Kjenner dere spark/bevegelse utenpå magen?

Mioa

Betatt av forumet
De siste to ukene har jeg begynnt å kjenne mer og mer til den lille der inne. Har foranliggende morkake, så derfor jeg ikke har kjent så mye før nå. Når kan jeg forvente å kjenne noe utenpå magen? Blir dette og mye senere siden morkaken ligger foran?
 
Jeg har også foranliggende, men mannen kjente det utenpå onsdag kveld. Da lå jeg på sofaen, litt skrått, slik at den delen der knøttet sparket var stramt. :)
 
Nå har jeg bakoverliggende morkake så har kjent spark en god stund allerede. Nå kjenner jeg tydelige spark flere ganger daglig hver dag. Veldig vilter liten gutt i magen ;) Har kjent utenpå magen noen uker. :) Helt herlig! :D
 
Har kjent spark/bevegelser fra innsiden siden uke 12+4, men kjenner ennå ikke noe utenpå. Er bare i uke 18 nå da så er vel ikke så mye kraft i babyen ennå. Både meg og mannen kjente babyen fra utsiden en dag jeg lå på rygg. Da hadde den lagt seg helt oppi magen så vi kjente en hard klump uten på. :)
 
Har og forranliggende, og kjente utenpå første gang for et par dager siden..er 19 uker:) var litt på siden
 
Kjenner fortsatt lite inni, og absolutt ingenting utenpå..
 
Jeg har kjent liv i en del uker nå, og nå er det slik at jeg kan kjenne det utenpå og se det utenpå ;) kjenner og flere ganger for dagen ;)
 
Har kjent spark utenpå siden jeg var litt over 17 uker på vei. Samboeren fikk kjent spark fra 18 uker. De blir kraftigere for hver dag. :)
 
Jeg har også foranliggende morkake, og begynte å kjenne bevegelse først for en to ukers tid siden. Nå kjenner jeg liv nesten hver dag, men det er veldig lite! :-/ Ganske så sikker på at det er bevegelser da, men litt usikker da det kommer veldig plutselig, så når jeg skal kjenne etter så har han gitt seg.. Så jeg gleder meg veldig til å kjenne bevegelse hyppigere og utenpå magen. Føler jeg seg veldig gravid ut pga stor mage, men fremdeles føles det veeeldig urealistisk.. Tenker derfor at når jeg kjenner og ser liv fra magen, så går det litt mer opp for meg!! :-D
 
Ja, kjenner det utenpå av og til :) sambo har fått kjenne det noen ganger :)

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app
 
Her er placenta anterior, morkake på magens fremre vegg. Jordmor ble helt vill i blikket da jeg sa at jeg da hadde foranliggende morkake. Det var visst riv ruskende galt å si da det visstnok betyr at morkaken ligger foran åpningen og dermed øker komplikasjoner. Det har jeg altså ikke.

Jeg har forsøkt å google det ,men det ser ut som foranliggende er brukt i dagligtalen for morkake på fremre vegg og forliggende morkake for morkake foran åpning. To veldig like begrep. Forvirrende.

Anyway, jeg har morkake på fremre vegg og har kun kjent 1 tydelig spark utenpå magen. Det var som en kulepenn som prøvde komme ut via navelen et øyeblikk. Rare meg glemmer at jeg er gravid innimellom og det har heller ikke gått opp for meg at jeg er gravid sånn generelt så jeg ropte lettere irritert til magen "øyyy!"

Hehe unnskyld magen.

Senere har jeg kjent svakere spark hvor jeg har "sparket" tilbake. Det fungerte i en serie på 4.

Så det er smått, men godt. :love7
 
Last edited:
Ja er noen uker siden sambo kjente det, nå kan vi se sparkene også ;)
 
Har kjent spark innvendig lenge nå, men kun siste dagene at jeg har kunne kjenne utenpå. Kom egentlig ganske plutselig når det først kjentes :)
 
Jeg har kjent henne siden ca uke 12. Mannen kjente utenpå i uke 19 :) Nå (20+6) ser vi det også tydelig flere ganger om dagen.
 
Jeg har kjent spark på utsiden bare én gang ;) Er 20+4, og har foreløpig morkaken langt nede (der den ikke bør være). Har kjent spark inni magen i mange uker, så det er vel rett før vi får kjenne mange på utsiden ;) Med storesøster kjente vi spark utenpå tidligere, i uke 19 tror jeg :) Hadde ikke bekymret meg, det kommer tidsnok så harde spark at du skvetter til :)
 
Jeg begynte å kjenne spark litt før ul i uke 18. De siste ukene har jeg kjent ofte og harde spark :) her har både pappan og ei av jentene kjent spark :) Så herlug følelse, blir så glad;)
 
Ja har kjent gode spark på utsiden den siste uken.. Og spark/bevegelser inni siden uke 13 ca..
 
Ja<3 siden uke 17 :) fantastisk<3


<3 venter vårt kjerlighetsbarn i juli '14 <3
 
Back
Topp