Kjenner dere livmoren?

Nr2mai14

Flørter med forumet
Mailykke <3
Skulle ønske jeg klarte det, men vet liksom ikke hvordan jeg skal "finne" den :-) Var hos legen sist uke, og han kjente den - så den har i allefall kommet opp. Tror jeg må spørre jordmor om hvordan jeg finner den når jeg skal dit neste uke :-)

Hakke peiling. Hehe. Men vet at den har kommet så vidt opp for på ul 11+3 så lå den lille bare mot oss, vi ville se lillen i profil, så dyttet for moroskyld på magen min helt nede, og da så jeg på skjermen at det grå feltet utenfor livmoren bevegde på seg. Men kan ikke si jeg klarer å skille på hva som er livmor og hva som er "så langt inn jeg kommer på magefettet". Hihi.

tror det er veldig vanskelig å kjenne. en skal være litt trent på det. jeg kjenner ingen ting men legen kjente den godt for et par uker siden :) 

Nei, jeg aner virkelig ikke hva jeg skal kjenne etter :-p Men prøver hver dag, hihi, jeg tenker at plutselig så vet jeg at det er den når jeg kjenner den... Men virker ikke sånn :-)

Jeg finner den nå, men ikke alltid like enkelt å kjenne hvor kanten er. JM "viste" meg den da jeg var på tidlig UL rett før uke 12 ved å sette hånda mi på kanten å presse den ned ;) Kjente at livmora liksom ble pressa nedover mot skrevet liksom, og at den var litt øm. Den er hardere enn magen ellers, og toppen kan kjennes som en hardere kant.

Men sist svangerskap tror jeg aldri jeg klarte å kjenne kanten, selv om JM satte hånda mi på den:p

Hvorfor i alle dager skal du finne den????? Om du skal til jm neste uke kommer hun til å kjenne etter den hu og da forteller ho deg hvor toppen av den er. ikke noe poeng i å drive å klemme etter den, den er der og etterhvert blir du drittlei hele livmora di! ;-)) jeg våknet i natt av at den drev å strakk seg. hadde vondt i hele mageregionen. er ikke nevneverdig glad i min livmor!

*Cake-Pop* skrev:
Hvorfor i alle dager skal du finne den????? Om du skal til jm neste uke kommer hun til å kjenne etter den hu og da forteller ho deg hvor toppen av den er. ikke noe poeng i å drive å klemme etter den, den er der og etterhvert blir du drittlei hele livmora di! ;-)) jeg våknet i natt av at den drev å strakk seg. hadde vondt i hele mageregionen. er ikke nevneverdig glad i min livmor!

Hahahah :-) Nå fikk jeg meg en god latter, trengte det i grunn! Takk :-D

Vet ikke hvorfor jeg vil finne den jeg, er nyskjerrig på alt :-p Første svangerskap, er 14+2 i dag, og lurer fælt på alt og ingenting da jeg ikke føler meg spesielt gravid lenger.

Skjønner at du ikke er så glad i din livmor ja, får vel la min være i fred jeg også da - så jeg ikke blir drittlei hele livmora mi ;-p

Jeg synes det er kjekt å kunne kjenne den (at den kommer lengre opp), da det er det eneste beviset jeg har på at jeg er gravid for tiden ;)
Godt å kjenne at det faktisk skjer noe i magen selv om jeg ikke føler meg gravid i det hele tatt!

Jeg finner min ganske greit selv om jeg har temmelig fine mengder med mageflesk. Trikset er å ligge på ryggen. Men som det sies her så er det jo egentlig ikke noen vits i å lete etter den annet enn for å stille nysgjerrigheten. ;-) 

Ja. Hvis man ligger på ryggen, og så jobber seg oppover fra der symfysen slutter, så kjenner man hvor kanten er. Den er hardere enn resten, og så har den en tydelig rund form.
Min er nå ved navlen. På morgenkvisten er den enklest å kjenne, men da er hele magen skjev fordi småtten har lagt seg på samme side som jeg ligger på... 

Men, som CakePop sier, du blir fort lei av livmormas når du kommer litt lengre, altså. :)

hehehe, ja jeg slutta å bry meg når livmora kom lengre opp sist ;) og det kommer jeg nok til å gjøre denne gangen også.
Jeg kjenner også min best om morran, før jeg har vært på do! da kjennes en tydelig kul når jeg ligger på rygg. Lurer på om urinblæra presser den frem, for når jeg har vært på do så kjenner jeg den ikke like godt. Heller ikke uvanlig at den ligger litt mot den sida jeg har ligget på.

Aksu skrev:

*Cake-Pop* skrev:

Hahahah :-) Nå fikk jeg meg en god latter, trengte det i grunn! Takk :-D

Vet ikke hvorfor jeg vil finne den jeg, er nyskjerrig på alt :-p Første svangerskap, er 13+2 i dag, og lurer fælt på alt og ingenting da jeg ikke føler meg spesielt gravid lenger.

Skjønner at du ikke er så glad i din livmor ja, får vel la min være i fred jeg også da - så jeg ikke blir drittlei hele livmora mi ;-p

haha =))) Godt å høre!! Ja vettu den livmora er jo kjekk å ha i disse dager, men man får nok etterhvert! At du ikke kjenner deg spesielt gravid er normalt og du vil kanskje ikke føle deg gravid de neste 3-6 ukene(varierer veldig, noen kjenner ikke liv før rundt uke 21 men da har du jo vært på ul og sett hvordan det står til der inne) før du begynner å kjenne litt liv. da føler man seg så til de grader gravid helt ut svangerskapet, på godt og vondt! =)))) gullet mitt på 14 mnd var 54 cm når han ble født(ganske lang) så han lå på skjeiva i slutten av svangerskapet så han var heldigvis ikke så mye borti ribbeina mine, men innimellom føltes det ut som at han satt ROMPA under ribbeina mine.. det var relativt ubehagelig! kjempe fascinerende, og veldig koselig, men på slutten der kjente jeg at NÅ er du ferdig så pell deg ut!!! ;-)))

*Pira* skrev:
hehehe, ja jeg slutta å bry meg når livmora kom lengre opp sist ;) og det kommer jeg nok til å gjøre denne gangen også.
Jeg kjenner også min best om morran, før jeg har vært på do! da kjennes en tydelig kul når jeg ligger på rygg. Lurer på om urinblæra presser den frem, for når jeg har vært på do så kjenner jeg den ikke like godt. Heller ikke uvanlig at den ligger litt mot den sida jeg har ligget på.

Nett likt her, og finner den alltid på høgre side ;)

ja jeg kjenner den veldig godt. den driver å strammer seg på morgen og kvelden. den er ganske høyt oppe men jeg har jo ei på 2.5 år fra før så regner med dei som har vært gravid før kjenner den tidligere + jeg er jo snart 16 uker :)

Back
Topp