Kjenner ikke liv. Uke 20+4.

Bkno0096792

Første møte med forumet
Jeg har tidvis kjent litt kiling på innsiden av magen, men ingen tydelige bevegelser. I hvertfall ikke noe som tyder på spark. Jeg er førstegangsfødende. Er det vanlig at disse kilingene kommer og går, eller skal det være konstant hver dag når de først debuterer?

Er dette noe jeg bør bekymre meg for? Har hørt at morkaken ligger plassert slik at det ikke bør drøye ut for lenge (bak?).

Nei, det er ikke før i uke 24 at man skal kjenne bevegelser hver dag :) Baby er fortsatt ganske liten, de harde sparkene kommer etterhvert. Jeg kjente ingenting (og da mener jeg ingenting!) før i uke 21-22 første gang. Det er normalt! Du kommer til å kjenne mer og mer og oftere og oftere de neste ukene :D

Jeg kjente ingenting før uke 22 ca., førstegangsgravid her og. Tok en stund før det ble daglige bevegelser og synes det var vanskelig å kjenne hva som faktisk var mini og hva som var tarmer i starten:p

Jeg kjente ingenting ut svangerskapet. Nå hadde jeg morkaka på fremsiden da. Men gutten hadde det helt fint han.

Kjente heller ikke noe de første 20 ukene med første mann heller.

Du vil kjenne det av og på du trenger ikke å kjenne det daglig, men prøv å fokuser litt på å kjenne etter hver dag og lør deg et mønster etterhvert du kjenner noe

Jeg kjente noe veldig til og fra på den tiden, kunne gå flere dager der jeg ikke la merke til noe bevegelse. Selv om jeg hadde prøvd det dør og vet det er normalt er det fort gjort å bli bekymret.
On noen uker vil du kjenne oftere. bevegrlsene er veldig svake i starten pga stor plass og lite foster, nå i uke 30 har det blitt kraftig.

Back
Topp