Kjenner dere livmorkanten?

Dilbertina

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
Det gjør ikke jeg.. Jeg er 11+4 i dag, og da er det vel vanlig at livmorkanten skal stikke opp fra bekkenet? Jeg vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter da (dette var ikke noe jeg tenkte på i de to forrige svangerskapene), men har jo lest at "du VET når du kjenner det"..

Må ærlig innrømme at jeg blir stresset av det, og livredd for at det betyr at det har stoppet opp... [emoji53]
 
Jeg kjenner den, uten å kjenne etter/trykke for mye, blir kvalm da. Hvis du bøyer deg litt på huk, så vil du kjenne en liten ekstra kant mellom navlen din og over det harde skambenet. Min er ikke helt halvveis opp til navlen ennå, men sånn ish.

Veldig forskjellig fra person til person når man kjenner den, så ville ikke ha lagt for mye i det/bekymret for mye. (Ja, lettere sagt enn gjort...)
 
Jeg kjenner den, uten å kjenne etter/trykke for mye, blir kvalm da. Hvis du bøyer deg litt på huk, så vil du kjenne en liten ekstra kant mellom navlen din og over det harde skambenet. Min er ikke helt halvveis opp til navlen ennå, men sånn ish.

Veldig forskjellig fra person til person når man kjenner den, så ville ikke ha lagt for mye i det/bekymret for mye. (Ja, lettere sagt enn gjort...)

Ja, det er liksom ikke grenser for hva man skal/kan bekymre seg for..

Men nei, hehe, jeg kjenner ingen kant. [emoji85]
 
Det gjør ikke jeg.. Jeg er 11+4 i dag, og da er det vel vanlig at livmorkanten skal stikke opp fra bekkenet? Jeg vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter da (dette var ikke noe jeg tenkte på i de to forrige svangerskapene), men har jo lest at "du VET når du kjenner det"..

Må ærlig innrømme at jeg blir stresset av det, og livredd for at det betyr at det har stoppet opp... [emoji53]

Sniker fra februar [emoji4]

Jeg kjente min når jeg var på kontroll hos jordmor første gang 10+3, min livmor er litt større enn gjennomsnittet visstnok [emoji28] husk at alle er forskjellige og alt oppleves annerledes for alle [emoji4] for meg føltes det ut som brusk egentlig men jeg har et par kg flesk ekstra på magen [emoji14]

Den kommer nok frem snart, bare vær tålmodig [emoji4]
 
Takk for beroligende svar dere. Hva skulle man gjort uten bv? [emoji7] *Smører meg med en god dose tålmodighet*
 
Andregangs 11+2 i følge TUL, 11+4 etter menstermin. Kjenner ingenting :( Har bestilt ny tul.. alle symptomer er borte og det skjer ingenting. Men så er jeg livredd som gravid da :)
 
Andregangs 11+2 i følge TUL, 11+4 etter menstermin. Kjenner ingenting :( Har bestilt ny tul.. alle symptomer er borte og det skjer ingenting. Men så er jeg livredd som gravid da :)

Da er vi to[emoji85] Eller, jeg tror ikke jeg var like livredd før jeg opplevde MA, men nå tolkes alt som tolkes kan! Trøst deg med at det ikke er unormalt at symptomene roer seg på denne tiden. [emoji4]
 
10+5 idag, fjerdegangs, kjent livmoren de siste par dagene [emoji4]
 
Kjenner den på morgenen nå, med full blære. Ellers kan jeg kjenne den bare innimellom om jeg trykker langt ned. Er 11+0 i dag, og dette er mitt 3. svangerskap på under 3 år. Har også bakovervendt livmor.
Veldig stor forskjell på når man kan kjenne den, så ingen grunn til bekymring pga det :)
 
Kjenner min veldig godt. Den er halvveis opp til navlen . 11+4 idag, mitt tredje barn. Varierer hvor godt jeg kjenner den da. Klarer ikke kjenne når jeg sitter, bare ligger på rygg.

Edit; med full blære idag tidlig og liggende på rygg, kunne jeg se livmoren min godt som en liten kul på magen. Tilogmed samboeren min ble overrasket over hvor tydelig det var.
 
Kjenner min veldig godt. Den er halvveis opp til navlen . 11+4 idag, mitt tredje barn. Varierer hvor godt jeg kjenner den da. Klarer ikke kjenne når jeg sitter, bare ligger på rygg.

Edit; med full blære idag tidlig og liggende på rygg, kunne jeg se livmoren min godt som en liten kul på magen. Tilogmed samboeren min ble overrasket over hvor tydelig det var.

Men altså.. På morgenen, før jeg har vært på do, så har jeg også en synlig, hard kul på magen. Men jeg har jo antatt at det ikke er livmoren da, ettersom den forsvinner når jeg har vært på do... [emoji848]
 
Men altså.. På morgenen, før jeg har vært på do, så har jeg også en synlig, hard kul på magen. Men jeg har jo antatt at det ikke er livmoren da, ettersom den forsvinner når jeg har vært på do... [emoji848]
Har du det når du ikke er gravid og?

Er ikke uvanlig at livmoren blir presset frem av full blære :)
Jeg har aldri opplevd kul på magen uten å være gravid, og den har ikke vært der de første ukene heller :)
 
Jeg synes det er vanskelig å kjenne den, men jeg VET at den er over for da jeg var på ultralyd fant han livmoren på 2 sekunder. Jeg finner den fortsatt ikke.. syns det er litt ukomfortabelt å kjenne så hardt.
 
Har du det når du ikke er gravid og?

Er ikke uvanlig at livmoren blir presset frem av full blære :)
Jeg har aldri opplevd kul på magen uten å være gravid, og den har ikke vært der de første ukene heller :)

Hehe, jeg aner ikke! [emoji85] Skal sies at jeg har delte magemuskler da, så magen er litt slappesen. Jeg får slutte å gruble, tror jeg. [emoji28]
 
Hehe, jeg aner ikke! [emoji85] Skal sies at jeg har delte magemuskler da, så magen er litt slappesen. Jeg får slutte å gruble, tror jeg. [emoji28]
Den kommer nok tidsnok frem uansett :D

Kan godt hende jordmor klarer å finne den selv om vi ikke gjør det og :)
 
Men altså.. På morgenen, før jeg har vært på do, så har jeg også en synlig, hard kul på magen. Men jeg har jo antatt at det ikke er livmoren da, ettersom den forsvinner når jeg har vært på do... [emoji848]

Høres ut som livmor [emoji16]. Jeg har kjent det godt i over en uke på morgenen, og er bare 10 uker på vei.
 
Vet ikke om jeg kan kjenne den jeg, men en skikkelig kul på magen kom som over natta her i hvert fall[emoji28][emoji28][emoji28]
Har alltid hatt litt mage til vanlig,men nå er det som ingen tvil lenger[emoji85]
 
Back
Topp