Kjenner du hvordan fosteret ligger?

cindi

Flørter med forumet
For noen uker siden så kunne jeg kjenne veldig godt hvordan hun lå, da hun hadde mere plass og det var ganske tydelig hva som var rumpe og hode. Men nå, etter det har blitt så trangt så har jeg ingen anelse om hun ligger i hodeleie eller seteleie eller hva hun gjør. Kjenner henne veldig godt (har ikke mye fett over bebis), og kjenner at det enten er en arm eller en fot, men ikke mer spesifikt enn det. Ingen anelse om det er hode eller rumpe jeg kjenner mer.

Er det vanlig for førstegangs eller er jeg særdeles lite oppmerksom? :P

Kjenner du hvordan fosteret ligger? Når "lærte du deg" å kjenne det? Hvilken uke? Første graviditeten? Lettere andre gang?

Er så spent på når hun legger seg med hodet ned! Og for alt jeg vet, så kan hun ha gjort det uten at jeg vet. Syns liksom det romsterer like mye nede ved blæra som oppe under ribbena.

På slutten så kjente jeg hvor ryggen var og regnet med det var rompa som var opp siden jeg kjente spark ved ribbena på andre siden

Jeg er muligens helt fjern men jeg har aldri hatt kontroll på hva som er hva - arm, fot, rumpe, hode... (Er 26 uker på vei med nr.2 nå). Kjenner masse liv men vet ikke hva som er hva:)

Ja, her er det ikke så vanskelig :p han ligger med ryggen på min høyre side, sparker på venstre sida mi, armene går i ett helt nede ved bekkenet og hodet er godt festet!! :p uke 37+1 idag.

Jeg har ikke peiling på hvilken vei babyen ligger... Kjenner bevegelse både her og der og tror jeg skjønner hvordan hun ligger, men kan på ingen måte kjenne det ved å trykke på magen.

Jeg er 28 uker og ble forundra da jeg var på UL i forrige uke å så hvordan lillegutt lå. Han hadde snudd seg siden sist... jeg merker vell ikke noe jeg x) Han er overalt syns jeg!

Hun lå med hodet ned i bekkenet, ryggen langs høyre side av magen min, og bena opp og inn mot venstre ribben. For meg kunne det like gjerne vært arm som ben. :laughing002 Men nå fikk jeg en ordentlig forklaring av jordmor, og da skjønner jeg litt mer. Hun viste meg hvor hodet lå, og jeg kjente på sidene av hodet, Det var ganske rart. Får håpe hun holder seg der hun er nå da, så jeg ikke "mister henne" igjen. :P Jeg har lenge trodd hun lå i sideleie..

Spurte legen, hvis ikke hadde jeg ikke vært sikker :p

Jeg vet ikke alltid hvilke vei hun sitter/ligger...men jeg kjenner hun godt hver dag (uke 25 nå), men spesielt lengst nede mot bekkenet..!!og det har jo da sin naturlige forklaring, for morkaken ligger forran ;) Så da blir det stort sett kjenne hvor hun er og hvordan, når hun hopper på blæren min ;)

Back
Topp