Kjenner dere noe bevegelser enda?

Kikimor

Blir kjent med forumet
Er det noen som har kjent første bevegelsene enda? Jeg kjenner veldig etter nå som jeg føler meg friskere og ikke har særlig med symptomer, og vil så gjerne ha bekreftelse på at alt er i orden der inne! Jeg er 14+3, og lurer på om jeg følte noen sommerfuglvinger forrige uke, men så har det vært stille. Burde jeg fortsette å kjenne bevegelser når jeg først har følt noe? Eller kan det komme og gå i starten? Jeg har en datter på 11 men husker ikke når det startet sist

Har kjent lenge (fra 12+noe), men.. mye mindre den siste uken. Mistenker at livmoren vokser på fremsiden kanskje. Er 15+1, kjente mye mer på denne tiden med nr2. ><

Men ja, normalt at det kommer og går litt. :)
Babyen kan snu seg og ligge andre veien f.eks

Jeg er 13+1 og tror jeg har kjent babyen noen ganger ila den siste uka:rolleyes: Jeg har morkaken bak.

Last edited:
Jeg er 16+1, og tror ikke jeg har ikke kjent noe enda. Morkake foran da, så er forberedt på å vente en stund til :)

Kjenner ikke noe her heller. 16+0.

Morkaken lå litt foran ved ultralyd i uke 13, så jeg tenker det kan være litt av grunnen. Ellers husker jeg at jeg kjente det i uke 15 med forrige man, men har nå tenkt at det kanskje ikke var helt reelt ;) Lette nok veldig etter det forrige gang og kan ha latt med overbevise over andre ting som skjer i magen og nedover :D

Jeg tror jeg kjente bobling rundt uke 13, men ellers har jeg ikke kjent noe som helst :happy:

Jeg er usikker på om det er tarmbevegelser eller om det er lille, men har kjent noe noen ganger den siste halvannen uka ca. Er 16+5 i dag. Andregangs, og med morkake bak. Første graviditet kjente jeg første bevegelse på denne tida.

Ganske sikker på at jeg kjenner noe! Spesielt på morningen og på kveldstid da jeg ligger i sengen :Heartred
Straks uke 12, 3.gangs❤️

Jeg kjenner null niks. Førstegangs, 15+1, og aner ikke hvor morkaken ligger, glemte å spør når jeg var på ul i uke 12, jeg var så kvalm at jeg fikk ikke med meg halvparten av hva hun sa Håper på å kjenne noe snart..

15+4. kjenner ikke noe tydelig tegn til liv enda. Dette er nr 4 i rekka. Med førstemann kjente jeg ikke noe før uke 21 - morkake foran. de to i midten kjente jeg spark med rundt denne tiden - morkake bak. Så tenker morkaka er foran denne gang og som med første..

Har ikke kjent noe...
med førstemann kjente jeg det i uke 16.. med andremann i uke 15.. venter tålmodig :hilarious:

Har kjent litt siden uke 12 nå med morkaken foran, kjente i uke 16/17 med første med morkaken bak. Kjenner bare litt «romstering», men det er veldig vanskelig mye som skjer der nede :hilarious: Luft som flytter på seg kjennes ut som små spark, men jeg kjenner jo godt at det er luft da :rolleyes: Ellers får jeg innimellom fantomspark, men de er litt lenger oppe (litt som leamus). Bevegelsene jeg har kjent kommer somregel når jeg sitter stille/ligger, kjenner at noe flytter på seg/vrir seg, vet at det er den jeg kjenner fordi det oftest er mest merkbart etter jeg har spist eller drukket noe søtt :p
Hvis du er førstegangs kan du prøve å spise/drikke noe søtt og legge deg ned på ryggen eller siden for å kjenne etter, men det er ikke vanlig å kjenne noe så tidlig :) Selv om jeg har kjent liv tidlig så kjenner jeg ikke liv hele tiden, det kommer innimellom bare. Kjenner ikke hver dag ennå :)

Nei, kjenner ingenting enda denne gangen heller :happy: Kun omrisset av babyens kropp når hun ligger langt ut mot magen, men ikke bevegelser.
Men forventer at de første bevegelsene kommer i løpet av de neste 4 ukene (15 uker nå, så innen 19 uker).

Jeg kjenner ikke noe liv ennå, og for å være ærlig kjenner jeg ikke hvor livmoren min er heller. Jeg stresser litt over det og er redd det betyr det ikke vokser lengre :nailbiting: men vi så liv på ul i uke 12 :nailbiting:

Er det flere som ikke kjenner livmoren sin ennå?

o_O
Jeg kjenner ikke noe liv ennå, og for å være ærlig kjenner jeg ikke hvor livmoren min er heller. Jeg stresser litt over det og er redd det betyr det ikke vokser lengre :nailbiting: men vi så liv på ul i uke 12 :nailbiting:

Jeg har det helt som deg:nailbiting: ! Men jeg kjenner jo at noe er ømt og tar plass der inne.... Slike ting tenkte jeg ikke over med førstemann og kjente ikke liv før uke 22ish.. Men når andre kjenner liv tidlig så blir det at man ligger å kjenner etter selv også o_O
Det blir forhåpentligvis vår tur også snart ;)

Kan ikke akkurat si at jeg kjenner livmoren min enda jeg heller... Men så vet jeg ikke helt hvordan den kjennes ut, da.

Er 15+6 i dag med barn nr 3 og kjenner ikke noe liv enda. Morkaka ligger visstnok foran da, så da kan det jo hende det tar en stund.

For min del kjenner jeg livmora ved å kjenne noe ensartet, jevnt og hardt inni magen, rett over skambenet opp opp mot navlen. Kjennes best når jeg ligger. Hvor langt opp mot navlen man kjenner det er jo individuelt både med tanke på anatomi, antall uker, førstegangs eller flergangs. Nå er jeg 17+, og min livmor går opp til navlen. Toppen av livmora syns jeg er mest markant, for min svinger ganske krapt innover, nesten så den kjennes litt flat ut på toppen.

Back
Topp