med tanke på at du ikke er kommet til uke 24 enda.

Jeg anbefaller deg på det sterkeste å ta kontakt med jordmor/lege om du er bekymret, er ikke verdt å gå bekymret en eneste dag mer enn du «må». :Heartred:Heartred

Lykke til videre i svangerskapet og håper bekymringene slipper snart, det er helt fantastisk når man klarer å roe seg:Heartbigred

hilsen ei som bekymra seg for alt fra a-å :laughing002 (nå 33uker gravid og ikke like bekymra lenger)
 
Jeg har også morkake bak og har kjent veldig lite liv frem til nå. Men denne uken (21+3) så ble det plutselig helt Texas der inne og jeg har tydelig kjent masse aktivitet hver dag :)
 
Back
Topp