Kjenner dere liv?

Rafi

Glad i forumet
Til dere som har vært på oul, hadde dere kjent mye liv før? Jeg skal på tirsdag i uke 19, og har enda ikke kjent ordentlig liv. Blir litt bekymra, samtidig vet jeg jo at det er vanlig å ikke kjenne noe før uke 20. Nå tror jeg morkaka også ligger ut mot magen, det så sånn ut på ul i uke 11.

Sent from my iPhone using BV Forum

Begynte å kjenne liv i uke 18 (har også morkaka på fremsiden). Men dette er mitt andre sv.skap da :)

Har også ei fra før, men kjenner likevel ikke noe spark. Har kjent litt bevegelse på innsiden innimellom, men det er lenge mellom hver gang. Men det kommer vel :) blir likevel nervøs for ul.....

Jeg har ikke kjent noenting, 20+0 i dag. Har også morkaken foran. Helt normalt. :) Ul-legen sa jeg tidligst ville kjenne noe i uke 20.

Jeg kjente fra uke 16, men har ei venninne som ikke kjente noe før i uke 22.

Ingen symtomer:) kanskje litt mer trett på dagtid... Åsså megynner magen å komme godt frem:) har kjent spark og bevegelser i mange uker, hver dag i ca 3 uker og av og til par uker før det:) dette er min første <3
20+3

Jeg kjenner spark hver dag, kjente første sparket da jeg var ca. 14 uker på vei :-)

Har kjent liv fra innsiden i noen uker, merker det bobler, og hvis jeg trykker forsiktig med hånden så kjenner jeg at det er bevegelse der, begynner nå også og merke mye mer bevegelse enn jeg gjorde tidligere, er uke 17+3 nå :)

Innbilte meg at jeg kjente noe i uke 15. Blir nå 17 ukeri morgen og kjenner ikke noe. Blir litt redd for kjente fra uke 16 sist.

Var på ultralyd i uke 18 hadde ikke kjent noe liv da, genykologen sa at morkaken ligger foran, så det er ikke noe å bekymre seg for. Kjente liv i uke 21 første gang, og er nå 24+6 dager kjenner liv heile tida utrolig deilig følelse av å vite at babyen har det bra;)

Jeg har kjent liv i mange uker, og er nå i uke 18.
Mannen min har kjent liv med hånden på magen min også. 1 gang.
Var visst veldig flaks tenker jeg, siden det er veldig tidlig og jeg er førstegangs.

Har kjent romsteringer daglig siden uke 14 cirka. Disse har vært slik at jeg nok ikke hadde skjønt det var babyen om jeg ikke hadde vært gravid før. Men ikke kjent spark på samme måte som jeg kjente med storebror fra uke 17 før nå cirka (er 20 uker nå). Nå kjennes det klart på utsiden også. Har morkaken foran.

Jeg kjenner av og til litt bobler, men ellers lite fra lille frøkna. Har morkaka på fremsiden, dette svangerskapet også.
Er 18 + 2 nå, var på ultralyd sist onsdag og jordmora sa at det var en kjempeaktiv krabat, vanskelig å ta noen mål av. Hun flyttet på seg konstant. Alikevel kjente jeg ikke noe, så det er sikkert ikke noe å bekymre seg for..

Kjenner spark så og si hver dag. Gjerne på kvelden. Og når jeg drikker julebrus ;-)

På morgenen dulter jeg til magen når jeg våkner for å vite at hun fortsatt er der.

Mamma til Herman venter lillesøster 12.mars 2014
Taster på appen :-)

Har hatt mistanker en stund, men nå begynner jeg å bli ganske sikkert. Kjente såpass mye i går kveld etter at jeg hadde lagt meg. :) Er i uke 21 i dag, så slik sett er det vel greit å begynne å bli bevisst bevegelser nå. :)

Jeg har kjent det i 1 uke uten å vite det, helt til samboeren min kjente spark lørdagskveld :p Så nå kjenner jeg det hele tiden siden jeg vet hvordan det kjennes. Men trodde ikke det var spark jeg kjente før han kjente det utenpå ;p Og jeg har morkaken i front så kjente ikke noe for over en uke siden.

Kjente liv for første gang i går, da var jeg 20+3. (Tickeren er helt ute å sykle.) Så det stemmer jo veldig bra med det ultralydlegen sa om at jeg ikke kom til å kjenne noe før 20 uker pga. at morkaken ligger foran. Var bare 2-3 små "dytt" inni der, men ojojoj så gøy det var! Fikk jo ikke sove etterpå, var så giret. Gleeeeder meg sånn til å treffe henne. :)

Last edited by a moderator:
Back
Topp