Kjenner alle spark?

jentami*

Elsker forumet
Jeg er snart 16 uker og kjenner ingenting til min store fortvilelse...
Sist kjente jeg bevegelse i uke 13. Nå kjenner jeg ingen ting:(

Kjenner dere at babyen rører på seg? Føler alle gjør det untatt meg:(

Har kun kjent det en gang og da var jeg 13+6, og var på ul.
Var når jordmor presset som verst ned på magen at den lille sparket tilbake.hehe.
Etter det har jeg ikke kjent noenting. Men dette er min første, og da har jeg forstått at det ikke er så vanlig å kjenne det  så tidlig. Eller at jeg ikke riktig vet hva jeg skal kjenne etter.
Har jo hørt mye snakk om at det kjennes ut som bobler som sprekker, men for alt jeg vet så kan det jo være bare luft jeg kjenner.
Så jeg prøver å smøre meg med den tålmodigheta jeg forsåvidt ikke har, å venter til den lille blir litt sterkere, og prøver å ikke spekulere så mye på det.
Men klart..har det vært opp til meg så hadde jeg ønsker med stoor mage allerede og kjent spark hver dag.hehehe.. Men kommer vel med tiden både det ene og det andre

eg kjenner ingenting. er 14+2 i dag. sist kjente eg liv i uke 13.
husk at det er jo egentlig ikkje vanlig å kjenne noe før rundt 20 uker.
plutselig kjenner du den lille spiren din. er så mye som kan spille inn på når en kjenner liv. 
med første kjente eg det rundt uke 18, da var morkaken forran så kjente det ikkje så godt før godt over uke 20

Jeg kjenner heller ikke noe ennå..

Godt å høre at det ikke er bare meg:)

Føler jeg har lest så mange tråder om de som kjenner spark så måtte bare høre:)

Jeg gikk egentlig inn for å svare at jeg overhode ikke kjente noe men plutselig sprakk det noe i magen min  Er ganske sikker på at det ikke var meg, men før nå har jeg ikke kjent noe ting. Poenget mitt forsvant litt nå da føler jeg :p Hadde heller ikke forventet å kjenne noe før om enda 3-4 uker da :)

Kjenner heller ikke noe dessverre.. Er også veldig utålmodig, men siden det er den første er det vel nokså normalt :)

Jeg har kjent litt bobler her og der, og så smått bevegelser, men kan ikke skryte på meg noe spark nei..
Har sett på ultralyd at hun har sprella som en fisk på land da, så jeg veit det er liv. Hehe

Jeg er 16 uker i morgen og kjenner egentlig ingenting. har kjent noen få sånn boble lingende greier men det er bare 2 ganger. jeg er førstegangs gravid så forventer egentlig ikke å kjenne bevegelse enda. ;)

Eg er 17 uker imorgen(20 ifølge min jordmor) Og i går når eg skulle på do og dro av meg buksa,da fikk eg et ordntligt spark. eg skvatt sånn da eg ikkje var forberedt på det.. Men ellers har eg bare kjent bobbling i ny og ne.. Som di har skrevet lengre ppe så er det rundt 20 uker mann begynner å kjene tydelige spark

Det kan jo hende du får en rolig baby også. Min venninne kjente nesten ingenting med sin andre, måtte inn på sykehuset flere ganger seint i svangerskapet for å sjekke om det var liv. I dag har hun verdens skjønneste, roligste og reflekterte gutt ;) 

Joda, legen sier også at det er normalt å kjenne det fra uke 18 og oppover:)
Grunnen til at jeg skrev spark i tråden var fordi det er det jeg har lest de skriver i innleggene her;) Det er ikke mine ord:)

Kan godt være det er ei roligere jenta denne gangen ja:)
Men kjente det jo så tidlig sist liksom... Men det er nok fint der inne, for magen vokser jo:)

Synes jeg har kjent den boblinga alle snakker om jeg også, men ikke hver dag enda. Gleder meg til jeg kjenner skikkelige sprark :-) Er i uke 16 nå!

Det kommer nok etterhvert:-)

Forrige gang kjente jeg ikke før 22, det at morkaka var foran bidro vel litt til det. Men denne gangen, så tror jeg at jeg kjente noe i morges. Kan ikke skjønne hva annet i magen min som gjør at det kjennes ut som noe tar fem salto.

Hei! Jeg er 16 + 3 og jeg kjenner ingenting..     Ingen spark, ingen bevegelser eller noe. Var på privat u.l for ei uke siden og alt var helt i orden så noen kjenner det bare før andre... Jeg har hørt litt rundt med jordmor og lege og det er noen som ikke merker det før uke 24. Alt er normalt og alle er forskjellige! Spiller for eksempel inn om det er 1. svangerskap og hvor morkaka er plassert.. Vanligst er at den ligger bak, men i noen tilfeller ligger den forran og da kan det ta lenger tid før man merker noe.

Jeg kjente spark igår! Igår var jeg akkurat 16 uker på vei, og etter å ha lest disse innleggene la jeg meg en stund på ryggen i senga, og trykket lett med fast på magen - fra skambeinet og opp mot navlen og ned igjen (hm, vet jo ikke helt hvor denne babyen holder til ;)). Så holdt jeg begge hendene på magen og kjente etter. Og plutselig kom det et spark! Det kjentes ikke ut som en "fiskehale" eller "boble" som mange beskriver, men et skikkelig spark! Så jeg trykket litt igjen, og så kom det flere! Totalt fire :) Jeg ble helt satt ut, for hadde ikke ventet å kjenne det så tidlig, tenkte bare jeg skulle sette igang rutinen med å kjenne etter på kvelden :) Ble litt usikker først på om det var spark eller bare noe annet, men etter fire sånne følelser ble jeg ganske overbevist om at det ikke var mageromling eller noe slikt ;)

Hm, håper det ikke er farlig for babyen og bli trykket på slik? For følte jo liksom at sparkene var en slags "hei, ikke plag meg"-irritasjon :D Men legen trykker jo suuuperhardt inn når jeg er hos henne (det gjør jo vondt, snufs), så jeg trykker jo ikke hardt i forhold. Men er det kanskje litt mye å gjøre dette hver kveld? Eller - hva tror dere? Var jo så koselig å kjenne babyen også :):):)

Ingenting, men er ikke bekymret, det er tidlig enda...

Jeg er 17 uker og jeg kjenner ingenting:) men jeg er ikke akkurat bekymret for det. Kommer en eller annen gang

Back
Topp