Kjenner at magen strekker seg

Lisajenta12

Gift med forumet
Julimammaer 2016
De siste dagene kjenner jeg at det river i huden, og de små strekkmerkene jeg har fra sist, som aldri hadde farge som jeg husker det, er knallilla. Tror det er der det svir. Føles ikke ellers som magen vokser så voldsomt.

Noen flere som har det sånn? Hva kan gjøres for å lindre? Tenkte på å ta et bad. Har smørt men det er jo bare ømt :(
 
Har holdt på med vondt og svie lenge her. Eneste jeg føler hjelper er å ligge sånn at ikke tyngdekraften gjør det værre...
 
Samme her. Hjelper med en skikkelig fet fuktighetskrem. Bruker decubal lipidkrem. Den stiller hvertfall den værste sviingen og kløingen. Ellers har der kommet i perioder for meg så deg er ikke konstant. Kun når hun tar noen kjempejafs og vokser masse :)
 
Jeg har i det siste hatt veldig svie i huden helt nederst på høyre siden, mellom lysken og keisersnittarret etter sist. Det blir bedre når jeg setter meg ned slik at det ikke blir strekk på huden. Lurer på hva dette kommer av, kan det være strekkmerker som er på tur å komme? Synes det var litt rar plass å få det. Har ikke fått noen på resten av magen som jeg kan se.
 
Det blir definitivt verre når jeg står, eller bøyer meg over magen. Mine strekkmerker er nederst på magen mellom navlen og lysken. Kom på i dag at det gir mening at det er der huden gir etter denne gangen også..
Tidligere i svangerskapet har det sprengt mest mot området rundt navlen (ille nok) men nå er det altså mer:/

Har bundet et sjal om magen:p og ligger på sofaen. Orka ikke tappe i badet.
 
Jeg har arr etter mageplastikk operasjon.. veldig spent på hva som vil skje der de neste ukene :/
 
Har det likedan her.. Kjennes ut som om jeg skal revne :( værst rundt navlen. Har tatt ut piercingen og der har huden fått et skikkelig stygt blått strekkmerke. Redd for at det huden skal revne der :O

Fikk tips av lege om å tape piercingen og det har jeg gjort, men hjalp ikke likevel :(
 
Back
Topp