Kjenner du noen som lyver mye?

Ja, gjør dessverre det, og kommer heller ikke unna personen. Og det er veldig vanskelig å konfrontere personen da, mennesket virkelig kan prate for seg.

Svigermor er sånn....
Alt er bare jug og skrøner.
Som noen andre skrev her, sånne kan være farlige for man vet aldri hvor man har de.
Jeg har ikke kontakt med henne, bare når det er høyst nødvendig.

Orker ikke...

Jeg er i kontakt med et menneske som forteller utrolige historier. Jeg har blitt veldig kritisk til denne, og tenker at vedkommende er en bløffmaker av store dimensjoner - for å stille seg selv i et godt lys. Vi snakker kanskje personlighetsforstyrrelse? Hvordan omgås en slik person? Jeg stiller meg lite interessert og stiller få spørsmål til historiene, for prøver jeg å avsløre noe, kommer det bare en ny løgn.
Vi har også en sånn person i nær krets å det er forferdelig slitsomt. Innlegget ditt hørtes veldig ut som denne personen. Vanskelig å forholde seg til de.

Jeg har en bror som lyver mye. Jeg jatter for det meste med, da det som oftest er løgner om han selv. Jeg skjønner at det er ting han drømmer om å få til/gjøre han lyver om. Tror selvbildet hans er veldig dårlig :-/

Min mor er nok innafor der men ligger også mer bak så har ingen kontakt lengre.
Toppen av isberget ble når lille var ca 1,5 år og vi akkurat hadde flyttet tilbake til Norge og hun hadde sittet på nav og løyet om at hun passa snuppa hele helger og hjalp oss såå mye (aldri vært alene med snuppa engang) for å prøve å fremme seg og prøve å få økonomisk støtte hos nav for dette.. Nav endte med å sende bekymringsmelding til bv.
Orker ikke å ha slike personer i livet mitt. Om jeg ikke får noe godt ut av et forhold med noen så kan jeg like godt være uten.

Ja veit om en sånn person. Men heldigvis slipper jeg å se han så mye mer. Blir så irritert på han også. Skryter på seg å kjenne folk og vært med steder i de forskjellige bilene på de tidspunktene osv. Veldig morsomt når jeg kjenner de samme menneskene og aldri sett denne mannen før for noen år siden. Å da si at man var med på noe for 10 år siden blir for dumt. Jeg var der og har aldri sett dette menneske før for 2 år siden. Synes det er litt morsomt å erte dette menneske og komme med detaljer han ikke veit noe om men burde hvis det han sa var sant. Hehe.

Back
Topp