Kjenner alle liv nå?

Ceralita

Forelsket i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Jeg er 17+3 og tredjegangs. Og veldig usikker på om jeg kjenner noe liv enda. Med de to andre kjente jeg regelmessig liv fra ca nå, også utenpå. Og jeg vet at morkaken ligger bak denne gangen også. Hvordan er det med dere andre?

Morkaken ligger bak som sist gang. Da kjente jeg liv i overgangen uke 16/17, og det var intenst fra første dag. Nå har jeg merket noe jeg tror har vært liv siden uke 14, men ikke sånn som med forrige. Dette er mer små lette trykk, som gjør at jeg innimellom tviler på at det er det, så håper snart jeg kjenner mer konkrete bevegelser!! :) Ellers er da bare ikke en like aktiv type som storebror, for det skal nok mye til :p Han er fortsatt ekstremt full av liv, og når noen spør om han alltid har vært sånn så kan jeg bekrefte at det var et leven å ha han i magen. Haha ;)

18+ 0 og andregangs. Har ikke merket mye til liv. Usikker på om jeg i det hele tatt har kjent noe som faktisk ikke bare var luft.
Forrige svangerskap kjente jeg tydelig liv rundt disse tider, så mye senere ute denne gangen☹️

Last edited:
Har kjent bittelitt men vært på oul og sett det er en svær bedagelig fyr inni magen. Litt bevegelser var det jo men ikke på langt nær slik turning søstera drev med

Kjenner en god del liv og har kjent det den siste uken hver dag :) er 17+6. Men igår så jeg på UL at datteren vår er veldig aktiv og lå nesten ikke i ro så kan være derfor :)

Jeg er 16+4 og sikker på at jeg kjenner liv. Det har jeg også gjort i noen uker nå, men det er veldig sporadisk og slett ikke hver dag. Bevegelsene har blitt kraftigere nå den siste uken, så nå kjenner jeg av og til et par dult etter jeg har lagt meg :)

Jeg er 16+6, tredjegangs og har kjent liv noen ganger, men det har gått opptill en uke mellom. Har morkaka på framsida av magen, så kjener det bare når det sparkes nederst eller mot siden (og da tydelig). Blir litt nervøs av at det går så lenge mellom, men det står at man ikke skal forvente å kjenne daglige spark fra før uke 24-25. Sist kjente jeg liv regelmessig fra uke 15.

Jeg har kjent liv nesten hver dag siden jeg begynte å kjenne det i uke 15. Men ihvertfall i begynnelsen kjente jeg det bare på kvelden når jeg lå helt stille.

Jeg er 16+5, tredjegangs. Har kjent litt som kjennes ut som "bølger" av og til når jeg har lagt meg og virkelig kjenner etter. Langt ifra daglig. Men bekymrer meg ikke så mye, da gyn sier at jeg ikke nødvendigvis kjenner noe før uke 18. Har jo sett at det er mye liv :)

16+2 og vet jeg kjenner liv. Har ikke kjent utenpå ennå, men det er ikke lenge før pappaen kan kjenne noe nå ..innen tre uker tenker jeg :woot:

17+2 og har kjent liv en stund. Som oftest bare sånn små baby bopper, men plutselig så kan h*n lange ut et realt spark, som sikkert kan kjennes utenpå [emoji28] det jeg derimot ikke er så glad for, er at h*n av og til tar spenntak og presser ryggen sin utover. Jeg kjenner ryggen bøyer seg og presser på, og det er så ubehagelig [emoji28] og så snur h*n seg og så merker jeg ikke noe liv på noen timer igjen [emoji5]

15+1 og kjenner ingenting. Hadde der ikke vært for de få symptomene jeg har, som har vært der hele tiden, hadde jeg trodd jeg ikke var gravid lenger.

Uke 16 nå, kjenner ingen tegn til liv. Hadde det ikke vært for at jeg merker at magen vokser, så hadde jeg ikke tror jeg var gravid.

Morkaken ligger framme (?), så kjenner ingen liv enda. Er andregangsfødende og er idag 16+5 :-) kjente liv første gang 17+0 ved førstemann.

15+6 og kjenner ingenting, som jeg vet om hvert fall. Har det jeg vil beskrive som mensensmerter og "sting" av og til. Oul om to uker så gleder meg til det :)

Back
Topp