Kjenner dere livmora?

Ormerods

Forelsket i forumet
Jeg lå og klemte litt på magen i går og lurer på om jeg kjenner toppen av livmora mellom navlen og skambenet. Er jo veldig usikker på hvor langt jeg er på vei, men jeg tror ca uke 14 er riktig. Skal til første jordmor og legebesøk denne uka, det blir veldig spennende.

Ja, kjenner det veldig godt på morgenen når blæren er full og presser opp :) Da kjenner jeg akkurat hvor høyt oppe den er. Den er litt mer skjult resten av dagen.

Ja, kjenner den så vidt over skambeinet :) Barn nr tre og er 12/13 uker på vei :)

Vet ikke hva jeg skal kjenne etter :oops: Håper jeg lærer litt mere når jeg skal til legen om noen uker:)

Kjenner den også på morgenen når blæra er veldig full. Da er det en kul nederst på magen når jeg ligger på ryggen. Så fort blæra er tom forsvinner kulen :)

Kjenner ingen topp.... men har lurt på om jeg kanskje kjenner "kantene" på sidene. Men det kan lile kjerne være kantene på de lange magemusklene som blir presset litt frem! LOL

Kjenner den, spesielt om morgenen. Men tok lang tid... 16 uker nå, snart 17. Har ikke kjent den før ca 15...

Kjenner den spesielt om morgenen, da er den ca 5 cm under navelen, resten av dagen er den litt mer dypere inni magen så er vanskeligere og kjenne akkurat hvor den er, m3n kjenner en hard ball der hele tiden.

Jeg er 15+0 i dag og kjente den godt for første gang i går kveld :-) Har ikke visst hva jeg skal kjenne etter, men da jeg lå på ryggen i går kjente jeg den veldig tydelig rett ved bikinilinja :D Førstegangs :-)

Kjenner den, men mest på morgenen. Magen er vanligvis flat når jeg ligger på rygg, men i morges så jeg en veldig tydelig bump [emoji173]️ Er 15+5.

Måtte kjenne etter hvor langt opp den går :)
Den går helt opp til navlen :rolleyes:
14+5 i dag, andre svangerskap, fire år siden forrige.

16+6 i dag og troooor den går nesten helt opp til navlen nå. Men er ikke god på å kjenne kanten. Blir spennende å se om jordmor er enig på torsdag om hun kjenner etter allerede.

Back
Topp