Kjenner dere livmoren?

Lillyy

Andre møte med forumet
Jeg er 11+1 og babyverden sin app sier at nå er livmoren på vei over bekkenkanten. Jeg klarer derimot ikke å kjenne livmoren slik mange beskriver. Noen som har noen tips? Er det eventuelt flere som ikke kjenner den enda? Mulig det er for tidlig også selvfølgelig. Vet den ikke er så langt over skambeinet men jeg trykker og trykker og synes egentlig alt kjennes likt ut :shifty:

Kjente livmoren over skambeinet allerede i uke 9!! [emoji15] men er andregangs så rekner med det er derfor. Om morgenen før jeg har vert på do kan jeg se hele "livmorkulen" (om du skjønner) dersom jeg trekker inn magen. Ser ganske sprøtt ut. Nå på kvelden kjenner jeg noe "hardt" fra skambeinet og ca 5 cm over før det stopper (Er 12+3). Litt vanskelig å forklare, men lettest å kjenne om du ligger helt flatt og trekker inn magen. Enkelte kjenner det bedre enn andre også så ganske individuelt..

Kjente livmoren over skambeinet allerede i uke 9!! [emoji15] men er andregangs så rekner med det er derfor. Om morgenen før jeg har vert på do kan jeg se hele "livmorkulen" (om du skjønner) dersom jeg trekker inn magen. Ser ganske sprøtt ut. Nå på kvelden kjenner jeg noe "hardt" fra skambeinet og ca 5 cm over før det stopper (Er 12+3). Litt vanskelig å forklare, men lettest å kjenne om du ligger helt flatt og trekker inn magen. Enkelte kjenner det bedre enn andre også så ganske individuelt..

Takk for svar! Jeg er ganske tynn fra før, men når jeg nå trekker inn magen så kjenner jeg et hardt felt over skambeinet. Men kjenner ikke igjen denne "kanten" som mange snakker om. Kanskje fordi det harde feltet begynner rett etter skambeinet, det er på en måte ikke noe i mellom. Synes egentlig det var ganske ubehagelig å trykke der :wideyed: Jeg har ikke prøvd å kjenne etter før nå, men jeg er førstegangsgravid så det er gjerne vanskeligere å vite hva man kjenner etter :)

Jeg har kjent etter kjempelenge langt der nede og ikke kjent noe! Men de to siste dagene har jeg markant kul på høyre side når jeg ligger nesten oppe ved navlen [emoji15] usikker på om det er livmor eller tarm? Det er hardere men jeg tør ikke trykke så hardt! Ingenting nede ved skambeinet nå heller [emoji23][emoji85]

Takk for svar! Jeg er ganske tynn fra før, men når jeg nå trekker inn magen så kjenner jeg et hardt felt over skambeinet. Men kjenner ikke igjen denne "kanten" som mange snakker om. Kanskje fordi det harde feltet begynner rett etter skambeinet, det er på en måte ikke noe i mellom. Synes egentlig det var ganske ubehagelig å trykke der :wideyed: Jeg har ikke prøvd å kjenne etter før nå, men jeg er førstegangsgravid så det er gjerne vanskeligere å vite hva man kjenner etter :)

Da er det nok livmor du kjenner! Det skal ikke være noe mellom skambeinet og "det harde feltet" fordi livmoren vokser oppover for å få plass, men du kjenner kanten der det harde stopper (et par cm over skambeinet?). Det er der den "kanten" mange snakker om er [emoji6] og ja det er ganske ubehagelig om en trykker der!

Syns også det er vanskelig å kjenne etter. Men, merker at jeg blir uvel når jeg trykker på et punkt, så det er kanskje livmora?

Jeg er ganske sikker på at jeg kjenner livmora, ja. Er 13+6. Kjenner den et godt stykke over skambeinet

Jordmoren viste meg hvor livmoren var og hvordan jeg finner den da jeg var i uke 14+0, så nå finner jeg den. Gjorde det ikke før.

Har kjent livmoren siden ca. uke 7, men jeg er tredjegangs og vet hva jeg skal kjenne etter :) Trikset er å få orgasme, da blir livmoren helt hard, og du kjenner lett hvor den er ;)

Jeg er ganske lubben, så nei :joyful: vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter heller :joyful:

Jeg kjenten den over skambeinet i overgangen mellom uke 8/9. Men dette er andre svangerskap på kort tid, og det spiller nok inn. Første gang kjente jeg ikke før etter 12+0 ;)

Jeg kjenner den godt (kan faktisk se den også[emoji6]) etter jeg har hatt orgasme[emoji28] Da er magen stram og jeg kjenner/ser kulen litt over skambeinet[emoji3]

Back
Topp