Jeg kjente spark igår! Igår var jeg akkurat 16 uker på vei, og etter å ha lest disse innleggene la jeg meg en stund på ryggen i senga, og trykket lett med fast på magen - fra skambeinet og opp mot navlen og ned igjen (hm, vet jo ikke helt hvor denne babyen holder til ;)). Så holdt jeg begge hendene på magen og kjente etter. Og plutselig kom det et spark! Det kjentes ikke ut som en "fiskehale" eller "boble" som mange beskriver, men et skikkelig spark! Så jeg trykket litt igjen, og så kom det flere! Totalt fire :) Jeg ble helt satt ut, for hadde ikke ventet å kjenne det så tidlig, tenkte bare jeg skulle sette igang rutinen med å kjenne etter på kvelden :) Ble litt usikker først på om det var spark eller bare noe annet, men etter fire sånne følelser ble jeg ganske overbevist om at det ikke var mageromling eller noe slikt ;)
Hm, håper det ikke er farlig for babyen og bli trykket på slik? For følte jo liksom at sparkene var en slags "hei, ikke plag meg"-irritasjon :D Men legen trykker jo suuuperhardt inn når jeg er hos henne (det gjør jo vondt, snufs), så jeg trykker jo ikke hardt i forhold. Men er det kanskje litt mye å gjøre dette hver kveld? Eller - hva tror dere? Var jo så koselig å kjenne babyen også :):):)