Kjenner dere livmoren?

Lilleimagen

Flørter med forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Jeg er 10+6 nå og klarer ikke å kjenne livmoren enda. Når skal man kunne kjenne denne? Og hvordan gjør man det på best mulig måte? Jeg er begynt å gå rundt med en dårlig følelse:confused: Kvalmen gikk over i uke 9.

Jeg er 10+6 nå og klarer ikke å kjenne livmoren enda. Når skal man kunne kjenne denne? Og hvordan gjør man det på best mulig måte? Jeg er begynt å gå rundt med en dårlig følelse:confused: Kvalmen gikk over i uke 9.
Jeg skjønner ikke det med å kjenne livmoren. Jeg kjente aldri hvor den var i forrige svangerskap og ble like overrasket hver gang legen fant toppen av den helt frem til jeg fødte :p Samme denne gangen. Jeg kjenner at det er noe som vokser, men får ikke tak i hvor det er. Jeg har litt magepolstring, men ikke SÅ mye :p

Sniker fra mai. Livmoren kommer over skambeinet i uke 12 sies det, så at du ikke kjenner den nå er ikke unormalt altså ;) også kan det gjerne ta mange uker etter uke 12 før man kjenner den selv også :)

kjenner livmora når jeg ligger på ryggen og presser nedover i magen samt nedover mot skambeinet. Hvor høyt man trykker vil jo avgjøre om man kjenner eller ikke for det kan være vanskelig å treffe på i begynnelsen. Men da kjenner jeg en hard kant hvor livmora starter.

Begynte å kjenne den først i uke 12, når jeg lå på rygg i senga med full blære :p

Jeg har kjent den lenge, men vet hva jeg skal kjenne etter ☺️ Nå er min kommet høyt opp, men er likevel lettere å kjenne når jeg ligger. Da er den et par cm under navlen. Om natten når jeg må tisse, er den knallhard og toppen er litt over navlen pga at full blære presser den opp. Jeg får lett kynnere når jeg er tissetrengt virker det som ☺️

Jeg har hørt at 2. Gangs så kommer den opp litt før, men jeg kjenner absolutt ingenting.. Kjenner at det er noe der inne når jeg ligger på magen men når jeg ligger flatt på ryggen så er det helt flatt, og går innover liksom :p er 10+6.. Når jeg var gravid sist så kom "kulen" når jeg lå på ryggen i ca uke 14.. Litt engstelig siden jeg er andregangs og ikke ser noe enda, da jeg var sikker på ting ville gå raskere nå :p men får bare være tolmodig :)

Jeg har hørt at 2. Gangs så kommer den opp litt før, men jeg kjenner absolutt ingenting.. Kjenner at det er noe der inne når jeg ligger på magen men når jeg ligger flatt på ryggen så er det helt flatt, og går innover liksom :p er 10+6.. Når jeg var gravid sist så kom "kulen" når jeg lå på ryggen i ca uke 14.. Litt engstelig siden jeg er andregangs og ikke ser noe enda, da jeg var sikker på ting ville gå raskere nå :p men får bare være tolmodig :)
Ja det er akkurat det samme med meg, er andregangs og forventet at ting skulle skje litt raskere da vår første bare er 11mnd enda:p

Jeg kjenner den godt nå, uke 12+1. For en uke siden kan jeg ikke si jeg kjente den. Forandringene virker litt sånn plutselig for meg selv om de såklart ikke er det.

Jeg tror jeg kjenner den! Kjennes litt ut som en litt kort, tykk pølse på tvers over skambenet. Har annen «konsistens» enn resten. Men fullt mulig det er noe helt annet :joyful:

Back
Topp