Kjenner du liv?

Sjokokvinne

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Sensommerbarna 2016
Hei gravide damer.

Her om natten lå jeg og kjente litt på magen. Jeg både kjenner og ser kulen tydelig på natt/ morgen før jeg har vært på do, og da jeg klemte litt på kulen, så kjente jeg bare sånn: BLUPP! Helt sikker på at det var lille raringen som vridde på seg. Ble helt ør :P
Og nå også sitter jeg og kjenner små små spark. Er så koselig! Jeg er i uke 14.

Flere som kjenner? :D

Jeg er helt sikker på at jeg kjenner det nå! ❤️
Vært hos både lege og jordmor som har bekreftet at man kan kjenne liv nå, ihvertfall som flergangsfødene. Er 14+2 i dag.

Jeg har trodd 2 ganger de siste dagene at jeg har kjent noe, men jeg tviler egentlig på det, er bare 10+4 ;)
Får bare smøre meg med tålmodighet....

Jeg er 13+4 og trodde jeg kjente noe her om dagen.. men etter TUL i dag, så fikk jeg beskjed om at morkaka ligger forran.. så kunne gå over 20 uker uten å kjenne noe :(

Jeg kjenner liv innimellom. Litt leamuslignende følelse, dirring.
Er nå 12+ 1 ifg ul i dag.

Kjente første gang i går, 12+0

Kjente det samme tid og samme følelse sist svangerskap også. :)

Jeg er 13+4 og trodde jeg kjente noe her om dagen.. men etter TUL i dag, så fikk jeg beskjed om at morkaka ligger forran.. så kunne gå over 20 uker uten å kjenne noe :([emoji173]

Sniker fra september... Jeg hadde morkaka foran i min første graviditet, men kjente likevel bevegelse helt ut på min venstre side, fra uke 14 ca. Vet det var babyen fordi det fortsatte samme sted og økte på i styrke utover graviditeten. Morkaka dekka jo ikke hele framsida, og lå dessuten litt mot den ene soda. Så det KAN være mulig å kjenne noe tidlig selv om morkaka er foran!

14+3 har kjent liv en liten stund:-)

Eg er heilt sikker på at det ikkje går an å kjenne liv før man er rundt 14 uker! Eg har kjent mye "liv" siste dagene i livmorområdet, men det er altså neppe liv, men heller luft! Var ei herinne som sa at det ikkje var tarmene, men hallo!! Tarmen går heeeeilt ned i rektum altså ;)

Jeg vet ikke om jeg har morkaken foran, men jeg er 14+5 og kjenner ikke noe (nr.3). Jeg kjente rundt uke 16-17 på nr.2 og rundt uke 20 på nr.1. I tillegg til at jeg er en type person som må kjenne skikkelig spark før jeg blir sikkert at det var babyen :p

Eg er heilt sikker på at det ikkje går an å kjenne liv før man er rundt 14 uker! Eg har kjent mye "liv" siste dagene i livmorområdet, men det er altså neppe liv, men heller luft! Var ei herinne som sa at det ikkje var tarmene, men hallo!! Tarmen går heeeeilt ned i rektum altså ;)
Det går vel an :) Har kjent siden 12+5 denne gangen og jeg fikk det bekrefta på ul at det var det jeg kjente for fosteret gjorde skikkelig sprell inni der i det jeg kjente lille fisken. Kjenner godt forskjell på luft og baby-fiskehale når en venter nr 3! ;)

Jeg er 13+4 og trodde jeg kjente noe her om dagen.. men etter TUL i dag, så fikk jeg beskjed om at morkaka ligger forran.. så kunne gå over 20 uker uten å kjenne noe :(
Samme som meg det.morkaken fremme. Men mener ikke de at vi ikke kan kjenne det utenpå??

Samme som meg det.morkaken fremme. Men mener ikke de at vi ikke kan kjenne det utenpå??
Morkaken vil funke som en pute, så er nok det at du ikke vil kjenne noe utenpå. Kjenner nok noe bevegelse inni magen, men vet ikke om det er vanskeligere å kjenne en et realt spark liksom...

Morkaken vil funke som en pute, så er nok det at du ikke vil kjenne noe utenpå. Kjenner nok noe bevegelse inni magen, men vet ikke om det er vanskeligere å kjenne en et realt spark liksom...
Man kjenner det utenpå men senere. Var i 5-6 mån når mannen kjente det fra utsiden sist gang da hadde jeg foranliggende morkake.

Back
Topp