Kjenner du barnet daglig?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Eve
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Eve

Guest
Visste du at fra uke 25 er det normalt å kjenne tegn fra barnet daglig?

"Nå er det normalt å kjenne at barnet beveger seg eller sparker hver eneste dag. Det er det beste beviset på at barnet ditt har det bra! Det søker kontakt med deg, og du er i ferd med å knytte bånd til det. Du (og de rundt deg) har kanskje lagt merke til at hendene dine ofte lander på magen, og stryker kjærlig over den. Det er en fin måte å kose med babyen i magen, så inviter gjerne kjæresten din til å gjøre det samme. På denne måten får dere alle tre god og viktig nærhet både som familie og som par."

Les mer om hva som skjer i ule 25 her.

Om du i en annen uke og har lyst til å lese om utviklinga som skjer denne uka, les mer om det her.

Kjenner stort sett hver dag nå, er i uke 25. Men når er det man skal bli bekymret om man IKKE kjenner liv en dag? Er det fra uke 25 eller senere?

Full aktivitet hver dag stort sett :dummy1::love7 noen dager litt mindre og noen dager mer.
Jeg tror vi skal få fullt opp hvis hun blir like aktiv utenfor magen:coffee:confused2:laughing002
Herlig å kjenne :Heartred

Kjenner stort sett hver dag nå, er i uke 25. Men når er det man skal bli bekymret om man IKKE kjenner liv en dag? Er det fra uke 25 eller senere?

Jeg fikk beskjed fra jordmor sist jeg var der at siden jeg kjenner babyen hver dag nå så skal det fortsette sånn. Jeg var da i uke 22.
Hvis man blir i tvil så kan man prøve å drikke kaldt vann eller noe med sukker for å få fart på den lille.

Jepp, kjenner ho hver dag og enda tydeligere enn tidligere nå. Er 26+1 i dag. Har morkaka foran, så kjenner det best langt nede, men kjenner ho også lengre oppe. Bare litt svakere på en måte. Vanskelig å vite hvilken vei ho er[emoji38] snurrer rundt som en ninja![emoji171]

Er 27+1 idag, Kjent liv daglig nå i ca 10 uker [emoji4] hadde et døgn med lite liv for et par uker siden, ble da omtrent ledd av på tlf av jordmor på gynpol på sykehuset mitt.

Kjenner hver dag og har gjort det I mange uker. Er snart 28 uker nå :Heartpink Jeg får også kontakt med han på kveldene. Når jeg legger meg bruker han å våkne til liv. Da elsker jeg å ligge å se og kjenne på magen. Hvis han blir litt stille en stund så stryker jeg bare over magen så sparker han tilbake :Heartred

Back
Topp