Kjenner du hvordan babyen ligger ?

-Lilletrille-

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Den lille har ligget med hodet ned fra uke 24. Og nå mener jeg at jeg kjenner rygg og rumpen som ligger ut mot min høyre side og så sparker h*n ut på min venstre side.
Kjenner dere et fast mønster på hvordan de vanligvis ligger? :)

Eneste er at jeg vet ho ligger med hodet ned fordi jeg kjenner hikking der nede :p ellers så aner jeg ikke helt hva som er hva til tider. . Stikker nå et bein ut her og der innimellom :P

Her svømmer hun rundt og bytter på liggestilling hele tiden. Hun har den siste uka ligget med hodet ned når jeg sitter i sofaen og flytter seg litt frem og tilbake når jeg ligger i senga. Men i dag har hodet vært oppe ved ribbena og når hun spenner med beina er det nesten ikke plass til meg (føles det som..) :)

Ligger med hode ned og ryggen/rompa mot høyre og varierer mellom å sparke mot ribbeina på høyre side og å krølle seg sammen og sparke mer midt på magen og mot venstre side.

Min ligger med hodet ned, tror også det har festet seg der nede for jeg har så mye stikking/støt ;o så kjenner føttene å rumpa :-) buler ut på sidene å øverst på magen :p

Har ikke peiling på hvordan hun ligger, annet enn at høyre side er hennes favoritt. Men ellers synes jeg hun er overalt der inne :p

Min ligger på skrå med hodet ned. Beina sparker på høgre siden. Kjenner litt boksing og hikking nederst i magen. Er heilt tomt på venstre siden av magen. Han ligge så skrått at Sf målet ikkje går opp. Rumpa er heilt på siden :p men da slipper eg spark i ribbebeina.. Så fornøyd med det :p

Mest "spark" oppe mot min høyre side, så regner med hun ligger mest ned med hodet. Men innimellom kjennes det ut som hun turner veldig der inne, rar lita frøken. Hun liker også å krølle seg sammen nedi på høyre side. Så annerledes fra storebror som enten sparka som en gal eller prøvde å vrenge ut ribbebeina mine :p

Hode ned, ryggen og rompa på h.side og beina mot v. Ribbein!:p merker det veldig tydelig nå:D

Min tass ligger IKKE i en stilling enda. :P

Han ligger på tvers, med rumpa ned og hodet opp eeeeller med hodet ned og rumpa opp...og det varierer han på ørten ganger for dag. :o

Værst er det når han ligger på tvers, det er skikkelig ubehagelig! Når han ligger med rumpa ned så kommer alle de kraftige sparkene bak skambeinet og det kjennes ut som om han skal sparke seg ut. :P

Lille her har ligget med hode ned siden veldig tidlig, men vært litt usikker de siste ukene... Kjenner som regel rompa bule ut på venstre side og føttene ganske langt oppe på høyre side, men her om dagen tror jeg han nærmest lå på tvers da mage bulet ut både på høyre og venstre side...

Han har vært overalt inni der hele veien, men på mandag stupte han med lynets hastighet ned i bekkenet. På tirsdag hadde jeg så vondt at jeg knapt klarte å gå. Så ble det bedre på onsdag, og siden da har jeg kjent hikking laaangt nedi trusa og bein osv ut til høyre ;) Så nå har han peilet seg inn på utgangen :P Foreløpig i hvert fall ;)

Eg er veldig sikker på at babyen ligg med føttene og rompa nedover, hovudet opp og ryggen/kroppen på høgre side av magen. Kjenner spark nesten utelukkande ned mot blæra og "hufsa", ingenting opp i retning ribbeina. Litt smådulting på sida av magen (navlehøgde), sikkert hendene. Av og til ser det ut til at ungen tar sats og skikkelig strekker seg ut, då kjem hovudet ut som ein kjempehard kul på toppen av høgre side av magen. Babyen gjorde det sist eg blei undersøkt av jm, og ho lo og sa at her var det ingen tvil om at hovudet var opp. Det var så tydelig at ho kunne nesten måle omkretsen frå utsida, spøkte ho med.

Det er jo bra med tid til at babyen kan snu seg enno, men eg kjenner eg er littegranne urolig for dette, sidan h*n ikkje har snudd seg i det heile tatt siste mnd. Ser ut til at h*n trives med føttene og rompa ned. Tvilar på at jm bekymrar seg så tidleg, så eg får ta det rolig eg og. Det er vel først ved seteleie etter veke 36 at det blir snakk om vidare undersøkelser.

Eg er veldig sikker på at babyen ligg med føttene og rompa nedover, hovudet opp og ryggen/kroppen på høgre side av magen. Kjenner spark nesten utelukkande ned mot blæra og "hufsa", ingenting opp i retning ribbeina. Litt smådulting på sida av magen (navlehøgde), sikkert hendene. Av og til ser det ut til at ungen tar sats og skikkelig strekker seg ut, då kjem hovudet ut som ein kjempehard kul på toppen av høgre side av magen. Babyen gjorde det sist eg blei undersøkt av jm, og ho lo og sa at her var det ingen tvil om at hovudet var opp. Det var så tydelig at ho kunne nesten måle omkretsen frå utsida, spøkte ho med.

Det er jo bra med tid til at babyen kan snu seg enno, men eg kjenner eg er littegranne urolig for dette, sidan h*n ikkje har snudd seg i det heile tatt siste mnd. Ser ut til at h*n trives med føttene og rompa ned. Tvilar på at jm bekymrar seg så tidleg, så eg får ta det rolig eg og. Det er vel først ved seteleie etter veke 36 at det blir snakk om vidare undersøkelser.
Samme som min tass det. Det er så utrolig ubehagelig å få sparkene "rett hjem". :o Spesielt om han treffer blæra og jeg allerede må litt tisse, da svir det noe voldsomt. :P

Samme som min tass det. Det er så utrolig ubehagelig å få sparkene "rett hjem". :eek: Spesielt om han treffer blæra og jeg allerede må litt tisse, da svir det noe voldsomt. :p
Mhm, kjenner til det der. I går kveld satt eg i stolen min og fekk eit så salig spark i blæra at eg trudde faktisk eg hadde tissa på meg! Måtte sjekke buksa liksom. Heilt merkelig!

Mhm, kjenner til det der. I går kveld satt eg i stolen min og fekk eit så salig spark i blæra at eg trudde faktisk eg hadde tissa på meg! Måtte sjekke buksa liksom. Heilt merkelig!
Jeg fikk et sånt spark på kjøpesenteret idag. Refleksen ble å bøye seg frem og holde meg på magen. Mannen stakkars trodde jeg hadde rier men det var bare et saftig blære/livmorhalsspark. :P

:smiley-bounce012:smiley-bounce012:smiley-bounce012:smiley-bounce012:smiley-bounce012;)Min ligger på plass og finner forhåpentligvis veien ut et par uker før termin :smiley-angelic006 :P ligger med hodet godt nedi, ryggen hans er på min venstre side, rompa lager en svær kul under puppene og mesteparten av bevegelsene er på høyre side og ned:) var på UL for under en uke siden - så fikk beskjed da om at han lå helt rett og har begynt å inntatt fosterstilling;):)

Back
Topp