Kjenner alle

AprilSkatt<3

Flørter med forumet
Livmoren ? Jeg kjenner ikke noe "ball" noen sted! Kjenner at magen er blitt hardere, men kjenner ikke noe som "stikker seg ut" på en måte! Blir litt stresset ! Har litt ekstra polstring i utg pkt men :-(

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvor langt er du på vei?

Jeg er 12 uker og kjenner den nestenhelt opp til navlen. Første svangerskap visdte jeg ikke hva jeg skulle kjenne etter, men på sykehuset lærte ei jordmor meg å kjenbe forskjellen på den og andre organer ;)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Jeg er 12 uker og kjenner den nestenhelt opp til navlen. Første svangerskap visdte jeg ikke hva jeg skulle kjenne etter, men på sykehuset lærte ei jordmor meg å kjenbe forskjellen på den og andre organer ;)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
Hva skal man kjenne da?

Skal man trykke hardt ? Hehe fader blir gal av dette, burde visst fra sist gang at jeg ikke må lese noe som helst

Prøv å trykk litt ned rett over skambeinet i første omgang..da skal du kunne kjenne noe hardt (litt vanskelig å beskrive) men tror du forstår hva det er når du har kjent det. Jeg må ligge på ryggen for å kjenne det best,så prøv d også i første omgang ;)

Jeg kjenner ingenting! Men det tar jo ganske lang tid før den er langt over skambenet etter hva jeg har lest :)

Jeg kjenner ingenting, hverken denne gangen eller forrige gang ;) legen kjente på mandag, og jeg prøvde å kjenne på samme sted etterpå, men ingenting gitt ;) jeg kjenner det bare ikke, hehe.

Hva skal man kjenne da?

Kjennes ut som en litt stram muskel hos meg :) Ligg på rygg og gjerne med litt full blære, da kjenner du den bedre. Jeg kjente min allerede i uke 6, men jeg er som sagt 3.gangs gravid ;) klem litt rundt på sidene og gå oppover, da kjenner du forskjellen lettere.

Har akkurat begynt å kjenne den, er litt over 15 uker. Men det er muligens fordi jeg ikke helt visste hvordan jeg skulle kjenne den da den var mindre, er førstegangs.

Jeg syns det kan variere i løpet av dagen hvor "godt" jeg kjenner den. Men det er jo sånn at noen ganger så strammer den seg og blir helt hard, mens andre ganger er den mer som en vannballong.

Men om morgenen er det lettest å kjenne hos meg, før jeg går på do ;)

Enten er det livmora eller så er det en ganske stor svulst som har kommet den siste mnd :)

Kjenner ikkeno'. Men så er den godt "innpakket" også da :p

Kjenner den bedre når den er helt hard, men som oftest må jeg trykke og kjenne godt etter for å kjenne konturene av den. Ca på størrelse med en stor grapefrukt?

Jeg er i uke 14 nå og kjenner ingenting. Leser hva jeg skal kjenne etter, men finner den fortsatt ikke. Kjenner nooooe som er stramt, men jeg tror bare det er magemusklene mine :P

Jeg er i uke 15 og klarer heller ikke å kjenne noe, sikkert fordi jeg ikke tørr å trykke og kjenne så mye :P Men har jo vært på UL så vet jo noe er der :P

Jeg er snart 14 uker og kjenner heller ingen ting... Men det tar jeg helt med ro! Min søster har seks barn, og har aldri klart å kjenne sin livmor, så tidlig, så det går nok veldig bra :)

Livmoren ? Jeg kjenner ikke noe "ball" noen sted! Kjenner at magen er blitt hardere, men kjenner ikke noe som "stikker seg ut" på en måte! Blir litt stresset ! Har litt ekstra polstring i utg pkt men :-(

Kjenner ikke noe "hardt" jeg heller, og det var det jeg kjente etter hver gang jeg trykket og følte etter. Men viss jeg trykker på sidene mellom symfysen og navlen kjenner jeg at det "buer" seg noe, men det er ikke noe spesielt hardt heller :) Føltes annerledes ut enn jeg hadde forventet mtp. beskrivelsene jeg har lest :)

Back
Topp