Kjenner ikke liv

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Lillemor i magen har vært aktiv siste uken. Da har jeg kjent liv flere ganger daglig. Men i går begynte dette å avta og jeg kjente mindre. I dag har jeg ikke kjent noe :( 19+2 i dag...

Drikk saft, eller noe sukkerholdig drikke og legg deg på ryggen.. Mest sannsynlig vil du kjenne noe da. Kan også være babyen har flyttet på seg slik at du ikke kjenner noe. Opplevde det flere ganger i mitt svangerskap, og alt var fint. Vet du hvor morkaken ligger? Min lå foran magen å da hente det jeg ikke kjente så mye.

Sent from my iPhone using BV Forum

Min ligger på mot ryggen...

Min ligger på mot ryggen...
Prøv å drikk saft eller brus og legg deg på ryggen en halvtimes tid.. Kjenner du ingenting da og fremdeles er veldig bekymret kan du ta en telefon opp til føden?

• Liker
Reactions: EJ
Prøv å drikk saft eller brus og legg deg på ryggen en halvtimes tid.. Kjenner du ingenting da og fremdeles er veldig bekymret kan du ta en telefon opp til føden?

Enig her. Drikk sterk saft eller iskaldt vatn, evt et ein sjokolade. Om du ikkje kjenner noko liv innen 30-40 min, så ring føden :)

Hvis du har kjent liv hver dag lenge, så skjønner jeg at du blir litt bekymret, men ellers har jeg fått beskjed om at det ikke er forventet at man skal kjenne på liv daglig før i uke 24. Men ring føden og spør, så slipper du å være nervøs.

Ring føden om du er nervøs:)

Hos meg kjente jeg ikke daglige spark før rundt uke 25. Før det gikk det veldig i perioder. Hvis magen vokste kjente jeg mindre, eller hvis hun snudde på seg.

Ring til føden hvis du er bekymret. De kan om ikke noe annet i allefall gi deg tips og råd

Kan jo hende hun har snudd seg og sparker innover. Da kjenner man jo mye mindre. Har du snakket med føden, eller har du kjent noe nå?

Ville først prøvd kald sukkerholdig drikke.

Ellers så får du sikkert komme inn på observasjonsposten på kk for en sjekk!

Har kjent henne nå ja :) etter en sjokolade :) men vært mindre liv de to siste dagene... Så ser Ann morgendagen og ringer føden for tips om det er like lite liv i morgen.

Har kjent henne nå ja :) etter en sjokolade :) men vært mindre liv de to siste dagene... Så ser Ann morgendagen og ringer føden for tips om det er like lite liv i morgen.

Jeg hadde ringt dersom det var en dag der jeg kjente mindre liv jeg altså. Ikke for å skremme eller noe. Men hvis det feks er noe med navlestrengen og dårlig oksygentilførsel så kan man merke gradvis mindre liv til det er for sent.

Sannsynligvis er det etpar roligere dager eller sparker et annet sted, men jeg hadde i hvertfall tatt en tlf :)

Så bra at du endelig har kjent noe :) Kan jo rett og slett være at hun ligger i spesielle posisjoner som gjør at hun sparker innover, og at hun ikke er sterk nok til at det kjennes så godt enda :) Men det beste er å kontakte føden når man blir usikker :)

Jeg opplevde lite/ingen liv når jeg var omtrent like langt på vei som deg. Gjorde som de andre her skiver, drakk saft og spiste sjokolade. jeg var til slutt så redd at jeg ikke klarte å kjenne at jeg faktisk kjente liv. Gikk til legen dagen etter, og da fant hun hjertelyden med en gang :-) så en sjekk er ofte lurt bare for å berolige seg selv! Ser at du har kjent litt liv nå, veldig bra <3

Jeg kjente liv mange dager på rad i uke 16-17. I uke 18 var det helt stille i 3 dager. Jordmor sa at det var helt normalt å ikke kjenne noe hver dag før i uke 24..

Jeg kjente liv mange dager på rad i uke 16-17. I uke 18 var det helt stille i 3 dager. Jordmor sa at det var helt normalt å ikke kjenne noe hver dag før i uke 24..
Fikk en annen beskjed fra JM jeg, hvis man har kjent liv daglig skal man også kunne forvente å kjenne det daglig før uke 24. Det der er en standard hvor gjennomsnittet kjenner liv hver dag og gjelder ikke for alle sammen :p

Hvis du kjenner merkbart mindre liv enn vanlig - ring jordmor eller føden.
Mest sannsynlig er det ingen ting, men det er alltid bedre med ti telefoner for mye enn en for lite. Ikke føl at du maser, det er det de er der for.

Back
Topp