Kjenner fremdeles ikke aktivitet....

kula1882

Betatt av forumet
Og ja, dette stresser meg hver dag enda jeg har vært å sjekket hjertelyd for ei uke siden, vært på 2 UL. Skal til legen i morgen å sjekke hjertelyd igjen ( skal dit av andre årsaker men sakl be henne om å gjøre det) Og skal på ordinær UL på fredag. Er så redd for å komme på UL og hjertet ikke bamker.
Flere som har det slik??

Det er jo ikke alle som kjenner liv før de er over 20 uker på vei, kanskje mer. Kommer jo ann på morkakens plassering og, vet du noe om den?
Tror du kan ta det helt med ro :-)
Stor klem.

Jeg kjente skikkelig for første gang for to dager siden, og da måtte jeg ligge å virkelig trigge babyen - med sukker og kald drikke. Jeg har morkaken på fremsiden og kjenner derfor bare helt helt svake spark foreløpig, så hadde jeg ikke virkelig kjent etter, så hadde jeg nok ikke kjent noe.

Når jeg gikk med lillegutt sluttet jeg plutselig å kjenne noe i uke 31, da viste ul at han hadde snudd seg og satt med beina inn mot ryggen min, jeg kjente ingen ting, sparketesten slo nesten ikke ut, men ul viste en gutt som sparka for harde livet inn mot ryggen min. Så hvordan babyen ligger har masse og si for hvor mye vi kan kjenne.

fnuggi skrev:
Det er jo ikke alle som kjenner liv før de er over 20 uker på vei, kanskje mer. Kommer jo ann på morkakens plassering og, vet du noe om den?
Tror du kan ta det helt med ro :-)
Stor klem.

Signerer fnuggi her. Noen kjenner ikke liv før et par å tjue uker. Jeg har selv morkaken på framsiden, akkurat som sist. Men denne gang kjenner jeg betydelig mye mindre liv enn med storebror. Kanskje denne å din baby er roligere enn gjennomsnittet? Eller at babyen ligger å sparker deg inn i ryggen? Da har du ikke sjangs til å kjenne noe. Med storebror kjente jeg liv hytt og ofte på denne tiden, og kraftig. Selv når jeg var på jobb kjente jeg knøttet, og jeg har den type jobb der jeg står å går mye, og lite avslapping på en stol. Men har ikke sjangs til å kjenne noe på jobb denne gang. Jeg kjenner så vidt noe om kveldene når jeg ligger heeeelt stille. Mange leger og jordmødre mener jo fortsatt at det er tidlig å kjenne noe. Så du skal nok ikke beskymre deg. Du har jo både fått føre hjertelyd og vært på 2 UL. Alt står nok bra til med den lille i magen. Den er nok bare litt sjenert^^,

Jeg er nå 20 uker etter ul og har nettopp for en 3 dager siden begynt å kjenne liv. Det gikk fra å kjenne ingenting til masse, men kun på kveldene og når jeg har lagt meg, sjeldent på dagtid. Med første kjente jeg liv fra uke 18 så jeg ble også stresset, men det var ingenting å stresse for Lykke til på ul

Syns ikke du skal stresse deg opp over det :) Jeg var på UL i går, og der lå en superaktiv liten jente, men jeg kjenner ingen ting. Tror jeg har kjent noe en gang men det var bare noe bobler som kan ha vært noe annet, hehe. Morkaken min ligger foran, og hun har bena sine ned mot blæra mi. 

Skjønner at du tenker på det, men som de andre sier... man skal langt over uke 20 før det er grunn til bekymring :0)
Alt er sikkert kjempefint i magen din. Barnet har jo enda godt med plass :) 

Heisann :) Du trenger ikke bekymre deg vennen. Jeg er 18+4 og kjenner ikke noe. Et par ganger har jeg kjent som litt bobler men ikke noe mer. Sist gang kjente jeg liv fra uke 11 og jeg leser i dagboken min fra sist svangerskap og ble bekymret. Jeg var på ordinær ul for 2 dager siden og jenta mi i magen er stor og sterk. Ikke noe å bekymre seg for om du ikke kjenner noe særlig enda sa jordmdora på sykehuset.

Back
Topp