Kjenner ikke alltid forskjell

Fruen<3

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Jeg er førstegangsfødende og har et lite "problem", jeg kjenner ikke alltid forskjell på kynnere og når babyen snur seg rolig. Jeg kan kjenne på selve magen at den blir steinhard og vet da at det er en kynner.

Er det flere som kjenner seg igjen?

Jeg skjønte ikke så mye av bevegelser og kynnere første gangen jeg var gravid. Jeg har aldri egentlig hatt smertefulle kynnere i noen svangerskap, så de bare var der litt, jeg tenkte ikke så mye over dem. Og noen ganger romsterte baby mye, magen liksom endret form, men ikke så lett å gjette hvilke kroppsdeler som var hvor syntes jeg. Så jeg lot egentlig bare jordmor og lege vurdere leie da jeg var på kontroller. Tenkte at min oppgave er å sjekke etter liv hver dag :-)

Jeg er andregangs, og tenker det samme ofte! :-) Syns det er veldig vanskelig å kjenne hvilken vei barnet ligger også..

Når jeg gikk med storebror kjentes alt annerledes ut enn det gjør nå som andregangs. Han hadde klare spark og la seg ned meget tidlig og festa seg tidlig. Lillemor i magen har alt for mange rare bevegelser til å forstå seg på, og til forskjell fra sist kjennes det omtrent ut som rier innimellom når hun virkelig turner inni der. Så jeg er på ingen måte mer klok over hvordan hun ligger eller hvilke deler som er hvor nå selv om det er mi andre :p hun var ikke festa på sist kontroll i slutten av uke 36, men blir spennende å se hva legen sier i morgen når jeg er i slutten av uke 38 :)

Kjenner meg igjen. Er første her og. Kynnerne mine gjør ikke vondt, registrerer de knapt hvis jeg ikke kjenner etter med hendene på magen. Vet ikke hva slags kroppsdeler som beveger seg heller, kun at hodet ligger ned. Lar jm holde styr på leie :) Hodet er heller ikke festet (var på kontroll i går 39+5).

Førstegangs jeg også, og har lite merkbare kynnere, kjenner stort sett bare at magen blir stram. Det hender at jeg får følelsen av sting/hold på undersidene av magen når jeg er ute og går, og jeg antar det er kynnere.
Det er riktignok ingen tvil om når lille rører seg, var på kontroll i dag 39+6, og hodet er festa nå. Men hun sparker så heftig og flytter rundt på det jeg antar er rumpa støtt og stadig, så det merkes veldig godt.

Var på kontroll på fredag, var da 38+5 og Lillemor hadde ikke festa seg. Men hun ligger nok greit ned med hodet fordi, jeg begynner bare å bli usikker på om hun kaver og magen blir helt skeiv pga kynnere, eller om det kjennes ut som kynnere fordi hun kaver og trykker borti noe :/ jaja, ubehagelig er det hvertfall til tider!!

Eg er tredjegangs og har det sånn eg og. No som babyen er blitt så stor, gjer bevegelser ofte vondt på samme måte som kraftige kynnere. Må dytte meg sjølv i magen for å kjenne om livmora er stram eller ikkje.

Back
Topp