Kjenner dere hvordan babyen ligger?

Alenia

Andre møte med forumet
Jeg er litt nysgjerrig på om det finnes noen måte å kjenne hva som er babyens hode eller fot f.eks?
Jeg kjenner masse spark og bevegelse, men klarer ikke å skille på hva som er hva...
har hørt at mange kan "se" hvilken kroppsdel som beveger seg/sparker og jordmor kan jo kjenne hvilken vei babyen ligger...

Jeg vet at morkaken min ligger foran så kanskje det er med på å dempe ting...
Det hadde bare vært moro å kjenne hva som er hva og hvor stor han er... ;-)

Jeg kjenner beina veldig godt i siden og i ribbena på meg :hello

Prøver å kjenne om jeg kjenner hodet, men tør ikke å klemme for hardt/så hardt som legen og jordmor gjør.
Synes det er litt creepy....

Men eleganse sikker på at jeg har kjent foten hennes en del ganger.:Heartpink

Jepp! Absolutt! Jeg vet hvordan den ligger nesten hele tiden ;) når kroppen presser seg hardt mot magen, kjenner både jeg og samboer tydelig hvordan baby ligger. Vi kan også kjenne tydelig hodet, men når det sparker, dytter eller strekker seg, er det ikke alltid så lett å kjenne hva det var, for det går så fort.
Men jeg har kjent en tydelig fot "presse seg ut" av kroppen min og inn i hånden min (rimelig ekkelt egentlig), og jeg har kjent en albue, en liten hånd som presser mot ribbena. Etc.

Jepp. Han har ikke festet seg ennå, og roterer fortsatt rundt. Kjenner spesielt rumpa godt. Men følger kroppen hans og mannen og jeg trykker på føttene støtt og stadig. Vi dytter litt på han om han presser vondt ;)

Her bytter ho på å ligge på tvers og å sitte.... Kjenner kroppen og hode godt og kjenner spark ned mot lysken på høyre side.
Jordmor har bekreftet dette, så venter på at ho skal snu seg snart. Med førstemann så la han seg med hode ned og festa seg tidlig.

Jeg kjenner veldig ofte rumpa stikker ut om hun strekker/snur seg:-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har vært kjempeforvirra før de siste kontrollene, og spør alltid om jm kan kjenne etter. Forrige gang fikk jeg vite at den "spissen" jeg får på magen er ei skulder, og at ryggen ligger langs ene sida mi. Mannen fikk kjenne sammen med henne, så nå kan han hjelpe meg å finne ut hva som stikker ut ;)

Har vist veldig lenge at hun ligger med hode ned og som oftest ansiktet mot min høyre side. Kjenner at hun strekker/sparker oppover og i høyre side :) det hjalp og ga mening når vi ble fortalt på hvordan hun lå

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja jeg kjenner at han ligger med hode ned og med ryggen langs min venstre side, rompa på toppen og mesteparten av sparkene er på høyre side. Fått bekrefta fra jordmor at det er rett :)

Ja og fikk bekreftet det i dag at hu ligger med hode ned fordi hu sparker så hardt nå at jeg kjenner beina opp i magen og hode som presser på blæra

Sent from my iPad using BV Forum

På siste kontroll var jeg helt sikker på at hun satt med rumpa ned og hodet opp. Jordmor var ikke helt enig, ikke før hun lyttet. Men 4 dager etter hadde hun snudd seg. Og nå kjenner jeg veldig godt at det er stump opp og bein ut i hø side. Kjenner knærne som flytter på seg når hun beveger seg.
En kveld her kunne jeg holde rundt ryggen hennes. En spesiell følelse.

Ikke alltid jeg syntes det er lett å kjenne hvirdan hun ligger, men kjenner og ser det når stompen stikker ut, eller helen sparker meg i siden....

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Nei, jeg skjønner ikke helt disse greiene jeg heller. Skulle virkelig ønske at jeg gjorde det, da. Forrige kontroll mente legen at hodet var vendt nedover, men at det lå litt på siden (til høyre) og at vi bare fikk håpe på at barnet kom seg ned i bekkenet etterhvert. Blir spennende på neste kontroll neste torsdag.

I går kveld gikk forøvrig barnet inn i en ny bevegelsesfase: har aldri kjent en sånn kraft før! Det dyttes eller sparkes fra(tror jeg) i min venstre side så det er ganske ubehagelig og magen min 'ruller' skikkelig rundt. Hva jeg kjenner aner jeg ikke, men håper virkelig jeg forstår det etterhvert. Det er sikkert veldig artig å vite hva man tar på. Men tør ikke 'ta tak' i den stakkars ungen heller, akkurat :)

Back
Topp