Kjenner du noe bevegelse?

Tror jeg har lest at en bør kjenne liv i uke 24, hvis en ikke har morkaken på fremre vegg, da kan det være noe senere. Jeg har kjent noe denne uken, men lite før. Nærmer meg 21 uker, og dette er baby nr to :)
 
Nå er dette 3dje barnet mitt, og jeg vet at morkaken ligger på bakre vegg av livmoren, så jeg kjenner masse liv. Kjenner når hun hikker og slikt også. 19+0 i dag.

Men med nr 2 så låg morkaken forran, og da kjente jeg nesten ikke noe før etter uke 20, så er forskjell på hvordan babyen og morkaken er, og om det er første eller man har vært gravid før :)
 
Jeg er 17+5 idag og har kjent liv ofte den siste uken [emoji7] Er førstegangsgravid, og kjente liv i uke 14 allerede [emoji28]

Men så kjenner jeg kroppen min godt, så merker forskjell på luftbobler og babybobler/kiling :)

Krysser fingrene for at du snart kjenner bevegelse :)
 
Last edited:
Jeg er 20+2 førstegangs gravid - har heller ikke kjent liv. Har livmor på fremre vegg. Jordmor sa det er helt normalt, og at jeg innen 2-3 uker begynner å kjenne:)
 
18+0 idag, kjent liv siden 15+4:) gravid for 6. Gang:)
 
Jeg gjør nemlig ikke det:( burde man ikke kjenne bobling/kiling eller noe nå? Jeg er 19+1
Jeg er gavid for andre gang og er 20+4. Nettopp begynt å kjenne så vidt bevegelse, så det er heeelt normalt. Jeg har riktignok morkaken foran denne gangen, men jordmor sa det var helt vanlig uansett:)
 
Jeg er gavid for andre gang og er 20+4. Nettopp begynt å kjenne så vidt bevegelse, så det er heeelt normalt. Jeg har riktignok morkaken foran denne gangen, men jordmor sa det var helt vanlig uansett:)
Har fått vite at jeg har morkaken litt foran og litt til venstre. Kanskje det er derfor..
 
Uke 20 på fredag, enda ikke kjent noe som jeg kan si at det er det... var på ul i går og jordmor sa det bare var et tidsspørsmål:shy:
 
18+5 idag. Kjenner noe innimellom, men så kan det gå dager uten. Da blir jeg plutselig usikker på om jeg faktisk har kjent noe tidligere, eller om alt er innbilt og at ting faktisk ikke er som det skal. Gleder meg til å kjenne noe fast, håper det kommer for oss alle snart:)
 
20+5, kjente tydelige bevegelser fra uke 19 ca. Nå kjenner jeg det flere ganger om dagen, hver dag [emoji173]️ Men mannen/bf kan ikke kjenne fra utsiden enda.
Trodde ikke jeg skulle kjenne noe og skjønne hva det var før om flere uker (førstegangs) så det er veldig gøy! Men tydelig store forskjeller på hvor tidlig man kjenner det [emoji4]
 
Er 17+3, førstegangsgravid og har kjent noen bevegelser i en ukes tid. I går kjente mannen min små spark utenpå magen også, så det var veldig gøy! Jeg kjenner det mest når jeg ligger på ryggen og må ofte være ganske tålmodig. Snart dukker nok bevegelsene opp skal du se :)
 
Er 18+0 og kjenner egentlig forholdsvis lite. Kjenner svakt noe spark innimellom, og så kan det gå lenge til neste gang.
 
Jeg er 19+3 (førstegangs) og kjenner masse liv, har kjent tydelig siden slutten av uke 16/tidlig uke 17. Har morkaka på bakre vegg så da kjennes det nok lettere. Ingenting å kjenne utenpå enda.
 
Jeg er 17+3 i dag (førstegangs) og kjente første antydning til liv uke 15+5. På TUL fikk jeg beskjed om at det så ut som morkaka lå mot bakre vegg, så er nok derfor jeg har kjent noe såpass tidlig. Det er først den siste uken jeg har kjent liv nesten hver dag, men jeg kjenner fremdeles ingenting utvendig. Gleder meg til spark kjennes utvendig da jeg unner samboeren min å få dele den fantastiske opplevelsen [emoji173]
 
Kjente i uke 20, er andregangs med morkaka foran. Gikk rett fra å ikke kjenne bor direkte til spark, ikke noe bobling/kuling denne gangen. Er 25 i dag, mannen har kjent det i ca 3 uker og man ser det veldig godt utenpå magen nå.
 
Eg er 18+0 i dag. Har lurt på om eg har kjent litt liv siste veka. Men det er så lite og så kortvarig, at eg ikkje er sikker. Dette er mitt 3. svangerskap.
 
Back
Topp