kjenner hodet!

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
hei litt ekkelt... men jeg ville undersøke litt i dag og da er jeg sikker på at jeg kunne kjenne hodet til babyen i bekkenet! hun har festet seg, så jeg lurer på om det er nære fødsel når hodet er så lang ned i bekkenet at jeg kan kjenne det? er 36 uker på vei... og er det farlig med sex... tenker på at babyens hode blir " dunket"... det var ikke "lange veien" jeg måtte inn for å kjenne det,så er ganske langt nede...

Hei på deg!

Det høres ut som kroppen din er godt igang med å forberede seg til fødselen - og det er kjempeflott :-) 
Når du er 36 uker gravid er det bare bra at hodet står godt festet i bekkenet ditt. Med to fingre i skjeden kan man som regel kjenne det lille, faste hode til babyen innerst i skjeden. Det er forskjellig hvor dypt hodet står, men i utgangspunktet er det bare bra at det står dypt.

Det er helt okay med sex frem til fødselen selv om hodet til babyen står dypt, så sant dere begge to har lyst til det. Babyen tar ingen skade av den typen dunking ;)

Masse lykke til da!

Vennlig hilsen fra jordmor Ragna.

Hei på deg!

Det høres ut som kroppen din er godt igang med å forberede seg til fødselen - og det er kjempeflott :-) 
Når du er 36 uker gravid er det bare bra at hodet står godt festet i bekkenet ditt. Med to fingre i skjeden kan man som regel kjenne det lille, faste hode til babyen innerst i skjeden. Det er forskjellig hvor dypt hodet står, men i utgangspunktet er det bare bra at det står dypt.

Det er helt okay med sex frem til fødselen selv om hodet til babyen står dypt, så sant dere begge to har lyst til det. Babyen tar ingen skade av den typen dunking ;)

Masse lykke til da!

Vennlig hilsen fra jordmor Ragna.

Back
Topp