Kjenner dere mye liv?

Fiffi-

Betatt av forumet
Sommerfuglene <3
Hvordan er det med liv hos dere nå når det nærmer seg slutten? Er det like mye som tidligere? Oppleves det annerledes?

Jeg er i uke 34 nå og kjenner tidvis lite liv. Med plassmangel blir jo bevegelsesmulighetene annerledes, men man skal vel ikke kjenne mindre liv? Syns det varierer veldig i hyppighet av bevegelse og kan ikke huske at det var slik i sist svangerskap. I slutten av forrige uke kjente jeg mindre og mindre liv, og fredag kjente jeg ingenting - til tross for at jeg prøvde alle triks jeg vet om. Fikk komme inn på føden og fikk ultralyd og ctg. Alt ser fint ut og de finner ingen grunn til at jeg kjenner lite liv. Det er selvfølgelig beroligende at alt ser fint ut, men jeg klarer ikke helt å roe meg med det.

Så hvordan er det med dere?

Jeg er også inne i uke 34 - og bevegelsene har blitt annerledes og mindre siden uke 28, var selv urolig til å begynne med...

Hos meg er det veldig opp og ned på dager, noen dager kjenner jeg nesten ingenting, mens andre dager får jeg vondt i magen - er faktisk en blanding av kynnere og at hu flytter på seg - sjelden sterke spark som før - men mye omrullering som føles veldig lik kynnere.

Jeg har googlet litt om lite bevegelse i slutten av svangerskapet, og forskerne påstår at det skal være mer bevegelse enn mindre slik vi opplever det.

Men jeg tror nok vi gravide opplever mindre bevegelse fordi bevegelsene er annerledes. Det er ikke like mye plass der inne lenger for å ta fly kick - ungen stever sikkert å få beveget seg der inne nå :) det er slik jeg tolker det ihvertfall :D

Men så og si, er du bekymra så ta kontakt med føden :)

Ellers tror jeg det er flere som føler mindre liv.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg vet ikke om jeg føler mindre liv, men det er annerledes. Det er mye mindre sprelling, men mer rulling og velting.

Ta kontakt med legen din og be om å få litt tettere oppfølging. Dersom ikke føden finner noe, kan det jo være greit for deg å bli beroliga. Det kan jo legen også gjøre. Du kan jo høre om du kan få ukentlige kontroller, også ringer du føden om du blir ekstra bekymra en dag.

Jeg vet ikke om det er mindre liv, men det er absolutt annerledes. Jeg føler noen ganger at hun velter seg rundt, eller "gnager" mot ribbena. Det er mye mindre karatespark nå. Jeg har forresten morkaken på front, noe som gjør at jeg ikke kjenner alle slag og spark, men jeg kan se dem på magen.

Er ikke mindre liv nei, bare annerledes som de andre her sier. Til tider smygende, andre ganger veldig voldsom velting. Og spark fortsatt, foten står ut på siden av magen, det ser helt merkelig ut. Til og med nyrene har fått seg et trøkk til tider...

Men jeg har lest flere steder at det kan oppleves som roligere når de ikke lenger har så god plass nå på slutten. Jeg ville prøvd å ikke stresse over det var jeg deg, siden de målte at alt var bra mener jeg. men skjønner at det ikke er så lett da. Har du en angelsound du kunne brukt kanskje?

Her er det veldig mye liv, han er våken nesten døgnet rundt virker det som :) men mer velting og romstrering enn harde spark. Sikkert ikke så god plass der inne lenger som dere sier :) er bare 32+ 3 da :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Kjenner mye liv hver dag, men det er annerledes enn tidligere. Nå er bevegelsene mye kraftigere og mer veltende på en måte. Lillesøster ligger med hodet ned, og magen er jo på sitt høyeste nå (34-36 uker), så det blir en del ubehagelige spark/dytt opp mot ribbeina på høyre side. Gleder meg til magen synker!

Inn i uke 34 i morgen. Mye liv her; hikking daglig, rulling/velting, spark/slag, grafsing nede ved hoftebenet og grøssninger/skjelvinger.

Jenta i magen er MYE roligere enn gutten jeg var gravid med sist. Jeg kjenner lite i løpet av dagen om jeg ikke legger meg ned. Mest på kvelden og natta. Samme mønsteret hele tida, men er 35+2 nå og det er jo litt andre typer bevegelser enn før, ikke så brå, men store....

I det siste syns jeg det har forandret seg veldig med bevegelse i magen.. Kjenner ikke like ofte som før. Men lurer på om det kan være fordi jeg har så mye kynnere.. For da er det vanskelig å kjenne han. Er 37+3.
Noen fler med lik erfaring?

Ja, masse liv og stort sett hele dagen. Bevegelsene er blitt annerledes da, men hun har jo stadig dårligere plass. 39 fullgåtte i morgen.

Her har det faktisk tatt seg opp med liv, fra livlig til helt tulling. Er sånn at ribbeina mine er såre og ømme, magen min danser praktisk talt rundt. Litt slitsomt, men er jo betryggende også :)

Back
Topp